X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
וושינגטון פוסט: הנשיא לפני חודשיים ביקש ממנהל המודיעין הלאומי וממנהל הסוכנות לביטחון לאומי להודיע שאין ראיות לקשר בין הקמפיין שלו לבין רוסיה - אך הם סירבו
▪  ▪  ▪
רוג'רס. דחה בנימוס [צילום: סקוט אפלווייט, AP]

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ביקש לפני חודשיים משניים מבכירי קהילת המודיעין האמריקנית לסייע לו להדוף את חקירת ה-FBI על קשרי הקמפיין שלו עם ממשלת רוסיה - מדווח (יום ג', 23.5.17) וושינגטון פוסט.
על-פי שני פקידים בעבר ושני פקידים בהווה בממשל, טראמפ פנה בנפרד למנהל המודיעין הלאומי, דניאל קואטס, ולמנהל הסוכנות לביטחון לאומי (האחראית להאזנות), אדמירל מייק רוג'רס, וביקש מהם להכחיש בפומבי שקיימות ראיות על קנוניה בין מטהו לבין רוסיה ערב הבחירות לנשיאות. קואטס ורוג'רס דחו את הבקשות, אותן ראו כבלתי ראויות. טראמפ פנה לשני הבכירים לאחר שראש הבולשת דאז, ג'ים קומי, אמר ב-20 במארס לוועדת המודיעין של בית הנבחרים, כי הבולשת חוקרת את "טבעם של הקשרים בין אישים הקשורים לקמפיין טראמפ לבין ממשלת רוסיה, והאם היה תיאום כלשהו בין הקמפיין לבין הפעולות הרוסיות". רוג'רס דחה את הפנייה בנימוס, באומרו שלא יגיב על חקירה תלויה ועומדת, ולא ידבר בפומבי על נושאים מסווגים.
שיחתו של טראמפ עם רוג'רס, מוסיף העיתון, תועדה מיידית במזכר פנימי של עובד בסוכנות לביטחון לאומי; לא ברור האם קיים תיעוד דומה לשיחתו עם קואטס. הפקידים ששוחחו עם וושינגטון פוסט אמרו, כי מסמכים אלו יוגשו לתובע המיוחד, רוברט מולר, אם יבדוק האם טראמפ ניסה לשבש את חקירת הבולשת. לדברי המקורות, בקשות אלו של טראמפ היו בבחינת ניסיון לפגוע באמינותה של חקירת הבולשת, וגם איום על עצמאותן של סוכנויות המודיעין האמורות לפעול במנותק מנושאים פוליטיים.
"הבעיה היא יותר הבקשה לפרסם הצהרה כוזבת מאשר עצם הבקשה לפרסם הצהרה", אמר איש מודיעין בכיר לשעבר בהתייחסו לפנייה לקואטס. שתי הסוכנויות סירבו להגיב, בציינן שמדובר בחקירה שעודנה מתנהלת. הבית הלבן סירב להגיב, באומרו שמדיניותו היא לא להתייחס לידיעות שמקורן בהדלפות בלתי חוקיות.
לדברי וושינגטון פוסט, פקידים בכירים בבית הלבן שוחחו עם פקידים בכירים בסוכנויות המודיעין לגבי האפשרות של פנייה ישירה ל-קומי בבקשה להפסיק את החקירה נגד היועץ לשעבר לביטחון לאומי, מייקל פלין, בנוגע לקשריו עם רוסיה. לדברי מקורותיו של העיתון, הבית הלבן לא היה בטוח לגבי יכולתו להשפיע על ה-FBI ואנשיו שאלו את בני שיחם האם ניתן לבקש ישירות מ-קומי להפסיק את החקירה, והאם יוכלו לסייע במהלך כזה.
ג'פרי סמית, לשעבר היועץ המשפטי של ה-CIA, אמר לעיתון, כי פניותיו של טראמפ לרוג'רס וקואטס מזכירות את נסיונו הבלתי-מוצלח של הנשיא ריצ'רד ניקסון להשתמש בסוכנות הביון המרכזית כדי לשבש את חקירת פרשת ווטרגייט בידי ה-FBI. סמית כינה את הפניות "ניצול לרעה מובהק של כוחו של הנשיא".

תאריך:  23/05/2017   |   עודכן:  23/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"טראמפ ביקש מבכירי המודיעין לשבש את חקירת ה-FBI"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גם בארה"ב התשקורת משקרת!!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  23/05/17 15:51
2
מסרבים לקבל את תוצאות הבחירות
יעקב יעקב  |  24/05/17 00:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל טראמפ
עמי דור-און
"ארגון מדעני האטום" מזהיר: "נשיא ארה"ב מבטיח לטפל באיומים הגדולים בתחומי הנשק הגרעיני ושינויי האקלים אך אינו עושה דבר בפועל"
איתמר לוין
דיווחים בארה"ב: היועץ לשעבר לביטחון לאומי יודיע שהוא מאמץ את התיקון החמישי לחוקה להימנע מהפללה עצמית ויסרב להעביר לוועדת המודיעין מסמכים בנוגע לקשריו עם רוסיה
עמי דור-און
עסקת הענק הצבאית שנחתמה בריאד בין טראמפ לסלמאן מלך סעודיה היא ההוכחה הטובה ביותר לכך שהנשיא החדש של ארה"ב מתכוון ברצינות לממש את הסיסמה שלו "אמריקה תחילה"
יעקב עמר
שלושים ושבעה חברי כנסת ממפלגות שונות דורשים מנתניהו לבטל את פגישתו עם המועמד הרפובליקני לבחירות טראמפ הלוקה לדעתם בגזענות כלפי האיסלאם. אין זה ראוי שראש ממשלת ישראל הדמוקרטית ייפגש עם גזען שונא מוסלמים שכזה
חיים שטנגר
אמירה נחרצת וחד-משמעית, מצד נציגים דיפלומטיים של ממשלת ארה"ב, לפיה הכותל המערבי מצוי בשטח הגדה המערבית ומשכך - אין לממשלת ישראל כל סמכות באשר לכותל המערבי וכנגזרת מכך, הרי אין לה כל ריבונות באשר לכותל המערבי, הינה בגדר של יריקה בפרצופה של מדינת ישראל
רשימות נוספות
תובע מיוחד לטראמפ-רוסיה  /  איתמר לוין, איציק וולף
ראש ה-FBI המפוטר זומן לעדות בסנט  /  איתמר לוין
לא להעברת שגרירות ארה"ב לירושלים  /  מירב ארד
ביזוי השואה  /  איתמר לוין
דוקטרינת טראמפ  /  איתמר לוין
"קומי התכונן כמו לחקירה"  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il