חברות הביטוח הקטנות הגיעו למקומות הראשונים במדד שירות לציבור, שנערך על-ידי הפיקוח על הביטוח כך פרסמה (יום א', 28.5.17) הממונה על שוק ההון והביטוח,
דורית סלינגר. בפגישה עם כתבי הביטוח בתל אביב הסבירה סלינגר כי עובדי אגף הפיקוח בדקו מאות אלפי נתונים והרכיבו מדד, המורכב מטיפול בתביעות 40%, שביעות רצון הלקוחות 30%, מספר התלונות נגד החברה 20%, מעננה טלפוני מהיר (3 דקות) 10%. המדד מתפרסם זו השנה השלישית, ואין הבדלים גדולים לעומת אשתקד.
החברות שהגיעו למקומות הראשונים בכל מוצר ביטוח (מדורגות לפי מקום ראשון, שני, שלישי)
- ביטוח רכב חובה - שירביט, ביטוח ישיר, AIG
- ביטוח רכב רכוש (נזק עצמי וצד ג') - AIG, ביטוח ישיר, שירביט
- ביטוח דירה ותכולתה - שומרה, AIG, ביטוח ישיר
- ביטוח בריאות (ניתוחים, השתלות, תרופות ומחלות קשות) - ביטוח ישיר, AIG, הפניקס
- ביטוח תאונות אישיות (תאונות אישיות, נכויות) - ביטוח ישיר, AIG, הראל
- ביטוח סיעודי (פרט) - מנורה, מגדל, כלל
- ביטוח נסיעות לחו"ל - הפניקס, ביטוח ישיר, AIG
- ביטוח אובדן כושר עבודה - הראל, כלל, מנורה
- ביטיוח סיכון חיים (ריסק מוות) - ביטוח ישיר, AIG, מנורה.
לא נערכה בדיקת השירות במרכיבי החסכון וההשקעות של ביטוח החיים. כל חברות הביטוח פעילות בענפים 5-1. אולם רק חלק מהחברות פעילות בענפים 9-6, וזה איפשר לחברות הכגולות להגיע למקומות הראשונים בענפים אלו.
החברות שהשתפרו ברמת השירות באופן בולט הן הפניקס בכל תחומי הביטוח, החברה לביטוח ישיר בתחום ביטוחי הרכב, הדירה וחיים, ו-AIG בתחום החיים.
במספר חברות חלה ירידה ברמת השירות: שלמה - בתחום ביטוח רכב ודירה;איילון - בתחום ביטוח רכב, דירה וחיים; איילון - בכמה ענפים; מנורה - בתחום ביטוח רכב ודירה.