X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השופטים המחוזיים אחיקם סטולר, זהבה בוסתן ודנה מרשק-מרום לא נענו לקריאתו של העליון וטרם הכריעו בעניינו של גבי קורסונסקי המואשם ברצח וב-14 מעשי שוד
▪  ▪  ▪
סטולר. "לעשות מאמץ"

גבי קורסונסקי, המואשם ברצח ובשורה של מעשי שוד ומצוי במעצר עד תום ההליכים, ממתין 13 חודשים לפסק דין בעניינו - אך אין אפילו תאריך למתן פסק הדין. עובדות אלו התגלו (יום ב', 8.5.17) בהחלטה של בית המשפט העליון.
כתב האישום נגד קורסונסקי הוגש בינואר 2013 ומאז הוא מוחזק במעצר. המדינה טוענת, כי הוא ביצע 14 מעשי שוד מזוין, שבאחד מהם רצח מאבטח, ובעבירות נוספות. משפטו מתנהל בבית המשפט המחוזי מרכז בפני השופטים אחיקם סטולר, זהבה בוסתן ודנה מרשק-מרום. התקיימו בו עשרות ישיבות הוכחות והפרוטוקול מחזיק קרוב ל-5,000 עמודים.
הגשת הסיכומים הסתיימה באפריל 2016, ומאז ממתינים הצדדים לפסק הדין - שכאמור גם לא נקבע מועד לפרסומו. בינואר השנה האריך שופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן, את מעצרו של קורסונסקי בשלושה חודשים, תוך שהוא אומר: "בית המשפט המחוזי מתבקש לעשות כל מאמץ על-מנת שהכרעת הדין תינתן במהלך תקופת ההארכה המבוקשת".
הדבר לא נעשה, וכעת נענתה השופטת דפנה ברק-ארז נענתה לבקשת המדינה להאריך בפעם ה-14 את מעצרו של קורסינקי מעבר לתשעת החודשים הראשונים, תוך שהיא מציינת שהנסיבות חריגות ומעוררות אי-נוחות:
"האמת ניתנת להיאמר: ההכרעה בבקשה כרוכה באי-נוחות. המשיב יושב תקופה ארוכה מאוד במעצר, ובכלל זה כשנה בהמתנה להכרעת דינו. עם זאת, בסיכומו של דבר, סברתי כי יש בטענות המדינה כדי להכריע את הכף. המסוכנות העולה מכתב האישום היא ברורה, וכן אין להתעלם מן החשש הטבוע במצב מסוג זה שבו הכרעת הדין צפויה להינתן בקרוב (גם אם המועד לכך לא נקבע).
"אכן, המעצר אינו אמור להיות תשלום 'על החשבון' של העונש הצפוי, אך לא יהיה זה נכון להתעלם מן ההודאה הקיימת בכל הנוגע לשניים מן האישומים. לבסוף, יש להוסיף ולהזכיר את מורכבותו של ההליך, את השלב המתקדם שבו הוא עומד ואת העובדה שלא הועלו טענות ביחס לתקינות ניהולו".
ברק-ארז האריכה את מעצרו של קורסונסקי בשלושה חודשים והוסיפה: "לא אוכל לסיים את החלטתי מבלי לחזור ולהדגיש את החשיבות הנודעת לעשיית מאמץ נוסף להשלמתה של הכרעת הדין בתוך התקופה של הארכת המעצר הנוכחית". קורסונסקי יוצג בידי ליאור שטלצר, והמדינה - בידי עו"ד הדר פרנקל.

תאריך:  09/05/2017   |   עודכן:  11/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחכים 13 חודשים לפסק דין
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא רוצה להעלות בדעתי ...
צ'ופצ'יק  |  9/05/17 12:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משמר המשפט
איתמר לוין
מה קורה כאשר נאשם בבית משפט קהילתי אומר שהוא עלול להישבר ולפרוש מהתהליך השיקומי? השופטת נירה דסקין, באכפתיות אמיתית, מעודדת אותו - אך לא משתמשת בכלי היחיד והמשמעותי שבידיה: רמיזה לכך שהוא עלול למצוא את עצמו בהליך פלילי רגיל
איתמר לוין
התנהלותה של הפרקליטות בעניינו של הרב יונה מצגר מדגימה את האופן הסלחני בו מתייחסים בתי המשפט אל נציגי המדינה. השופטים חייבים לשנות את תפיסות היסוד, וממילא - את המסקנות וההתנהלות הנובעות מהן
איתמר לוין
פרקליט המדינה, שי ניצן, מעניק בצורה שיטתית "הנחות סלב" ענקיות לבכירים המבצעים עבירות חמורות במיוחד: שיבוש מהלכי משפט, הטרדה מינית, קבלת שוחד ועבירות ביטחון    הנימוקים שלו ושל אנשיו להסדרים הללו הם עלבון לאינטליגנציה במקרה הטוב וטענות שווא במקרה הרע    יש מה לעשות כדי לשנות מיד התנהלות זאת, ובעוד שנתיים וחצי יהיה צריך למנוע מהאיש הזה להגיע לבית המשפט העליון
איתמר לוין
ניתוח News1: כל בתי המשפט מוצפים בהליכי סרק שלא גוררים חיוב בהוצאות, ובתיקים שיוזמים עורכי דין גרועים שמחפשים פרנסה. יש מה לעשות נגד שתי התופעות, שהן הגורמים המרכזיים לעומס ממנו כולנו סובלים. הבעיה היא שמקבלי ההחלטות אינם רוצים לטפל בהן
איתמר לוין
ביקור ראשון של המדור בבית המשפט הקהילתי מותיר רושם מעורב. אין ספק שמדובר בפרויקט מרשים וחשוב, שאף מניב תוצאות מרגשות. אך מדוע יש צורך במשאבים הדחוקים-ממילא של בית המשפט כדי לעסוק בשיקום?
רשימות נוספות
המחוזי סטה מהלכת העליון  /  איתמר לוין
דרעי רומז: הדלפה הביאה לפסיקת בג"ץ המרכולים   /  עידן יוסף
העליון: אורנשטיין לא נימק  /  איתמר לוין
"יש גבול לפטרנליזם"  /  איתמר לוין
להם מותר  /  איתמר לוין
"לא חבל על הזמן?"  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il