X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דוח רשות ניירות ערך לשנת 2016:

סימני יציאה מהמשבר בשוק ההון

בתחום האכיפה, הוגשו 12 כתבי אישום פליליים, טופלו 12 הליכי אכיפה מנהלית חדשים, והגיעו לסיומן פרשת דנקנר ופרשת פסגות פרופ' האוזר: הבורסה משנה כיוון. המסחר בה והיקף ההנפקות בה גדלו להיקפים שלא הכרנו מזה שנים כחלון: נמנע רגולציה נוספת ונייצר יציבות
▪  ▪  ▪
שר האוצר משה כחלון ויו"ר רשות ניירות ערך שמוליק האוזר

יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, הגיש (יום ד', 10.5.17) לשר האוצר, ח"כ משה כחלון, את הדוח השנתי של רשות ניירות ערך לשנת 2016. הדוח מציג פעילות הרשות להגנה על המשקיעים, לפיתוח השוק המקומי ולהגברת אמון הציבור בשוק ההון.
לדברי פרופ' שמואל האוזר: "הבורסה משנה כיוון. המסחר בה והיקף ההנפקות בה גדלו להיקפים שלא הכרנו מזה שנים. זו תוצאה ישירה של חיבור כל ההליכים שהובלנו עד היום: אכיפה עוצמתית שכללה 24 תיקי אכיפה פלילית או מנהלית חדשים, וסיום הליכים בפרשות דנקנר, פסגות, סימנס ועוד מחד-גיסא, והקלות שתכליתן הסרת חסמים רגולטוריים, מאידך. העברנו בכנסת את השינוי המבני בבורסה שיאפשר לה להיות יעילה יותר ולהתחרות עם בורסות בעולם. הקלות לחברות מו"פ, סל קליטה לחברות שמנפיקות לראשונה (ה- JobsAct הישראלי), הקלות לחברות קטנות ובינוניות, ותקנות "מימון המונים". עם זאת, כולנו חייבים לפעול להשבת אמון הציבור והחברות בבורסה בת"א ע"י שינוי הסנטימנט השלילי לדינמיקה חיובית, פרו-צרכנית, פרו-יזמית ופרו-צמיחה".
שר האוצר, משה כחלון הדגיש: "לראשונה מאז המשבר העולמי בשנת 2008, מספר החברות בבורסה גדל בהשוואה לשנה הקודמת. לצד זאת, החברות זקוקות לוודאות רגולטורית ולכן אנו נמנע רגולציה נוספת ונייצר יציבות, אופק וודאות עבור היזמים, המשקיעים והחברות".
בסיכום שנת 2016, הדגיש האוזר בפני שר האוצר כחלון את הצורך בהודנא רגולטורית ובהשלמת שינוי מבנה הבורסה בת"א, לטובת הרחבת הפעילות בבורסה והורדת גובה העמלות שמשלם ציבור המשקיעים. בשנת 2017 ציין כי בכוונתם לקדם בתיאום עם האוצר מספר מהלכים מרכזיים נוספים שמטרתם להשיב את הבורסה לתפקידה הבסיסי כערוץ מימון מרכזי לעסקים בישראל.
  • "הודנא"- אמנה של הרגולטורים בחסות משרד האוצר ומשרד המשפטים להקפאת רגולציה מחמירה חדשה וליצירת ודאות.
  • הקלות במס על-מנת לעודד את הציבור להעדיף השקעה בשוק ההון על פני השקעה פיננסית בנדל"ן, מוצע לטפל באמצעות הקלות מס, בהוראת שעה לתקופה מוגבלת, כדי ליצור עדיפות להשקעה בבורסה על פני השקעה בשוק הנדל"ן.
  • הקמת שוק ייעודי חדש בבורסה לחברות קטנות ובינוניות וחברות טכנולוגיה.
  • תמריצים למשקיעים המוסדיים להשקיע בחברות ציבורית קטנות ובינוניות ובחברות טכנולוגיה.
  • אופציות בינאריות - להרחיב את סמכויות הרשות כדי לאפשר טיפול במסחר באופציות בינאריות..
עוד הציג האוזר בפני כחלון את ארבעת המעגלים העיקריים בהם פעלה הרשות בשנת 2016 אשר נועדו להקל על הגופים המפוקחים ולצמצם עלויות רגולציה, לצד אכיפה בלתי מתפשרת כלפי מפרי חוק:
• במעגל החברות: הרשות קידמה הקלות לחברות שיוצאות בהנפקות ראשונות, חקיקה שמעודדת חברות מו"פ, הקלה בדיווחים, קידמה הקלות לקרנות ולתעודות סל, ליועצים ולמנהלי תיקים ועוד.
• במעגל המשקיעים: הרשות השיקה מערכת הצבעות, קידמה חקיקה המאפשרת את כניסתן של קרנות זרות לישראל, השלימה את הסדרת תחום זירות הסוחר, השלימה חקיקה שמסדירה את פעילות חברות הדירוג, השלימה חקיקה לשיפור הדוחות הכספיים, הסדירה את פעילות קרנות הריט ועוד.
• במעגל הבורסה: הרשות קידמה רפורמות בנושא שינוי מבנה הבורסה, הרישום הצולב וסופיות הסליקה.
• במעגל האכיפה: הרשות פתחה וניהלה חקירות של תיקים משמעותיים, המשיכה בניהולם של תיקים שנפתחו לפני שנת הדוח, ביצעה פעולות אכיפה כנגד השקעות לא מפוקחות ועוד. כמו-כן, בשנת הדוח הגיעו לסיומם המוצלח הליכים המשפטיים במספר תיקים חשובים של מחלקת ני"ע בפרקליטות.
בהמשך ישיר לפעילות הרשות בשנת האחרונה, אני מתכוון להרחיב בשנת 2017 את תחומי הטיפול במעגלים אלה באופנים הבאים:
• במעגל החברות: בכוונתנו להעמיק את הטיפול בנושא מדרג הרגולציה, לאפשר גמישות פיננסית בגיוסי הון וחוב, לוודא כי האכיפה תרתיע אך לא תשתק את פעילות החברות, להשלים את החקיקה שתאפשר מימון המונים ו- Peer to Peer lending ועוד. בנוסף, בכוונת הרשות גם לקדם את החקיקה להקמת גוף שמפקח על עבודת רואי החשבון (PCAOB ישראלי).
• במעגל המשקיעים: בכוונתנו להגדיל את היצע מכשירי ההשקעה, לפעול להפחתת העמלות למשקיעים, לפתוח שער לשירותים מקוונים ולמיזמים אינטרנטיים ועוד. בכוונת הרשות לנסות לקדם גם מכשירי השקעה שיעניקו טיפול מס דומה לקופת הגמל להשקעה.
• במעגל הבורסה: בחינת הקמת בורסה משנית (רשימה ייעודית) לחברות קטנות ובינוניות שתתנהל ברגולציה מופחתת, לטפל ביעילותה של הבורסה, ולפעול ליצירת תשתית מתאימה לשיתוף פעולה של הבורסה המקומית עם בורסות בעולם.
• במעגל האכיפה: מלבד הטיפול בתיקים החשובים המתנהלים היום, כחלק ממדיניות אכיפה בלתי מתפשרת כלפי מפרי חוק, בכוונתנו לטפל בזירות פורקס הפועלות ללא רישיון ולפעול לקידום תיקון החוק שימגר את תעשיית האופציות הבינאריות בישראל. בכל הנוגע להליכים מנהליים אציין כי מדיניות הרשות היא לעודד את כריתתם של הסדרי אכיפה בשלבים מוקדמים כדרך להשגת אכיפה אפקטיבית ויעילה.
שר האוצר ביקש מיו"ר הרשות להשלים את הרפורמות המתוכננות לעידוד הבורסה, להביא מהר ככל שניתן את ההמלצות לגבי יצירת בורסה ייעודית לעסקים קטנים ובינוניים, ולפעול להשלמת החוק למיגור התופעה של אופציות ובינאריות.
יו"ר ועדת הכספים גפני: "לאורך כל השנים בהן אני משמש יו"ר ועדת הכספים, אני מרגיש שרשות ניירות ערך, מתנהלת בחוכמה ובשום שכל, רגישות ומקצועיות, ועתה רואים סוף-סוף שינוי של מגמה ותקווה בשוק ההון הישראלי, מה שעשוי להגביר את הצמיחה ואת חוסנו של המשק. הרפורמות שאישרה ועדת הכספים במהלך השנה האחרונה מגבירות את הפעילות בשוק ההון בישראל ועקב כך היקפי המסחר בו צפויים לגדול באופן ניכר בשנים הקרובות".

תאריך:  10/05/2017   |   עודכן:  10/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
נווה שלום פרויקטים מבקשת לממש את זכייתה במכרז לקרקע ל-490 דירות בקריית גת, אשר בוטלה בשל איחור של יום בתשלום חלק מדמי הפיתוח
יצחק דנון
העובד תובע 56,000 שקל מהחווה שבבעלות האחים עמרי וגלעד שרון, בטענה ששכרו היה נמוך מהקבוע בחוק והוא נאלץ להתפטר כאשר עמד על סף אפיסת כוחות
יפעת גדות
41 חוקרים מבטיחים מכל העולם, שישה מהם מישראל, זכו במענקים מהמכון הרפואי הווארד יוז ומקרן גייטס
יפעת גדות
הפרס הוענק לד"ר ברון על ספרו העוסק בהיסטוריה של מערכת השיפוט הישראלית, "משפט יצירים ופוליטיקה"    הטקס, במעמד שרת התרבות והספורט, מירי רגב, יתקיים היום (ד', 10.5.17)
יפעת גדות
לקראת חגיגות ל"ג בעומר במסגרתן צפויות להידלק ברחבי הארץ אלפי מדורות במד"א נערכים בכוננות גבוהה למשך החג, ומפרסמים הנחיות בטיחות לחוגגים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il