X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העמדה המוזרה של לשכת עורכי הדין

גיבוי להסכם שכ"ט בפתח טיפול נמרץ

לימור בן-חמו פנתה להוריו של צעיר שהיה מאושפז במצב אנוש, החתימה אותם על הסכם בבית החולים - ואז דרשה רבבות שקלים כאשר ביטלו אותו כעבור יומיים לשכת עורכי הדין קבעה בחוות דעתה: עורכת הדין צודקת בית המשפט פסק לעורכת הדין כשליש משכר הטרחה שאותו דרשה
▪  ▪  ▪
בן-חמו. "תוצאה אבסורדית"
שלוש הערות
1. השורה התחתונה של פסק הדין מותירה תחושה קשה. ברור שלימור בן-חמו פעלה בצורה בעייתית, בלשון המעטה. לא ניתן לייחס משקל כלשהו להבטחת האם "לפצות אותה", בנסיבות בהן ניתנה; וקשה להבין כיצד מגיעים לה 12,000 שקל על פגישת היכרות בלבד. בכירי עורכי הדין בארץ לא לוקחים כאלו סכומים.
2. לשכת עורכי הדין נהגה במקרה זה כגילדה אנוכית, תוך התעלמות משיקולים ברורים של צדק ומוסר. היא העדיפה לתת גיבוי לעורכת דין חמדנית במקום לשמור על האינטרס הציבורי, שרוממותו נמצאת בפיה כאשר זה נוח לה.
3. כך אומרת בן-חמו על עצמה באתר שלה: "יוצרת קשר יזום עם הלקוח ומעדכנת אותו בדבר התפתחות התיק ושלביו השונים, שילוב הלקוח במהלך התיק ומעניקה ללקוח תחושה של 'יד ביד לכל אורך הדרך' לא רק כסיסמה כי אם כמציאות בשטח. עוה"ד דואגת לכך כי הלקוח יחוש ביטחון - הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית". פסק הדין מלמד את ההפך.

ועדת שכר טירחה בלשכת עורכי הדין תמכה בדרישתה של עורכת דין לקבל 35,000 שקל תמורת ייצוג הוריו של צעיר שהיה מאושפז במחלקה לטיפול נמרץ. זאת, למרות שעו"ד לימור בן-חמו ניצלה את מצבם הקשה של ההורים, החתימה אותם על הסכם בפתח החדר בו היה מאושפז בנם ודרשה את התשלום לאחר שהם ביטלו את ההסכם כעבור יומיים ובלא שביצעה פעולה כלשהי. כך מגלה (7.4.17) פסק דינו של רשם בית משפט השלום בירושלים, בנימין בן-סימון.
דוד סילמן בו ה-23 נפצע אנושות בתאונת דרכים באפריל 2014, אושפז במשך חודש בהדסה עין כרם כשהוא מורדם ומונשם, ולבסוף מת מפצעיו. בן-חמו שמעה על התאונה וב-5.5.14 התקשרה להוריו, מנשה ורחל סילמן. היא הגיעה לבית החולים ושם החתימה אותם על הסכם לפיו תייצג אותם בתביעה לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.
למחרת סיפרה רחל סילמן לאחיה, שהוא עורך דין, על ההסכם עם בן-חמו והוא המליץ לה על עורך דין אחר. ב-7.5.14 הודיעה סילמן לבן-חמו על הפסקת הייצוג, התנצלה, הסבירה לה את מניעיה ואף אמרה שבני הזוג יפצו אותה. כעבור יום נוסף חתמו סילמן על הסכם עם עורך דין אחר, אשר הודיע לבן-חמו שהיא יכולה לבקש שכר תמורת הפגישה האחת עם ההורים. בתגובה דרשה בן-חמו לאכוף את ההסכם, לפיו תקבל שליש משכר הטרחה אם התיק יועבר לעורך דין אחר. משלא נענתה, הגישה תביעה לתשלום של 34,000 שקל בתוספת מע"מ, ואף דרשה לראות בה "נושה מובטחת" אשר תזכה לעדיפות על פני כל נושה אחר של סילמן (אם יש כזה).
הצדדים הסכימו לקבל את חוות דעתה של ועדת שכר טירחה בלשכה, אשר הביעה את עמדתה ולפיה "הסכמים יש לכבד". לדברי הוועדה, בן-חמו הייתה רשאית לדרוש שליש משכר הטרחה הסופי שייפסק בתיק, והיא מסתפקת בסכום שדרשה אם תקבל אותו מיד - ויש מקום לקבל את עמדתה. מאחר שהפיצוי הצפוי בתיק היה מיליון שקל, המשיכה הוועדה, הרי שדרישתה של בן-חמו סבירה - אך ניתן לאפשר לסילמן לבחור לשלם לה שליש משכר הטרחה הסופי. סילמן התנגדו לאימוץ חוות דעת ובן-סימון המשיך לפיכך את ההליך.
בן-סימון אומר תחילה כי הטיפול בתיק מצידה של בן-חמו היה בחיתוליו כאשר הופסק הייצוג, והיא לא הוכיחה שביצעה בו פעולה כלשהי. לכן, "עולה שאלה מוסרית ומשפטית כאחד: כיצד ואם בכלל ניתן לגבות בגין שכר טירחה, כאשר לא הושקעה טרחה כלל וכלל". בן-סימון מקבל את טענתם של סילמן, לפיה "הם חתמו על ההסכם כאשר היו במצב נפשי קשה מאוד, שבורים רצוצים כואבים ומבולבלים כאשר חיי בנם היו תלויים בין שמים וארץ".
לדעת בן-סימון, סילמן לא הבינו את משמעות החוזה ואת משמעות ביטולו. "כאשר עורך דין בא להחתים אנשים על חוזה ייצוג מעין זה ובנסיבות מעין אלה, חלה עליו חובה לנהוג ברגישות רבה ובתום לב", הוא מדגיש. בן-חמו טענה, כי אמרה לסילמן שקלוש הסיכוי שמי מהצדדים יבקש לבטל את ההסכם; זוהי טענה הגובלת בחוסר תום לב, מגיב בן-סימון.
בן-סימון גם אינו מקבל את עמדת בן-חמו [שהיא כאמור גם עמדת הלשכה], לפיה "הסכמים יש לכבד" בלא להתחשב בנסיבות העניין. קבלת עמדה זו, הוא אומר, תוביל לתוצאה אבסורדית ובלתי סבירה, ולהתעשרות שלא כדין של עורך הדין שלא עשה דבר למען הלקוח. הוא דוחה את טענתה של בן-חמו, כאילו סילמן פעלו בחוסר תום לב בעת ביטול החוזה. ספק רב אם לבן-חמו מגיע דבר מה, מסיים בן-סימון, אך לא ניתן להתעלם מכך שרבקה סילמן אמרה לבן-חמו שבני הזוג יפצו אותה, ושגם בא-כוח הנוכחי אמר שמגיע לה תשלום כלשהו. לפיכך, פסק בן-סימון לטובתה 12,000 שקל והוצאות בסך 3,500 שקל.

תאריך:  25/04/2017   |   עודכן:  25/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שמים וארץ / Shamaim  תום לב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גיבוי להסכם שכ"ט בפתח טיפול נמרץ
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אוי לנו בין "עוכרי" ועו"ד הדין ל"ת
א. וינשטיין  |  25/04/17 08:27
 
- וינשטיין , אם אין מה לכתוב
אופיר  |  25/04/17 08:42
 
- תודה אופיר יקר על עצתך הטובה:) ל"ת
א. וינשטיין  |  25/04/17 09:56
2
להתרחק ממנה
שלמה תמיר  |  25/04/17 09:22
3
והיא עוד עם כיסוי ראש!
שאול א.  |  25/04/17 12:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ביהמ"ש העליון הורה להעביר לאיזוק אלקטרוני את אמיל רפאלוב, לאחר 46 חודשי מעצר מלא מאז הוגש כתב האישום נגדו - ומשפטו טרם הסתיים
אלעזר לוין
זוכה אחד ישלם רבע מהערכת השמאי, רק 13 אלף שקל לקרקע לדירה    זוכה שני ירכוש מגרש סמוך במחיר גבוה פי ארבעה מהערכת שמאי, וישלם 172 אלף שקל לקרקע לדירה    זוכה שלישי ישלם 45 אלף שקל לקרקע לדירה
עידן יוסף
ארה"ב הטילה עיצומים על מאות מדענים סורים בשל המתקפה הכימית בתחילת החודש    טראמפ: תגובת מועצת הביטחון למתקפה הכימית בסוריה היא כישלון
איתמר לוין
מבקש מביהמ"ש למנוע את הליך החקיקה להקמת תאגיד החדשות הנפרד, בטענה שמדובר במהלך פסול המבוצע ממניעים פוליטיים ובניגוד להבטחת המדינה להימנע מהשפעות פוליטיות על התאגיד
חן מענית
גורמים בקהילת המשפט: דחיית הדיון בתיק הרצת המניות - עדות למצב ה"שערורייתי" שנוצר עקב העומס על ביהמ"ש העליון    "יש נאשמים שמעדיפים לוותר ולהיכנס לכלא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il