X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הרב הראשי לצה"ל אומר כי אין מחלוקת בינו לפיקוד הצבא או לרבנים ומאשים את התקשורת וחלק מן הרבנים בניפוח מיותר של הנושא תובע כי גם קצין או נגד דתי לא יחויבו לשרת ביחידה מעורבת
▪  ▪  ▪
הרב קרים. לא חותמת גומי [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

לשכת הרב הראשי לצה"ל, תת-אלוף הרב איל קרים, מפרסמת מכתב ראשון מסוגו בו היא פורסת את השתלשלות העניינים שהביאה לעימות המתוקשר בין צה"ל לציונות הדתית, תוך שהיא אינה חוסכת מילות ביקורת מרבנים ומעיתונאים דתיים.
המכתב נכתב על-ידי עוזרו של הרבצ"ר, אודי שורץ, ומתוארת התנהלות הרבנות הצבאית הראשית מול הרבנים ומול פיקוד הצבא בכל הקשור לניסוח פקודת השירות המשותף.
ברבנות הצבאית מאשרים כי אכן התגלו בעיות ביישום הפקודה בבה"ד 1 ולא בנוסח הפקודה, אך נמצאו להן פתרונות שיצריכו שינויים משמעותיים שייושמו במהלך החודשים הקרובים.
בלשכת הרבצ"ר ציטטו רב שקבע כי יש לבטל את פקודת השירות המשותף, וקבע כי יש להחזיר את פקודת השילוב הראוי, אך הזכירו כי אותו רב טען בזמנו שמדובר בפקודת שילוב בלתי ראוי - "ללמדך שהיחס לנושא ידע עליות ומורדות, ובכל תקופה יש לבחון את הדברים בהתאם לזמן ולמקום". הם הדגישו כי הפקודה הנוכחית שונה מן הקודמת בסעיפים בודדים.
עוזרו של הרב קרים אומר כי הרבנות הראשית הייתה מעורבת בעבודת מטה על הפקודה כבר לפני כמה שנים, והרב קרים קיבל לידיו נוסח שכבר היה מוכן. הייתה בכך ביקורת מרומזת כלפי הרבצ"ר הקודם, תא"ל הרב רפי פרץ. לשכת הרב קרים הבהירה כי לא הרב הראשי לצה"ל הוא זה שחותם על הפקודה, אך ציינה כי מעת שנכנס לנעלי הרבצ"ר פעל ופועל הרב קרים להעיר, להאיר לשפר ולחדד, ואכן רוב הערותיו התקבלו. הוא גילה כי הרב הביע התנגדות נחרצת לכך שקצין או נגד שומר מצוות יוכל לשרת ביחידה מעורבת. לדבריו, הוא עושה זאת על סמך ניסיון ארוך שנים בכל הקשור ליישום פקודת השילוב הראוי.
שורץ אמר כי כמה מכלי התקשורת, בעיקר זו המגזרית, כמו גם גורמים רבניים דוגמת פורום רבנים צבאיים במילואים הציגו נתונים מהמציאות, הגורמים למצג שווא כאילו קיים נתק בין הרבצ"ר לדרג הפיקוד הבכיר של צה"ל או לרבני הציונות הדתית.
הרב קרים שיגר למורו ורבו הרב שלמה אבינר טיוטת קול קורא בדבר הפקודה החדשה ובהוראתו גנז אותה. עם זאת הביע צער על כך שטיוטה זו פורסמה בעיתונות. לא נמסר כיצד הגיעה לתקשורת.
מתברר, כי בקרב רבני הציונות הדתית עימם נועץ הרב הצבאי הראשי, קיימות דעות שונות באשר לפקודה כגון:
  • בעיה בשם הפקודה;
  • הסעיפים ההצהרתיים במבוא לפקודה;
  • הפקודה סבירה למעט שיבוץ קצין ביחידה לוחמת מעורבת;
  • הבעיה בחיוב חיילים לשמוע שירת נשים בטקסים [בעניין זה קבע הרב קרים כי המחמירים יסיחו את דעתם מן השירה];
  • הפקודה טובה, אך הבעיה היא ביישומה בשטח.
מבלי לציין את שמו של הרב, גילה עוזרו של הרב קרים כי בחול-המועד סוכות הציג הרבצ"ר את הפקודה לאחד מגדולי הדור עימו מרבים להתייעץ בענייני הלכה, ושאל האם פקודה זו היא כצעקתה, כלשונו, ונענה בשלילה. אולם אותו תלמיד חכם תקף אחר כך בחריפות את הפקודה.

תאריך:  27/04/2017   |   עודכן:  27/04/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הבעיה אינה בפקודת השירות המשותף אלא ביישומה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק הדוחה בשבועיים את פתיחת תאגיד השידור    בג"ץ דחה מוקדם יותר עתירה של חברות הכנסת שפיר וכהן-פארן בהסבר שלא יתערב בהליך חקיקה
עידן יוסף
משרד התחבורה: להחזיר את יום החופש ליום ראשון או לדחות את ההילולה לראשון בערב    נתיב אקספרס: "אין לנו אפשרות להצליח, נאבד יותר מ-30 אחוז מהאוטובוסים, יהיה תוהו ובוהו"
איציק וולף
שר הביטחון נפגש במוסקבה עם שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו, ועם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב    על התיאום ביחס לפעילות הצבאית בסוריה: מנגנון אפקטיבי המונע חיכוכים מיותרים
איציק וולף
מקורבו האוסטרלי של ראש הממשלה לא יעיד לאחר שניסיונות חיקורי דין באוסטרליה לא צלחו, בעיקר בשל שהותו הממושכת בהפלגות    בחודש הבא תגיש המשטרה את המלצותיה בתיק 1,000 לפרקליטות המדינה
איתמר לוין
נתניהו הנחה להשתדל להשלים את בחינת החלופות עד המועד שנקבע להפסקת פעילות המיכל - מה שאומר שהן לא יהיו זמינות במועד    חיפה כימיקלים לא הזמינה אוניית אמוניה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il