X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קואליציית הארגונים החברתיים דורשת מבנק ישראל לפעול לפי המלצות ועדת שטרום ולהוריד את העמלה הצולבת למקובל באיחוד האירופי, צעד שיחסוך בממוצע כ-500 שקלים בשנה לכל משק בית
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

"בנק ישראל הכריז שהמלצות ועדת שטרום מקובלות עליו ולכן עליו לפעול בהתאם" - כך נכתב בנייר העמדה שהעבירה (יום א', 14.5.17) קואליציית הארגונים החברתיים לבנק ישראל. עוד הוסיפו הארגונים כי יש לבצע את ההורדה מוקדם ככל האפשר ולא באופן מדורג שישמר לזמן נוסף את העיוות הקיים בשוק.
לעמלה הצולבת יש תרומה ישירה ועקיפה ליוקר המחיה בישראל. מדי שנה "מגוהצים" בכרטיסי חיוב ואשראי כ-250 מיליארד שקל והפחתת העמלה הצולבת מהערך הנוכחי - 0.7%, אל היעד עליו המליצה ועדת שטרום - 0.3%, תחסוך לציבור מיליארד שקל לשנה, שהם כ-500 שקלים למשק בית.
ברק גונן - יו"ר משותף של 'צדק פיננסי' ורכז קואליציית הארגונים החברתיים: "לציבור הצרכנים אין הבנה מהי עמלה צולבת, אין לו יכולת להיאבק בה והוא לא יכול לשנות את הרגלי הצריכה שלו על-מנת לצמצם את עלותה. לאור זאת לרגולטור יש חובה מיוחדת לפעול לטובת הציבור על חשבון בעלי האינטרס הנהנים משימור המצב הקיים. על בנק ישראל להתייצב כמגן הציבור."
לטענת הקואליציה גם עמלה של 0.3% מנותקת מעלויות הסליקה האמתיות ומהוה למעשה מס שמוטל על עסקות האשראי במשק, אך היא מקובלת על הארגונים כעמדתה הרשמית של ועדת שטרום. אם בנק ישראל יבקש לפתוח את המלצות ועדת שטרום לדיון מחודש קוראים הארגונים להפחית את העמלה הצולבת עוד יותר ל-0.2% ובעסקות דביט ל-0.1% בלבד, וכן לפקח גם על העמלה הכוללת ולקבוע נוסחה שתתאים את גובה עמלת הסליקה לסיכון בית העסק.
קואליציית הארגונים טוענת כי מבחינת הצרכן העמלה הכוללת היא החשובה, ועליה צריך להיות הדגש. כיוון שהסולקים הם גם המנפיקים בישראל, גם עמלה צולבת נמוכה לא בהכרח תבטיח הפחתת העמלה הכוללת לרמה תחרותית והוגנת. לאור זאת קראו הארגונים לבנק ישראל להפעיל את כל הכלים שברשותו על-מנת למנוע כשל שוק, לרבות כזה שמכוון מצד שחקנים מסוימים בשוק.
נושא העמלה הצולבת טופל על-ידי רשות ההגבלים ועל-ידי בית הדין להגבלים עסקיים, בסאגה שנמשכה משנת 1998 על פני 18 שנה. בתמצית, נקבעה עמלה צולבת אחידה בגובה 0.7% החל מיום 01.07.2014 ועד לסוף שנת 2018. על-רקע סיום ההסכם הקודם יצא קול קורא מטעם בנק ישראל לקבלת עמדות הציבור בנושא.

תאריך:  14/05/2017   |   עודכן:  14/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דוידוביץ טוען שהצעתה של בר-און אינה 106 מיליון שקל כפי שהוצג    שיפר את הצעתו לבקשת העובדים שאינם העיתונאים    השופטים: דוידוביץ השתתף בהליך שהוא תוקף כעת
מירב ארד
משרד האדריכלים שוורץ בסנוסוף זכה בתחרות האדריכלים לתכנון "מוזאון חיל-האוויר"    המוזאון יהפוך למקורה וממוזג בשטח של יותר מ-17,000 מ"ר בנוי, שיחולק למספר מבנים, שבהם יוצגו יותר מ-80 כלי טייס
מירב ארד
משנת 2010 כיהןרינסקי בתפקיד סמנכ"ל החברה למשק וכלכלה של השלטון המקומי, חברת-הבת של מרכז השלטון המקומי
אלעזר לוין
25 פרטיים וחברות התמודדו במכרז לרכישת מגרש לשני קוטג'ים בנחלת יהודה    הזוכים ישלמו 40% מעל הערכת השמאי    הפער בין הזוכים לבא אחריהם - 7 פרומיל
איציק וולף
ראש הממשלה גינה את שריפת הבובה בדמות חייל חרדי בשכונה חרדית בירושלים    "צעד מתועב, חיילי צה"ל שומרים על כולם, כולל על החרדים, כולל על האנשים הללו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il