X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אומר בחידון התנ"ך כי ריבלין הופך את המצוי לרצוי ומציע את חזון הממלכה המאוחדת "עלינו לבסס ממלכה גדולה בכל מרחבי ארץ ישראל. לעתים נדמה בטעות שאולי קצת עייפנו"
▪  ▪  ▪
בנט. למצוא פתרון לשאלת היהדות [צילום: מן הטלוויזיה]
הנשיא ריבלין [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

שר החינוך נפתלי בנט חולק פומבית על נשיא המדינה ראובן ריבלין, ודוחה את "חזון השבטים" אותו מקדם הנשיא. לדבריו, ריבלין מציע השלמה עם מציאות מסוכנת, ואינו מציע חזון. בנאום שנשא (יום ג', 2.5.17) בחידון התנ"ך העולמי לנוער בבנייני האומה, אמר בנט: "צודק נשיאנו, מכובדי, ראובן ריבלין, כשהוא מזהה את החברה הישראלית ככזו המצויה בסכנת חלוקה לשבטים, אלא שלממלכה כמו שלנו אסור להסתפק במצב זה. חלילה לנו אם המצוי יהפוך לרצוי. חזוננו אינו יכול להתקיים כחזון שבטים; חזוננו הוא חזון הממלכה המאוחדת, והוא כולל את כל האחריות שחזון כזה מגלגל לפתחנו".
"זו ממלכה שעץ אפרים ועץ יהודה חייבים לשוב ולהתאחד תחתיה", המשיך השר בנט. "החזון הזה מעולם לא חדל להיות רלוונטי: לכל שבט ושבט יש מקום בארצנו. זו הרוח שיוצאת מתוך התנ"ך, ומנשבת ברחבי הממלכה שלנו. זו משימתו של הדור שלנו".
להוציא את תרבותנו הלאומית מתוך גטאות הגלותיות
שר החינוך אמר עוד כי נכון היה לדבר על יציאתה של היהדות מהגטאות. בנט: "זהו רעיון נכון במובן שלפיו לא ניתן להסתפק בפתרון שאלת היהודים, שעליו עמל הרצל כל כך, בלי שיצטרף לכך יסוד נוסף. זה היה נכון בשנת 1898; זה לא פחות נכון בשנת 2017. ללא פתרון שאלת היהדות, לא יהיה פתרון אמיתי לשאלת היהודים. הקמת המדינה היא הישג אדיר, הישג היסטורי, כזה שאין דומה לו, אבל הוא עדיין בלתי מספק. המחשבה שהגענו, כעם, אל המנוחה ואל הנחלה, ועתה הושלמה משימתנו הלאומית, היא מחשבה מוטעית. שבעה עשורים אחרי שיצאנו מתוך הגטאות ובנינו מדינה לתפארת, חובה עלינו להוציא את תרבותנו הלאומית מתוך גטאות הגלותיות.
"עלינו להסתכל על האתגרים הגדולים העומדים לפתחנו: להיות ממלכה שהיא אור לגויים, מוסרית, רוחנית, אינטלקטואלית, חולמת ויוצרת. עלינו לבסס ממלכה גדולה בכל מרחבי ארץ ישראל; ממלכה כזו שנושאת באחריות מוסרית על גורלה שלה. ממלכה שבונה בניינים רוחניים ואינטלקטואליים; ממלכה שמקימה מגדלורים מדעיים ומוסריים. ממלכה שחולמת, כמו שמאז ומעולם היה מקובל לחלום כאן באזור, על לא פחות מאחד-עשר כוכבים, על הירח ועל השמש; חלומות שבהם רק השמיים הם הגבול. ממלכה שמשלבת את עוצמתה הצבאית והכלכלית עם חכמת התנ"ך והתורה שבעל-פה; שקהילותיה הפנימו את מוסר הנביאים ודואגות לחלש, ליתום, לאלמנה ולגר".
בעניין אחר, הסביר בנט כי בתקופות שונות, נתפש התנ"ך בעיני העם כ'קושאן מדיני', כמסמך שעשוי להיות מצוטט בפני ועדת פּיל, ולשמש כעדות לקשר ההיסטורי שלנו לארץ ישראל. תפישה זו - הסביר - כשהיא מצטמצמת לכדי רעיון פוליטי, מגדירה בעיקר את גבולות השייך לנו.
התנ"ך - לא רק קושאן מדיני
"בשנת החמישים לאיחודה של ירושלים ולחזרתנו ליהודה ולשומרון - ערש מולדתנו והמרחב שבו יצרנו את התנ"ך ושבו התנ"ך יצר אותנו - ניתן לומר כי הגענו לשלב שבו לא נוכל עוד לראות בתנ"ך רק קושאן מדיני. התנ"ך הוא קודם כל הקושאן הזהותי שלנו. הוא, אמנם, מספר לעולם כי כל זה שלנו, אבל תחילה הוא מגלה לנו מי אנחנו.
"משימתנו היא לכתוב, בארץ הזו, בזמן הזה, עוד פרק בספר הספרים של עמנו. זו הנקודה המדויקת שבה מורשת הדורות פוגשת את הדור שלנו, ומעבירה לו את הלפיד הלאומי. לעתים נדמה בטעות שאולי קצת עייפנו; שאולי נכון יותר לראות את עצמנו כעם שכבר מילא את משימותיו הגדולות. אלא שהקיום המיוחד שלנו כאן הוא כזה שלעולם ידרוש חלוצים ומגשימים".

תאריך:  02/05/2017   |   עודכן:  02/05/2017
+יש חתן חילוני: "התנ"ך לא שייך רק לדתיים"
13:17 02/05/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

שגיב לוגסי גבר על נעמי כהן מצפת שהובילה במרבית שלבי החידון  ▪  לוגסי, בן 15, לומד בכיתת מצוינות באורט מעלות. בתחילת חודש מרס זכה בחידון המחוזי שהתקיים בעכו, כשהוא מקבל ציון 100

שגיב לוגסי. לראשונה מזה 30 שנה
+נתניהו: אנחנו כופרים באונסקו
12:57 02/05/17  |  עידן יוסף

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בחידון התנ"ך לכוונת אונסקו להכריז היום כי אין לישראל שייכות לירושלים. "אין עם בעולם שירושלים קדושה וחשובה לו כמו לעם היהודי. הם כופרים באמת שלנו. אנחנו כופרים באונסקו ודוגלים באמת שלנו. ירושלים היא לב האומה. זו אמת מדינית", אמר.

[צילום: מן הטלוויזיה]
+אילת: הושמדו מאות בקבוקי אלכוהול לבני נוער
11:16 02/05/17  |  

בליל יום העצמאות נפרסו עשרות שוטרים בגזרת חופי אילת, החרימו ושפכו בקבוקי אלכוהול לקטינים. מאות בקבוקי אלכוהול הוחרמו בחוף מפרץ השמש בו היה ריכוז גדול מאוד של קטינים. קטינה אחת פונתה ע"י מד"א במצב של שיכרות.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"חזוננו אינו יכול להתקיים כחזון שבטים"
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
בנט מתחזה לדתי-לאומי
מיקרונזי  |  2/05/17 12:44
 
- וחזון העצמות היבשות של השבטים ל"ת
נראה לך שפוי?  |  2/05/17 19:26
 
- {{דתיים וחרדים השתלטו על ישראל
עובדות!!!  |  3/05/17 07:49
 
- בנט לא דתי ולא לאומי
מיקרונזי  |  3/05/17 09:43
2
תשואות לשגיב לוגסי!!! ל"ת
וינטר הניה  |  2/05/17 14:03
3
רק בגלל שאנחנו שבטים אנחנו
יכולים להתקיים  |  2/05/17 18:13
4
מה ממלכה? מי ממלכה? באיזו שפה
תתביישי רעננה!  |  2/05/17 19:17
5
בנט הדיוט בתורה ולכן נפרשת
הגוי..  |  2/05/17 22:08
6
מי זה ריבלין בכלל? מתחזה לנביא
גימי-יהודי מיהודה  |  3/05/17 00:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
איציק וולף
בשעה 09:40 ייצא לדרכו מטס חיל-האוויר המסורתי בשמי ישראל    השנה יטוסו כלי הטיס של חיל-האוויר בפעם הראשונה גם מעל ליישובי הבדואים בדרום    יישובי יהודה ושומרון נותרו מודרים מן המטס
דורון אלמוג
ערן אחי הוא שבועה שהולכת איתי לכל מקום, כל עוד נשמה באפי, עד יומי האחרון. ערן אחי הוא רסיס ממגש הכסף עליו קמה מדינת ישראל
אליקים העצני
תביט אלינו ישר אל העיניים, בנימין זאב, כמו אבא אוהב - ותגיד לנו, את זה רצית, על זה בכית
עידן יוסף
יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בטקס הדלקת המשואות: "שאפו מלוא הריאות את אוויר ההרים הצלול, בעיר שבה - ורק בה - מאה ועוד מאה שווים: מ-א-תיים"    על המתחים בחברה: "באין אחדות - ייפרע עם. לא נוכל לשמור על אחדות ירושלים, אם לא נשמור על אחדות עם ישראל"
איציק וולף
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, מברך את אזרחי ישראל לרגל יום העצמאות ה-69    "מחויבים להשאיר את הוויכוחים על הצבא מחוץ לצבא"    "מי ייתן ושנת העצמאות השבעים של מדינת ישראל הבאה עלינו לטובה, תהיה שנה של כבוד ושל שוויון, שנה של הקשבה, הכרה וסובלנות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il