X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל הרשת הסתפק במייל מתנצל ושיחה אישית עם הזכיינים - כך נחשף בוועדה לקידום מעמד האישה עוד נחשף בדיון כי משרד הבריאות מקים ועדה לאפליה, גזענות והדרה במערכת הבריאות
▪  ▪  ▪
תופעה רחבה [צילום: לארה סבג/פלאש 90]

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, בראשות ח"כ עאידה תומא-סלימאן קיימה (יום ד׳, 24.5.17) דיון דחוף על תחקיר ערוץ 10 על אפליית מחפשות עבודה העוטות חיג׳אב ברשתות הפארם, לבקשתו של ח"כ איימן עודה (הרשימה המשותפת).
יו"ר הוועדה אמרה כי "לאחר צפייה בתחקיר נעניתי לבקשה לקיים דיון דחוף כי גם אני מודאגת מהמצב. מודאגת, אך לא מופתעת, כיוון שנשים ערביות כבר התלוננו בפניי שהן סובלות מאפליה ואי קבלה לעבודה על-רקע עטית חיג׳אב - לא רק ממעסיקים יהודים אלא גם ערביים. אומנם התחקיר עוסק במקרה ספציפי אבל התופעה רחבה הרבה יותר. בסקר תחושת ביטחון שערכה הוועדה לרגל יום האישה הבינלאומי ב-2016 שתי קבוצות דיברו על אפליה בקבלה לעבודה על-רקע חזותם - גברים חרדים ונשים ערביות. אין הצדקה לאפליה כנגד כל קבוצה בשל שייכות כלשהי״.
חברי הכנסת אחמד טיבי, זוהיר בהלול, עיסאווי פריג׳, ועבד אל חכים חאג׳ יחיא הגיעו להביע את מורת רוחם מהאפליה שעלתה בתחקיר ולמחות נגדה. ח״כ עודה הוסיף: ״בנוסף לבקשתי לקיים דיון, נעתרתי לבקשת חברת סופר פארם לקיים עימם פגישה בלשכתי. בפגישה הם הציגו נתונים על-אודות מספר גדול של עובדים ערבים ברשת ועל זה מגיע להם ישר כוח. אנחנו מעריכים ויודעים להצביע על דברים חיוביים, אבל בתחקיר ישנה הוכחה לאפליה בוטה וישירה של נשים עוטות חיג׳אב, לפחות במקומות ספציפיים אלו וזו עבירה על החוק. צריך לנקוט בצעדים כלפי המפלים ולהיות במעקב כלפי אפלייתן בקבלה למקומות עבודה של נשים עם כיסוי ראש. מה שחשוב זו הנכונות לעבוד בצורה מקצועית ולא איך האישה או הגבר לבושים".
עו"ד שירי לב רן לביא מנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה: "נשים ערביות סובלות מאפליה כפולה - מגדר ולאום. נשים עוטות חיג׳אב סובלות אף מאפליה משולשת, על-רקע דת. בעקבות הכתבה פנינו לרשתות הפארם להתייחסות, קיבלנו את תגובתה של ניו פארם אך טרם את תגובתה של סופר פארם. אנחנו יודעים שאפליה קיימת ופועלים למגר אותה על-ידי הסברה והעלאת מודעות, אך הבעיה העיקרית היא מה עושים אחרי שזה קרה. לכן ביקשנו משתי הרשתות דין וחשבון בנוגע לסנקציות שהם נקטו בסניפים המפלים״.
מנהלת התפעול וחברת הנהלת סופר פארם, דפנה מזרחי: ״ראינו בצער רב את התחקיר ואנחנו מוקיעים את התופעה שהיא לא חלק מהשיח בסופר פארם ומהמציאות בסניפים. מנכ״ל הרשת כתב עוד באותו הלילה מייל מתנצל ובעיקר מתנער מהתופעה הזו. סופר פארם גאה בגיוון התעסוקתי שלה והדרך שלנו היא קבלה לעבודה והתקדמות על סמך כישורים בלבד. בפועל קיימנו בירור מעמיק של ההנהלה הבכירה מול הזכיינים וניהלנו עימם שיחות אישיות. מנכ״ל החברה הבהיר כי איננו מוכנים לראות תופעה זו באף דרג״.

תאריך:  24/05/2017   |   עודכן:  24/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
ראש מטה הדיור גם אינו מוטרד ממחירי הדירות    היזם דמרי: מחירי הדירות אינם יורדים, אני מחפש מגרשים, שהתייקרו בגלל מחיר למשתכן "
אלעזר לוין
המשרדים במגדל משה אביב מושכרים לטווח בינוני, ומניבים תשואה של כ-7%
אלעזר לוין
הגורם העיקרי- מעבר מהפסד של 47 מיליון שקל לרווח של כ-207 מיליון שקל בביטוח חיים    מעבר מהפסד לרווח בביטוח כללי    התשואה עלתה מ-1% ל-19%
מירב ארד
הבהיר בנאומו: הר בהית והכותל יישארו לעד בריבונות ישראל התיקון לעוול ההיסטורי יעמוד לנצח נצחים    ראש האופוזיציה: כדי לשמר את ירושלים מאוחדת עלינו להיפרד בהסכם מדיני מהפלשתינים
אלעזר לוין
ימשיכו לקבל פנסיה מקרן וותיקה, גם לאחר פטירת הנכה או נפגע פעולת איבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il