X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אלון, שהיה חבר כנסת ושר בממשלת ישראל מטעם האיחוד הלאומי-המפד"ל, נפטר לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן הלוויתו תתקיים היום בשעה 15:30 בהר המנוחות בירושלים
▪  ▪  ▪
אלון ז"ל. רב ופוליטיקאי [צילום: AP]

הרב בנימין (בני) אלון, שהיה חבר כנסת ושר התיירות, יו"ר מולדת ויו"ר רשימת האיחוד הלאומי-מפד"ל, הלך לעולמו לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. בן 62 היה במותו. הלוויתו תתקיים היום (יום ו', 5.5.17) בשעה 15:30 בהר המנוחות בירושלים.
אלון נולד בשנת 1954 להוריו - השופט מנחם אלון שהיה לימים המשנה לנשיא בית המשפט העליון ורות. אחיו של הרב בני אלון, שהיה נשוי לסופרת אמונה אלון, הם הרב מרדכי אלון והשופט ספי אלון. בין ששת ילדיו הסופר אורי אלון, יוצר סדרת הטלוויזיה שטיסל.
דרכו הציבורית של הרב בני אלון החלה בתחום התורני, כששימש כרב במספר ישיבות ובהן ישיבת ההסדר במעלה אדומים, במכון מאיר ובישיבת עטרת כהנים. בשנת 1990 הקים יחד עם חנן פורת ז"ל את ישיבת בית אורות הממוקמת על הר הצופים.
בתקופת הסכמי אוסלו עמד יחד עם משה פייגלין בראש תנועת המחאה זו ארצנו ואף נחקר בחשד להמרדה ולהפרות סדר, אולם לא הועמד לדין מכיוון שזכה לחסינות פרלמנטרית לאחר שנבחר לכנסת ה-14 מטעם רשימת מולדת. בכנסת ה-15 כיהן לאחר שנבחר ליו"ר הרשימה המשותפת למפלגות האיחוד הלאומי והמפד"ל. לאחר שנרצח השר רחבעם זאבי החליף אותו אלון בתפקידו כשר התיירות.
בשנת 2004 פוטר אלון מממשלת שרון שבה היה חבר בעקבות התנגדותו לתוכנית ההינתקות. שרון פיטר את אלון כדי להשיג רוב בממשלה לאישור התוכנית. אלון ניסה להתחמק מקבלת מכתב הפיטורין, אך לבסוף הצליח שרון להגיש לו את המכתב במועד הנדרש לצורך השגת הרוב בעת ההצבעה בממשלה.
בשנת 2006 גילה אלון כי לקה בסרטן הגרון, אך לאחר שנותח וטופל בהקרנות שב אל החיים הציבוריים. הוא פרש מן הפוליטיקה רק בשנת 2008 לאחר שהוצב במקום ה-17 ברשימת הבית היהודי. בסוף שנת 2014 לקה שוב במחלת הסרטן והיום נפטר.

"איש גדול עם לב ענק"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ספד לשר התיירות לשעבר הרב בני אלון שהלך לעולמו היום. "רעייתי ואני מביעים צער עמוק על פטירתו של הרב בני אלון, אוהב ארץ ישראל, רב ומחנך, לשעבר חבר כנסת ושר. הרב בני היה איש נעים הליכות, שבחייו הציבוריים פעל מתוך הכנסת ומחוצה לה למען עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל", אמר נתניהו.
נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ספד גם הוא ואמר כי אלון היה איש גדול עם לב ענק, שהקדיש את כל כולו לעשייה ציבורית וחינוכית.
"כשר, כחבר כנסת, כאיש עשייה, חזון ורוח היה אלון מגדולי הלוחמים והפועלים למען ארץ-ישראל, תושביה ובוניה. כחבר וכידיד הוא היה עבורי חברותא ובר-פלוגתא שמחויבותו לחברה הישראלית ולמדינת ישראל הייתה עמוקה שורשית ואינה יודעת פשרות. בשנים האחרונות פעל אלון לחיזוק מעמדה של ישראל ברחבי העולם, תוך שהוא מאגד ארגונים רבים לכוח משפיע, פעיל ויוזם הלוחם בבידודה של ישראל ותומך בה גם בשעותיה הקשות ונגד דעת קהל עוינת", אמר.
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ספד לאלון ואמר כי היה איש של עקרונות וערכים, חבר של אמת שאהבת העם והארץ, והדאגה להם, עמדה תמיד לנגד עיניו. "כבן למשפחה מפוארת ומיוחדת, היה בני אדם חריף שכל, עם מחשבה בהירה וראייה נכוחה של המציאות. הוא יחסר לכולנו. אני משתתף באבלה הכבד של משפחתו. יהי זכרו ברוך", אמר.

תאריך:  05/05/2017   |   עודכן:  05/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נפטר השר לשעבר בני אלון
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ברוך דיין האמת - אבדה קשה. ל"ת
קורןנאוה טבריה  |  5/05/17 13:17
2
אלון או אילון..
הגוי..  |  5/05/17 20:58
3
אובדן גדול לעם ישראל. ל"ת
וינטר הניה  |  5/05/17 23:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
כימצ'יינה - בעלת השליטה בחברת אדמה הישראלית - תרכוש את סינגטה ב-43 מיליארד דולר, הרכישה הגדולה ביותר של חברה זרה בתולדות סין
יצחק דנון
קובע: העובדים יכולים למחות על כך שלא קיבלו את הבונוס לשנת 2016; ההסכם שהבטיח שקט תעשייתי אינו מונע צעדים אלו
איתמר לוין
מועמד המרכז שומר על יתרון של 20% על פני מועמדת הימין הקיצוני לקראת ההצבעה המכרעת ביום ראשון, גם אחרי העימות הטלוויזיוני ביניהם
איציק וולף
קופת המפרק נמצאים כיום כ-9.4 מיליון שקלים לאחר מימוש שני נכסי סובריין נכסים בארצות הברית    מתוך 13 תביעות חוב בסך של כ-140.6 מלש"ח אושרו תביעות בסך 36.3 מלש"ח
איתמר לוין
ליאת בן-ארי שווקי מספרת מה קרה כאשר בנתה בית    מדגישה: גם 1,500 שקל יכולים להוות שוחד    ליבאי תומך בהרחבת הגדרות עבירת השוחד    נגב: יש לקבוע נהלים שיבהירו מהי הפעלה אסורה של מאכער
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il