X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התחנה ומנכ"לה הפרו זכויות עובדים של התחנה המעסיקה הודתה במסגרת הסדר טיעון כולל כי ניכתה סכומים משכרם של עובדיה ולא העבירה אותם ליעדם
▪  ▪  ▪
רדיו א-שמס

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת חייב (16.4.17), במסגרת הסדר טיעון, את "רדיו א-שמס" ומנכ"לו סוהיל כראם לשלם כ-150,000 שקלים בגין הפרת זכויות עובדים בתחנת הרדיו האזורית בערבית של הרשות השנייה.
הלשכה המשפטית במשרד העבודה הגישה, באמצעות עו"ד ישראל שניידרמן, שני כתבי אישום בהם נטען כי במשך ארבעה חודשים ניכתה התחנה סכומים משכרו של אחד מעובדיה ולא העבירה אותם לעובד. כמו-כן ערכה התחנה תלושי שכר שלא כדין ולא שילמה פדיון ימי חופשה. בנוסף, קיים אישום נוסף שצורף, לפיו במשך 17 חודשים ניכתה התחנה סכומים משכרה של אחת מעובדות התחנה ולא העבירה אותם לעובדת.
התחנה ביקשה להימנע מהרשעתה בטענה שהסכומים שנוכו מעובדיה היו נמוכים וכי הדבר נבע מנסיבות שאינן בשליטתה. היא אף טענה כי תיקנה את ההפרות ושילמה לעובדיה את כל המגיע להם, הפנימה את הצורך בהגנה על זכויות העובדים, מינתה חשבת שכר ושכרה שירותי רואה חשבון שהכין תוכנית כללית לפיקוח על כך שלא יהיו הפרות של זכויות עובדים. במסגרת הסדר הטיעון, הודה מנכ"ל התחנה והורשע בכל העבירות שיוחסו לו ונקנס בסכום של 14,600 שקל. תחנת הרדיו הודתה בחלק מהעבירות ונקנסה בסכום של 21,000 שקל בגין עבירות אלו. לגבי יתר העבירות הרשיעה נשיאת בית הדין, השופטת ורד שפר, את החברה וגזרה עליה עיצום כספי בסך 113,000 שקל. בסך-הכל נקנסה תחנת הרדיו ב-134,000 שקל.
בשלוש השנים האחרונות, הוטלו על-ידי מינהל הסדרה ואכיפה כ-4,100 התראות מנהליות וכ-700 עיצומים כספיים בסכום של 52,000,000 שקל, בגין הפרות של צו הרחבה לפנסיה חובה וחוק הגנת השכר (ניכויים ואי העברה). כמו-כן הוגשו על-ידי הלשכה המשפטית 130 כתבי אישום.
המינהל פועל גם בתחום ההסברה ולאחרונה יצא במסע פרסום משרדי להעלאת המודעות לזכויות העובדים בחברה הערבית. במסגרתו הושק אתר אינטרנט בשפה הערבית בנושא זכויות עובדים, המנגיש את חוקי העבודה.
מנהלת מינהל הסדרה ואכיפה, יפה סולימני, אמרה כי "כל מעסיק חייב על-פי חוק להפריש לפנסיה עבור כל עובד. חשוב שהעובד יוודא שהמעסיק אכן מפריש סכום שכזה וכן, שהניכויים עבור הפנסיה הגיעו לקרן הפנסיה". עו"ד גלי לוי, התובעת הראשית, אמרה כי "ניכוי סכומים משכר ללא העברתם ליעדם הוא מהעבירות החמורות בתחום דיני העבודה. במקרה הנוכחי קיים ריבוי עבירות שבוצעו במשך חודשים רבים. אנו שמחים שהנאשמים נשאו באחריות לשנות את התנהלותם ולצד הענישה וקבלת האחריות על מעשיהם הכניסו מנגנון פיקוח ובקרה על-מנת למנוע ביצוע עבירות בעתיד".

תאריך:  25/05/2017   |   עודכן:  25/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה: 57.6% מהחופים שנבדקו נמצאו נקיים, לעומת    הרשויות החופיות הנקיות ביותר הן אילת, אשדוד, באר טוביה, ג'סר א-זרקא ובת ים    במדד הקודם נמצאו 60% מהחופים נקיים
אלעזר לוין
מכירת מגרשים בזול לקבלנים שיתחייבו למחיר הדירה, אמורה להסתיים בדצמבר    אולם מנכ"ל רשות המקרקעין מודיע, שיתכן שהשיטה תהפוך לקבועה    לא ברור האם דיבר על דעת כחלון    "בשיטה יש קשיים ובעיות"
עידן יוסף
ועדת הכנסת ויו"ר הכנסת יוזמים הרחקה לאלתר מהמליאה של ח"כים שיפריעו לנאומי אורחים    יו"ר הכנסת הכריז כבר לפני חודשיים כי נמנע מלהזמין אורחים לנאום בכנסת מחשש לביזיון    קיש: "מיעוט מחברי הכנסת מוכנים לפגוע במעמד הכנסת לטובת פופוליזם זול"
איתמר לוין
ולדימיר יבסטפייב, שהיה מנהל תיקים בחברת איפקס, הרוויח עם שותפיו לתרמית 5 מיליון שקל באמצעות עסקות מתואמות שבוצעו בין היתר על חשבון לקוחותיה של איפקס
עידן יוסף
המיליאדר היהודי-אמריקני שוהה בישראל לרגל ביקור טראמפ יחד עם אשתו מרים    עדותם בלהב 433 תשמש את החוקרים לבירור קשרי נתניהו-מוזס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il