X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קיבלה החלטה השוללת את ריבונותה אך בזכות מאמץ דיפלומטי נמנעה החלטה לניתוק זיקת העם היהודי לבירתו והכרזה על מערב ירושלים כאזור כבוש
▪  ▪  ▪
שאמה הכהן. התעטף בדגל ישראל
ניסיון מתועב לייצר היסטוריה
כרמל שאמה-הכהן
נאום שגריר ישראל באונסקו, כרמל שאמה-הכהן בישיבת הוועד המנהל של אונסקו [ו' באייר תשע"ז,02.05.2017]
לרשימה המלאה

ועידת הוועד המנהל של אונסקו קיבלה (יום ג', 2.5.17) החלטה השוללת את ריבונותה של ישראל על כל שטחי ירושלים, אך לנוכח לקחי העבר נזהרה משלילת הקשר בין ירושלים לעם היהודי.
22 מדינות תמכו, 10 התנגדו, 23 נמנעו ו-3 נעדרו. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפני ההצבעה, במהלך חידון התנ"ך העולמי כי "אין עוד עם שירושלים קדושה לו כמו העם היהודי אף שארגון אונסקו כופר בכך. אנחנו כופרים באונסקו ודוגלים באמת שלנו. ירושלים היא לב האומה", דברי נתניהו.
שגריר ישראל לאונסקו ולמועצת אירופה, כרמל שאמה הכהן, התעטף בדגל ישראל בעת ההצבעה. הוא אמר כי מדובר ביום עצמאות שמח, שכן חמש מדינות חדשות הביעו תמיכה בישראל. "באוקטובר 2014 רק ארה"ב תמכה בנו, והיום גם פראגוואי, טוגו, איטליה, אוקראינה ויוון נוספו למדינות התומכות. הערבים מרככים את הטקסט והם מידרדרים ברמות התמיכה שלהם. אמרתי להם: אם תמשיכו בגישת הניגוח לא תקבלו פירור, לא רק בירושלים אלא בכלל. הם ממשיכים את מלחמות דאעש למחוק את ההיסטוריה של עם אחר. צריך להבין מי הן המתנגדות - שבע מדינות ערב ואירן, ניקראגווה שרק לפני שבועיים כיננו איתה יחסית, רוסיה וסין שלא קל לשכנע אותן כי להן שיקולים שהם מעבר לירושלים. ההידברות איתן חיובית וקונסטרוקטיבית וחלה תזוזה, אך עדיין לא משמעותית.
"כמובן היינו מעדיפים שלא להתמודד במגרש הלא-שוויוני שהוא הכי אנטי ישראלי. כפי שאמר ראש הממשלה בנאומו באו"ם, שמנו מטרה לפרק את הבלוק האוטומטי נגדנו, וזה מהלך מדורג. שיפור העמדות לא יהיה ביום אחד. היום היו אלפי דגלים מעל הר-הבית ויותר דגלי כחול לבן בירושלים", אמר שאמה הכהן.
שאמה-הכהן סיפר כי הערבים קיוו לכלול בהחלטה גם את מערבה של ירושלים, לרבות בית המשפט העליון, בית הנשיא והכנסת וממילא לקבוע שכל חוקיה בטלים, אך מאמצים ראויים להערכה של איטליה ואחריה הולנד, יוון וגרמניה. השגריר האיחוד האירופי התפלא מדוע איני שמח אחרי ש-80% מההצעות המקוריות רוככו. השבתי לו שבמקום לירות לי תשעה כדורים בלב יורים אחד, ואני לא יכול להיות שמח מכדור בלב".
שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר כי ישראל לא תעבור בשתיקה על ההחלטה המבישה של אונסקו. לדבריו, ההחלטה המעוותת הזו והניסיונות לערער על הקשר בין ישראל לירושלים לא ישנו את העובדה כי ירושלים היא בירתו הנצחית של העם היהודי.
  • סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי: "ההחלטה הפוליטית הצפויה של אונסקו רק פוגעת ברלוונטיות של הארגון שאמור לשמר מורשת ותרבות אך פעם אחר פעם מועל בתפקידו, כשמדובר בישראל. ישראל אינה זקוקה לאישורים מגופים פוליטיים לקשר ההיסטורי הבלתי מעורער לבירתנו הנצחית ירושלים, קשר בן 3,000 שנה שמדבר מכל אבן מאבני העיר. ישראל מוקירה את המדינות שעמדו לצדה של האמת ולא נכנעו לפוליטיקה שמסלפת את ההיסטוריה".
  • שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס אמר כי החלטת אונסקו חסרת משמעות. לדבריו, התחרות בין אונסקו למועצה לזכויות אדם של האו"ם בכל הקשור להחלטות אנטי ישראליות מקדמות אותן לעוד ועוד החלטות מגוכחות. אקוניס אמר כי אין לנו שום צורך באישור של אונסקו לריבונותנו בירושלים. היא נקבעה לפני שלושת אלפים שנה, הרבה לפני שמדינות ועמים באירופה היו קיימים.
  • ראש עיריית ירושלים ניר ברקת: "שוב, החלטה הזויה של ארגון הזוי. לפני מספר שבועות אירחתי לסיור בעיר דוד שגרירים מארגון אונסקו. צעדנו עם תנ"ך ביד במעלה עיר דוד על האבנים המשופשפות עליהם צעדו בני עמנו כבר לפני 3,000 שנה וראינו איך ההיסטוריה והתנ"ך מתחברים והופכים למציאות שאי-אפשר להכחישה. ההחלטה שקיבל הערב ארגון אונסקו מוכיחה שוב כי מדובר בארגון סהרורי ואנטי ישראלי. במקום לעמוד לצד ירושלים הם בוחרים לעמוד לצידם של מבקשי רעתנו. התשובה שלנו היא להמשיך ולבנות את ירושלים . חג שמח מדינת ישראל וחג שמח ירושלים שחוגגת השנה את שנת היובל לאיחודה".
  • יו"ר יש עתיד יאיר לפיד: "החלטה מופרכת ואנטישמית. אף אחד, גם לא ארגון אונסקו יכול לשכתב את ההיסטוריה היהודית. בטח לא ביום שבו חוגגת ישראל 69 שנות עצמאות כמדינה דמוקרטית וחזקה. ירושלים היא בירתה הנצחית של מדינת ישראל תמיד הייתה ותמיד תישאר. מדובר בניסיון מחפיר לשכתב את ההיסטוריה כחלק ממערכה פוליטית מתמשכת נגד מדינת ישראל והעם היהודי. ראינו היום שוב, איך שורת נציגים באו"ם נכנעים לקמפיין האנטישמי שמובילים ארגונים אנטי ישראלים במקום ללכת אחרי האמת".

תאריך:  02/05/2017   |   עודכן:  03/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אונסקו: ישראל - כוח כובש בירושלים
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מסתבר שהלחץ על גרמניה עזר!... ל"ת
א. וינשטיין  |  2/05/17 18:13
2
מלך עירום וחמוש עד הצוואר
שמין  |  2/05/17 18:43
3
כמו שאמריקה כוח כובש של
אונסקו יצאה מדעתה  |  2/05/17 19:05
4
מה הלחץ?החיים במדינה ווירטולית
הגוי..  |  2/05/17 20:13
5
מה בדיוק לא נכון בהכרזה?
יש כיבוש  |  2/05/17 21:39
 
- כבוש ממי- -אידיוט ל"ת
המורה להסטוריה  |  2/05/17 23:52
6
אולמרט נתן לרוסים את חצר סרגיי
דן ה  |  3/05/17 04:42
7
אלמלא הבוגדים מבית המתפרנסים מ
קורןנאוה טבריה   |  3/05/17 06:20
8
ישראל מלקקת ללא הפסקה!
דניאל143  |  3/05/17 09:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שגיב לוגסי גבר על נעמי כהן מצפת שהובילה במרבית שלבי החידון    לוגסי, בן 15, לומד בכיתת מצוינות באורט מעלות. בתחילת חודש מרס זכה בחידון המחוזי שהתקיים בעכו, כשהוא מקבל ציון 100
שירי חביב ולדהורן
מנהלים רבים בשוק ההון עוזבים בשנים האחרונות מקום עבודה נוח ומסודר - ומקימים גופים וקרנות משלהם במטרה לתת ביטוי עצמאי להשקפותיהם בתחום ניהול ההשקעות
עידן יוסף
אומר בחידון התנ"ך כי ריבלין הופך את המצוי לרצוי ומציע את חזון הממלכה המאוחדת    "עלינו לבסס ממלכה גדולה בכל מרחבי ארץ ישראל. לעתים נדמה בטעות שאולי קצת עייפנו"
אלעזר לוין
טען: צ'רצ'יל סירב לשלוח שני מטוסים שיפציצו את מסילת הברזל לאושוויץ, וכך יצילו 50,000 יהודים ביום    העובדות שונות בתכלית מאלו שהציג בפומבי יו"ר יד ושם
עידן יוסף
בדוח של ועדת החוץ של הפרלמנט הבריטי שהוכן עבור ממשלת אנגליה נטען כי לממשל האמריקני החדש יש עמדות המערערות את היציבות בין ישראל לפלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il