X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מיכל הלפרין: "להכניס את המדינה, כמי שתגיד כמה אמצעי תקשורת צריכים להיות, זה נראה לי ללכת אחורה ברמת ההתפתחות ההיסטורית של מדינת ישראל ולא ללכת בכיוון החיובי"
▪  ▪  ▪
הלפרין. אין מיזוגים לנצח

"להכניס את המדינה, כמי שתגיד כמה אמצעי תקשורת צריכים להיות, זה נראה לי ללכת אחורה ברמת ההתפתחות ההיסטורית של מדינת ישראל ולא ללכת בכיוון החיובי", כך אמרה עו"ד מיכל הלפרין הממונה על ההגבלים העסקיים. היא דיברה בכינוס (יום ה', 18.5.17) של המרכז למשפט וטכנולוגיה בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה.
בהרצאתה התייחסה הלפרין להליכים הנערכים בבית הדין להגבלים עסקיים, ואמרה שיש בהחלט צורך לערכאת ערעור בנושא מיזוגים, אולם כדי שערכאה כזו תהיה יעילה, היא חייבת להיות מהירה ובהליך מזורז. "מיזוגים לא יכולים להישאר תלויים ועומדים לנצח. אם רוצים שיהיה גוף שיבדוק את החלטת הממונה, ואנחנו רוצים שיהיה כזה, אנחנו צריכים שהערכאה תחליט מהר וביעילות. התחושה שלי שבית הדין להגבלים עסקיים נענה לאתגר הזה ואכן הוא מטפל בערעורים על מיזוגים ביעילות רבה", אמרה הלפרין.
בעניין האכיפה הפלילית, אמרה הממונה על ההגבלים העסקיים כי היא נדבך מאוד חשוב באכיפה של הרשות, וכמדיניות הם מייחדים את האכיפה הפלילית בראש ובראשונה לקרטלים ולתיאומי מכרזים. "כל מי שהיה מעורב בעשייה הפלילית יודע שהגיבוש והניהול של חקירה הפלילית - זאת נושאת מטוסים שנעה לאט מאוד ובקצב איטי. כאשר בסוף מגיעים להרשאה פלילית ולעונשים, ובוודאי עונשי מאסר, המשמעות ההרתעתית היא רבה מאוד. אם המנהלים ידעו שהם חשופים לאכיפה פלילית מכיוון שהם הפרו את חוק ההגבלים העסקיים הם לא ירצו להיות באזור הזה ולכן האכיפה הפלילית תמשך. בית המשפט העליון רואה את הענישה הפלילית ועונשי המאסר עין בעין איתנו, הוא חושב שצריך לעשות את ההחמרה במדורג. אנחנו רואים את עקומת הדירוג כתלולה מאוד. בית משפט העליון רואה את העקומה מתונה יותר, אבל בסופו של דבר זה בשולי הדיון. התלם המרכזי של עונשי המאסר הוא תלם שהרשות קיבלה גיבוי", אמרה.
בכל הקשור לסוגיות יעילות ופטור, אמרה עו"ד הלפרין כי שיקולי יעילות הם חלק בלתי נפרד משיקולי הממונה בנושא מתן פטור. "שיקולי יעילות הם חלק מהניתוח התחרותי וכך צריך לראות את זה. לא יצרתי תקדים חדש, אין פה חידוש. שיקולי יעילות יהיה חלק מהעניין מתהליך בקשת פטור", אמרה.
בהרצאתה התייחסה הלפרין לנושא הפירמות הכושלות ואמרה שבמקרים רבים, בעלים של חברות טוענים בקלות רבה מדי שהן "פירמה כושלת" כדי להקל על תהליך המיזוג. לדבריה, הניסיון המצטבר של הרשות בסוגיה זו הותיר משקעים לא טובים.

תאריך:  23/05/2017   |   עודכן:  23/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא המדינה תגיד כמה כלי תקשורת יהיו"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אתם לא כלי תקשורת אתם
ישע  |  23/05/17 12:21
2
את והחברים שלך תחליטו? ל"ת
ירושלמית  |  23/05/17 13:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש עיריית ירושלים מחזיק בשליש ממניות ברמ פיננסים שתקבל דיבידנד ממיטב דש    צבי סטפק יקבל דיבידנד בסכום של 2.76 מיליון שקל
גלית יצחק-אוגנוב
ד"ר אורה הורוביץ: "אנחנו מאמינים שהתרופה החדשה הזו יכולה להיות בעלת השפעה ניכרת על תוחלת החיים של חולי ALS"    התרופה יכולה גם לשפר את מצבם של חולי אלצהיימר ופרקינסון
מירב ארד
ההכנסות הסתכמו בכ-663 מ"ש לעומת כ-648 מ"ש ברבעון המקביל אשתקד    הרווח הנקי הסתכם בכ-10 מיליון ש"ח לעומת כ-18 מיליון ש"ח הרבעון המקביל אשתקד
מירב ארד
הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2017 הסתכם בכ-4.7 מיליון לעומת 1.3 מ"ש ברבעון הראשון של 2016    ההכנסות ברבעון זה גדלו בכ-25%
מירב ארד
היקף הנכסים המנוהלים בסוף הרבעון הראשון 2017 עמד על כ-126 מיליארד שקלים לעומת 122 מיליארד שקלים בסוף שנת 2016
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il