X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הקבוצות שישתתפו בשלב המכרז: שיכון ובינוי ואגד; מנרב-מטרופולין-מנוליד-שאשא; אשטרום-אורון; נתיבים מהירים לת"א בע"מ; דן-דניה מיזם משותף; אלקטרה-אפיקים נתיב מהיר
▪  ▪  ▪
אחת הכניסות לנתיב המהיר בתל אביב [צילום: האתר הרשמי]

ועדת המכרזים הבינמשרדית לפרויקט נתיבים מהירים בגוש-דן המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, והחברות הממשלתיות נתיבי איילון וענבל, פרסמה את שלב המיון המוקדם בחודש אוגוסט 2016. בחודש ינואר 2017 הגישו שש קבוצות, המורכבות משלוש עשרה חברות מענפי התחבורה הציבורית, הבינוי והתפעול, את הצעתן בהליך. לאחר בחינת ההגשות ע"י ועדת המכרזים מצאה הוועדה כי נכון לעת הזו כל שש הקבוצות עמדו בתנאי הסף, אשר כללו הצגת ניסיון משולב בתחומי הקמת מבנים וכבישים, וכן, בהפעלת תחבורה ציבורית והיסעים. אלו הקבוצות אשר נמצאו מתאימות ויהיו רשאיות להגיש את הצעתן במכרז:
  • שיכון ובינוי ואגד - הקבוצה מורכבת משיכון ובינוי בע"מ ומאגד החזקות בע"מ;
  • מנרב-מטרופולין-מנוליד-שאשא - הקבוצה מורכבת מהחברות: מנרב אחזקות בע"מ; מטרופולין תחבורה ציבורית בע"מ; מנוליד חרות מערכות בע"מ; מסיעי אריה שאשא בע"מ;
    3
  • אשטרום-אורון - הקבוצה מורכבת מקבוצת אשטרום בע"מ ומקבוצת אורון החזקות והשקעות בע"מ;
  • נתיבים מהירים לת"א בע"מ (בייסוד) - מוחזקת ע"י שפיר הנדסה אזרחית וימית בע"מ;
  • דן-דניה מיזם משותף - הקבוצה מורכבת מדניה סיבוס בע"מ ומנהור נתיבי תחבורה בע"מ;
  • אלקטרה-אפיקים נתיב מהיר - הקבוצה מורכבת מאפיקים שירותי תחבורה מתקדמים בע"מ ומאלקטרה זכיינות בע"מ;
הרחבת פרויקט הנתיבים המהירים מגיעה על-רקע הצלחת מיזם הנתיב המהיר לתל אביב בשפירים, שבוצע אף הוא בשיתוף המגזר הפרטי, הנהנה משיעור שימוש של אלפי משתמשים מדי יום, העושים שימוש בחניון, בהיסעים ובנסיעה בנתיב הייעודי בתחבורה הציבורית והפרטית. הפרויקט החדש, בשלב הראשון, יספק חניה לכ-10,000 כלי רכב, בשני חניוני חנה-וסע בראשון לציון ובשפיים, וכן יספק מערך היסעים ללא תשלום של כ-10 קווים למוקדי תעסוקה מרכזיים במטרופולין תל אביב. כמו-כן, יכלול הפרויקט הקמה ותפעול של מערך נתיבים מהירים לאורך כביש 2 ("כביש החוף") וכביש 20 ("נתיבי איילון") מכביש 57 ועד ראשון לציון - דרומה וצפונה, באורך מצטבר של כ-80 ק"מ, וכן בקטע כביש 1 לכיוון מזרח מחיל השריון עד אזור. בנוסף, יכלול הפרויקט את הקמת כביש 541 ממחלף שפיים ועד רעננה באורך של כ-3 קילומטרים.
הנתיבים המהירים יתווספו לנתיבים הקיימים לתנועה הכללית, ולא יוקמו על גבי הנתיבים לרכב פרטי, כאשר חברת נתיבי איילון בע"מ תבצע במהלך השנים הקרובות את הרחבת הכבישים והתאמתם לנתיבים המהירים.
מטרת הפרויקט הנה להקל על עומסי התנועה לבאים אל מרכז המטרופולין וליוצאים ממנו בשעות השיא. מערכת הנתיבים המהירים ומתקני החנה וסע משולבים במרכזי תחבורה אשר יוקמו במסגרת הפרויקט, בנוסף לנתיב המהיר הקיים בכביש 1 (חנה וסע שפירים) יכסו את כל הגישות המרכזיות למטרופולין גוש-דן. הצפי הוא כי עשרות אלפי משתמשים ייסעו מדי יום בנתיבים המהירים לאורך שעות היממה ובעיקר בשעות העומס.
מסמכי המכרז צפויים להתפרסם ברבעון הרביעי השנה. פתיחת הפרויקט לשימוש הציבור צפויה לשנת 2022.

תאריך:  16/05/2017   |   עודכן:  16/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שש קב' ישתתפו במכרז הנתיבים המהירים בגוש-דן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
פלוג: ההבנה שנדרש שיתוף פעולה, העברת מידע ותיאום בין הרגולטורים הפיננסיים השונים, על-מנת לנטר סיכונים מערכתיים    מנכ"ל האוצר: למנוע הגעה לסיטואציה בה יש כשל מערכתי פיננסי
יואב יצחק
מריוס נכט הוא אחד המיליארדרים הגדולים והידועים בישראל. הונו נאמד בכ-2.5-2 מיליארד דולר    את עיקר הונו עשה בהשקעותיו בחברת הטכנולוגיה צ'ק פוינט    משפחת בר-און המשלימה את השתלטותה על קבוצת גלובס מנהלת מו"מ עם מריוס נכט ועם כמה גורמים נוספים    כניסת משקיע ברמתו של נכט עשויה לטלטל את שוק העיתונות הכלכלית ולחייב את קבוצת שוקן ומוזס להזרים כספים נוספים לעיתונם
מירב ארד
רשת CNN מדווחת כי במחלקת המדינה האמריקנית מזהירים כי החלטה כזו, שתכלול העברת השגרירות, עשויה להוביל להשלכות מסוכנות נרחבות באזור
אלעזר לוין
מבקר את ראש רשות הביטוח דורית סלינגר, שישבה אמש לצידו בכינוס פעילי ביטוח, והוציאה אשתקד 400 הוראות והנחיות לחברות ולסוכנים    מציע שמיטה אחת לשבע שנים, כדי שהענף ינוח משטף ההוראות
אלעזר לוין
סגן ראש רשות הביטוח מבטיח: החל מהחודש הבא יוכל כל עובד לעבור מקרן פנסיה אחת לשניה, ללא החתמת המעסיק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il