X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נשיא המדינה נשא דברים בטקס האזכרה לנ"ד חללי אסון מסוק היסעור בבקעת הירדן במלאת 40 שנה לאסון "לא השלמנו ולא נוכל להשלים עם נפגעים באימונים בצה"ל - עלינו לעשות הכל כדי להיות מאומנים יותר ופגיעים פחות"
▪  ▪  ▪
ריבלין. לא השלמנו [צילום: מארק ניימן/ לע"מ]
[צילום: מארק ניימן/ לע"מ]

[צילום: מארק ניימן/ לע"מ]

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים (יום ג', 16.5.17) לנ"ד חללי אסון מסוק היסעור בבקעת הירדן במלאת 40 שנה לאסון שאירע בכ"ג באייר תשל"ז, 10 במאי 1977. עוד נשאו דברים בטקס, נציגת המשפחות השכולות אורית ברוך - אחותו של טוראי אילן ברוך ז"ל, הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט וראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחייני.
"אני זוכר את אותו היום הנורא", פתח הנשיא את דבריו ואמר: "אני זוכר את הלוויות ואת 'שם הקוד' שנצרב מאז: 'אסון הנ"ד'". הנשיא פנה אל המשפחות השכולות ואמר: "ארבעים שנה חלפו מאז התדפקו המבשרים על דלת ביתכם, מבשרים לכן את הנורא מכול, ארבעים שנה של געגוע וחסר". הנשיא המשיך ואמר: "אני יודע שבמסע הזה בנתיביו הכואבים והקשים, שוברי הלב של השכול הרגשתם לא אחת לבדכם. אבל אינכם לבד. לא שכחנו את 54 הבנים הגיבורים שלנו, האהובים שלכם. אם נעשו שגיאות, יש לתקן אותן".
"מדינת ישראל חבה חוב מוסרי עמוק לאלה ששילמו בחייהם למען קיומה", הדגיש הנשיא והוסיף: "לעולם נישאר חבים לכם, בני המשפחות השכולות, חוב שלא ניתן לפרוע. הדאגה והיחס לבני המשפחות השכולות צריכים להיות דבר שאיננו שנוי במחלוקת, מעבר לכל מחלוקת פוליטית והכבוד שלנו כלפי מי ששילמו את המחיר הוא דבר שאין עליו עוררין".
"המחויבות שלנו לשלום חיילנו היא גם המחויבות שלנו לחסוך את התאונות באימונים", אמר הנשיא והמשיך: "ארבעים שנה חלפו ואנו מבטיחים: לא השלמנו ולא נוכל להשלים עם נפגעים באימונים בצה"ל. עלינו לעשות הכול, הכל כדי להיות מאומנים יותר ופגיעים פחות".
מדברי נציגת המשפחות השכולות אורית ברוך: "שום דבר מאותו רגע לא חזר להיות כפי שהיה רק געגוע ארוך ורצוף לא מרפה ואין לו מרפא. פלוגת מאי 76', מספרים עליכם שסיימתם את המסלול כטובי הלוחמים, מספרים עליכם שבתרגילים חיים ידעו בדיוק איפה הפלוגה יורה את עוצמת האש החזקה ביותר. חייכם נגדעו אך אורכם האיר למרחוק. נישא את לפיד הזיכרון של יקרינו בגעגוע מלווה באהבה וגאווה על מי שהיו יקירינו בחייכם ומקומם בחיינו".
מדברי הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט בטקס: "בני המשפחות היקרים, מרגע שהתבשרתם על נפילת היקרים לכם מכל ועד היום חלפו ארבעים שנים, אך בעבורכם הזמן עצר מלכת. עם השנים, הכאב והחלל שנותר אינם מתקהים. דמותם כלוחמים צעירים עודנה מפעמת בליבכם והמחשבות על מי שהיו יכולים להיות ועל החיים שלא הספיקו לבנות אינן מרפות. בשם צה"ל כולו אבקש לחזק אתכם בהתמודדות הארוכה עם השכול ולהתחייב בפניכם שנוסיף לעמוד לצידכם, לשלוח יד אחים מחבקת ולצד זאת להנציח את זכרם ואת מורשתם. דרכם ופועלם זכורים לעד כחלק ממורשת הגבורה של עם ישראל.
מכובדיי, בחודש הבא נציין יובל למלחמת ששת הימים, שבה רשם צה"ל את הניצחון המפואר בתולדות המדינה. האיומים השתנו לבלי היכר, ומולם צה"ל התפתח, התחזק והמשיך בשימור עליונותו ביבש, באוויר, בים ובסב"ר. צה"ל של היום הוא צבא לוחם חד ועוצמתי מאי פעם, המוכן לפעול בשילוב רב-זרועי, להתייצב מול כל אתגר ולהבטיח את ביטחון המדינה, אזרחיה ותושביה. אנו ערים לשינויים בשדה הקרב ולהתעצמות האויב ונערכים לכל תרחיש עימות עתידי. ברגעים אלה ממש פרוסים מפקדי צה"ל וחייליו ברחבי הארץ ובגבולותיה, מבצעים אימונים ופעילויות מבצעיות ושומרים על כשירות מרבית כך שביום פקודה יהיו מוכנים לעמוד איתנים, להגן ולנצח.
מפקדינו וחיילנו העומדים על המשמר היום ממשיכים את דרכם של יקיריכם, של ארבעים וארבעה לוחמי הצנחנים ועשרה לוחמי צוות האוויר שנגדעו מאיתנו באותו הלילה הכואב. לאור המורשת שהותירו הנופלים, יוסיפו דורות של לוחמים לצעוד באחריות למימוש ייעודו של צה"ל - להגן על המדינה, להבטיח את קיומה, ואם נידרש לכך - להכריע מלחמה. יהי זכר נ"ד הנופלים ברוך".
מדברי דוד אלחייני, ראש המועצה האזורית בקעת הירדן בטקס: "מחיר הדמים הכבד שמדינת ישראל שלמה באסון הנ"ד חקוק בזיכרון כל מי שחי ונושם את בקעת הירדן. גם בחלוף עשרות שנים, הכאב כתוצאה מהאסון הנורא לא דהה ולא קהה. בקעת הירדן צרובה לנצח כחלק ממדינת ישראל. מובן לכל תושבי ישראל, וראוי שיובן הדבר בכל העולם, שבכל הסדר עתידי בקעת הירדן תהיה לנצח בשליטה וריבונות ישראלית. הבקעה היא חגורת הביטחון של מדינת ישראל המבטיחה עורף אסטרטגי לאיומים ממזרח לירדן".

תאריך:  17/05/2017   |   עודכן:  17/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ריבלין: לא נשלים עם תאונות אימונים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הרווח הנקי עומד על כ-70 מיליון שקל בהשוואה לכ-255 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד    דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בסך של 60 מיליון שקל
איציק וולף
שגרירת ארצות הברית באו"ם הצהירה על תמיכתה בהעברת השגרירות מתל אביב לירושלים    "צריך לראות עד כמה חזק הפלשתינים יעמדו על כך"    על הכותל המערבי: חלק מישראל, תמיד ראינו זאת כך
יצחק דנון
טוענים שאפשרו לדורון טרבלסי, בעלי חברה לעבודות עפר, לממש את זכייתו במכרז של רשות מקרקעי ישראל לכריית חול - וכעת עליו למסור להם חשבונות
איתמר לוין
חיות: החלטה מקדמית של רשות ניירות ערך אינה מעניקה לפונה הגנה מפני תביעה אזרחית של צד שלישי ולא יכולה לשמש בסיס לעסקות המשך
איציק וולף
שר הביטחון לשעבר מחריף את המתקפות על ראש הממשלה וטוען כי ייתכן שהיה מעורב בפרשת הצוללות וכי אם לא יוגש כתב אישום - ייצא למערכה ציבורית    נתניהו: דברי יעלון - שקרים גסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il