X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בניתוח נתוני הרבעון הראשון של השנה עולה כי סך יצוא הסחורות מישראל גדל בכ-2.5% (במונחי דולר ארה"ב)
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

על-פי נתוני היחידה הכלכלית במכון היצוא, במהלך הרבעון הראשון של שנת 2017 היה יצוא הסחורות הדולרי הכולל גבוה בכ-2.5% מהיקפו ברבעון המקביל אשתקד, והסתכם בסך של כ-13.9 מיליארד דולר.
היקף היצוא ברבעון הראשון הושפע מהמשך הירידה ביצוא הרכיבים האלקטרוניים, שירד בכ - 18% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גם יצוא התרופות (המאופיין בתנודתיות רבה), היה נמוך בכ-5% בהשוואה לתקופה המקבילה. עם זאת ראוי לציין שלעומת הרבעון האחרון של 2016 ניכר גידול של כ-23% ביצוא הרכיבים האלקטרוניים, נתון המצביע על שינוי מגמה בנתוני יצוא הרכיבים, לאחר ירידות ביצוא הענף שנרשמו במהלך כל השנה האחרונה. יצוא הסחורות למעט יהלומים ולמעט שלושת ענפי היצוא הדומיננטיים והריכוזיים (רכיבים, תרופות וכימיקלים) גדל בכ-3%, לסך של כ-6.8 מיליארד דולר.
יצוא ענפי הציוד האלקטרוני, מחשוב ורפואי ("מדד הליבה" של ענפי ההייטק) גדל ב-11% להיקף של כ-2 מיליארד דולר. יצוא מכונות וציוד, (הכולל בין השאר יצוא מכונות בתחום האגרו-טכנולוגיה, אנרגיה חלופית ונקייה, השקיה, מזון, דפוס ורובוטיקה), עלה בשיעור של כ-5% להיקף של כ-1.4 מיליארד דולר ויצוא המתכות ומוצרי מתכת עלה בשיעור של כ-33% להיקף של כ-165 מיליון דולר. בדומה לענף הכימיקלים גם יצוא תזקיקי הנפט נהנה מעליית מחירי האנרגיה ורשם גידול חד של כ-27% בהיקפו לכ-170 מיליון דולר.
מנגד נרשמו ירידות ביצוא כלי טיס והובלה (הנתון לתנודתיות רבה מתקופה לתקופה עקב אופי העסקות והחוזים הנחתמים ביצוא הענף), אשר ירד בשיעור של כ-2.5% להיקף של כ-710 מיליון דולר (התמתנות משמעותית בירידות לעומת חודשים קודמים), ביצוא מוצרי גומי ופלסטיק (ירד בשיעור של כ-2% להיקף של כ-550 מיליון דולר), ביצוא ציוד חשמלי - הכולל בין השאר יצוא ציוד ומערכות.
בהשוואה לרבעון הרביעי של 2016 רשם יצוא הסחורות ללא יהלומים עלייה דולרית בשיעור של כ-1.5%. העלייה בהיקפי היצוא בחודשים אלו אפיינה את מרבית ענפי היצוא העיקריים. היצוא הושפע מירידה ביצוא התרופות (כאמור ענף הנתון לתנודתיות רבה מתקופה לתקופה) - כאשר בנטרול יצוא התרופות נרשם גידול דולרי של כ-4%.
יצוא הכימיקלים גדל בשיעור של כ-11%, יצוא התרופות ירד בכ-11% ויצוא הרכיבים האלקטרונים רשם ברבעון הראשון השנה גידול חד של כ-23% לעומת הרבעון הקודם. סך יצוא הענפים הדומיננטיים עלה בשיעור של כ-4.5% לעומת התקופה הקודמת.
על-פי נתוני יצוא שירותי התיירות והשירותים העסקיים, מתחזקת מגמת הגידול המצטייר בסך היצוא מישראל בחודשים האחרונים. על-פי התחזית המוקדמת של היחידה הכלכלית במכון היצוא, צפוי השנה גידול של כ-6% היצוא בסך היצוא מישראל, שיחצה לראשונה את רף 100 מיליארד הדולר.
שר הכלכלה והתעשיה, אלי כהן: ״הגדלת היצוא הינה יעד אסטרטגי של משרד הכלכלה, שכן התעשיות היצואניות ניחנות בפריון גבוה. אנחנו ממשיכים בפעילות למשיכת חברות בינלאומית, ויחד עם תמריצים ליצואנים ועבודות מכון היצוא ומנהל סחר חוץ נפעל לחצות את רף ה100 מיליארד דולר, שהוא יעד הייצוא השנתי״.
יו"ר מכון היצוא, רמזי גבאי: "ההתאוששות המסתמנת ביצוא עדיין שברירית וקשורה, בין היתר, להתאוששות בכלכלה העולמית בכלל ובשוקי היעד העיקריים של ישראל בפרט. חשוב להמשיך לעמוד על המשמר בכל הנוגע להתפתחות שער החליפין של השקל מול המטבעות המובילים וכן להמשיך וליזום מהלכים ופעילויות שיסייעו ליצואנים הישראלים בשווקים העולמיים, בעיקר בשוקים הצומחים".

תאריך:  02/05/2017   |   עודכן:  02/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אלי כהן / Eli Cohen
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
2017 נפתחת במגמה חיובית בנתוני היצוא
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
קיבלה החלטה השוללת את ריבונותה אך בזכות מאמץ דיפלומטי נמנעה החלטה לניתוק זיקת העם היהודי לבירתו והכרזה על מערב ירושלים כאזור כבוש
עידן יוסף
שגיב לוגסי גבר על נעמי כהן מצפת שהובילה במרבית שלבי החידון    לוגסי, בן 15, לומד בכיתת מצוינות באורט מעלות. בתחילת חודש מרס זכה בחידון המחוזי שהתקיים בעכו, כשהוא מקבל ציון 100
שירי חביב ולדהורן
מנהלים רבים בשוק ההון עוזבים בשנים האחרונות מקום עבודה נוח ומסודר - ומקימים גופים וקרנות משלהם במטרה לתת ביטוי עצמאי להשקפותיהם בתחום ניהול ההשקעות
עידן יוסף
אומר בחידון התנ"ך כי ריבלין הופך את המצוי לרצוי ומציע את חזון הממלכה המאוחדת    "עלינו לבסס ממלכה גדולה בכל מרחבי ארץ ישראל. לעתים נדמה בטעות שאולי קצת עייפנו"
אלעזר לוין
טען: צ'רצ'יל סירב לשלוח שני מטוסים שיפציצו את מסילת הברזל לאושוויץ, וכך יצילו 50,000 יהודים ביום    העובדות שונות בתכלית מאלו שהציג בפומבי יו"ר יד ושם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il