X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דוידוביץ טוען שהצעתה של בר-און אינה 106 מיליון שקל כפי שהוצג שיפר את הצעתו לבקשת העובדים שאינם העיתונאים השופטים: דוידוביץ השתתף בהליך שהוא תוקף כעת
▪  ▪  ▪
דוידוביץ. מערער [צילום: ורדי כהנא]

יש לתת משקל לעמדתם של בנק לאומי ואליעזר פישמן בשאלה למי תימכר השליטה בעיתון גלובס - אומר (יום א', 14.5.17) שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, בפתח הדיון בנושא. בנק לאומי תומך במכירה לאלונה בר-און, ואילו המנהל המיוחד לנכסיו של פישמן, עו"ד יוסי בנקל, השאיר את ההחלטה לשיקול דעתו של בית המשפט. בתום דיון של שעתיים הודיע עמית, כי פסק הדין יינתן בהקדם.
דוד דוידוביץ ערער על החלטתו של נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, למכור את העיתון לבר-און ב-106 מיליון שקל. הוא אומר, כי יש להעדיף את הצעתו בסך 110 מיליון שקל, שהוגשה לאחר תום הדיון במכירה ב-2.3.17. בא-כוחו של דוידוביץ, עו"ד אהרון מיכאלי, טען, כי במקרה זה יש להתערב בשיקול דעתו של לאומי, שכן הכונסים מטעמו - עוה"ד איל רוזובסקי ורונן מטרי - שגו בצורה משמעותית בכך שהתעלמו מכך שבפועל הצעתה של בר-און נמוכה בהרבה.
השופטת ענת ברון ציינה, כי דוידוביץ שיתף פעולה עם כל המהלך - נגדו הוא יוצא כעת. היא הזכירה, כי דוידוביץ קיבל הזדמנויות להעלות את הצעתו, ולאחר מכן הגיש אותה רק כאשר אורנשטיין כבר ישב על מדוכת ההכרעה. השופט נעם סולברג הוסיף: "זה לא היה בעל כורחו. ההתנהלות הייתה של השלמה עם התהליך הזה".
מיכאלי השיב, שדוידוביץ רצה התמחרות ורק בלית ברירה השתתף בהליך כפי שנוהל במחוזי. הוא חשף, כי הצעתו המאוחרת של דוידוביץ באה לבקשת העובדים שאינם עיתונאים. עוד שם מיכאלי דגש על טענתו לפיה הצעתה של בר-און אינה 106 מיליון שקל ואין עיגון להנחות העומדות בבסיסה ובקביעת הכונסים שהיא עדיפה על זו של דוידוביץ.
ברון שאלה את מיכאלי כיצד הוא מסביר את ההתגייסות של כל הצדדים ובעלי התפקיד לטובת הצעתה של בר-און. מיכאלי השיב: "אין לי שמץ של מושג. הם יכולים לטעות. את הטעות הזאת שלהם צריך לתקן". עמית ציין, כי הרציונל היה של סוף הדיון, ולכן לכאורה לא יכול היה דוידוביץ לשפר את הצעתו. מיכאלי טען, כי בפועל ההליך נמשך - שהרי אורנשטיין ביקש את התייחסות הצדדים להצעה המאוחרת. "חשבתי להביא היום פטיש, כדי שבסוף הדיון אני אכה בו ויותר לא נשמע מכן", העיר עמית בהומור.
לרוזובסקי אמר עמית, כי הכונסים שינו את טעמם לגבי הצעתו של דוידוביץ, וביקש להתייחס לכך שהצעת בר-און כוללת משיכה של 19 מתוך 23 מיליוני השקלים שבקופת גלובס. ברון ציינה, כי הכונסים לא התייחסו לסופיות הדיון בתגובתם להצעה המאוחרת.
רוזובסקי השיב, כי אכן ההצעה הייתה טובה יותר - אבל בערעור אין הם סבורים שיש מקום להתערבות בפסק דינו של אורנשטיין. עוד אמר, כי לא הייתה אפשרות מעשית לבצע התמחרות, וכי דוידוביץ מושתק מלדרוש אותה כעת לאחר שניסה להכתיב לכונסים הסכם מכירה. לדבריו, לבר-און יש אינטרס בהצלחת גלובס ולכן אין לחשוש מפני משיכת הדיבידנד.
בא-כוחה של בר-און, עו"ד בועז אדלשטיין, טען שלא ניתן לבצע התמחרות משום שאין המדובר במתמודדים שווים, שכן לבר-און יש זכות סירוב ראשונה. נציגת העיתונאים, עו"ד גלילה הורנשטיין, הביעה חשש לחופש העיתונאי אם יימכר העיתון לדוידוביץ. היא גם יצאה נגד העובדה שדוידוביץ סירב לנהל מו"מ עם העיתונאים, ולדבריה אין משמעות לחתימתו של בא-כוחו על ההסכם עימם בחטף בבית המשפט. בנקל הזהיר, כי הליכי חדלות הפרעון של פישמן לעולם לא יסתיימו, אם בכל הליך יוכל מציע לבוא ולשפר את הצעתו בשיעור קטן לאחר תום ההליך. גם נציגת הכנ"ר תמכה במכירה לבר-און, כולל משיקולי מדיניות רוחביים.

תאריך:  14/05/2017   |   עודכן:  14/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכונסים, הכנ"ר והעיתונאים: למכור את גלובס לבר-און
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פישמן - הקריסה
איתמר לוין
טוענת שאין יסוד לערעורו של דוד דוידוביץ, המבקש לרכוש את העיתון    הכונסים משנים את עמדתם ותומכים כעת במכירה לבר-און
איתמר לוין
פישמן, הבנקים והכנ"ר מבקשים מאורנשטיין לדחות עד סוף חודש מאי את אסיפת הנושים שהייתה אמורה להתקיים היום, בנימוק שטרם מיצו את המו"מ על הסדר פשרה כולל
איתמר לוין
עמית הורה שלא לבצע צעדים בלתי הפיכים, בעקבות ערעורו של דוידוביץ' על אישור המכירה לבר-און
איתמר לוין
מערער על החלטתו של אורנשטיין למכור את העיתון לאלונה בר-און    טוען שיש להעדיף את הצעתו המאוחרת, העומדת על 110 מיליון שקל
איתמר לוין
בנקל לביהמ"ש: כל הצדדים מעוניינים "בניהול מו"מ אינטנסיבי ופורה על אודות פשרה כללית בתיק" במטרה להביאו בחודש הבא לאישור אסיפת הנושים
רשימות נוספות
נמכר עוד נכס של פישמן  /  אלעזר לוין
אורנשטיין: בשלב זה - המתווה של פישמן  /  איתמר לוין
בנקל: פישמן מודה שהוא פושט רגל  /  איתמר לוין
מה דוידוביץ' מחפש בגלובס  /  איתמר לוין
גלימת הקרקס  /  איתמר לוין
הצעת פישמן: יצא המרצע מאלשיך  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il