X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ה"חוקרים" התקשרו להזמין

אישום: עו"ד בדה חקירות

המדינה: עו"ד עמיקם הדר יצר בתשעה מקרים מצגי שווא של חקירות כלפי לקוחותיו, וכך קיבל מהם 100,000 שקל תמורת "סגירת" התיקים
▪  ▪  ▪
הדר. נעזר באשתו [צילום: יח"צ]
איסור פרסום מגוחך ופסול
שופטת בית משפט השלום בפתח תקוה, אתי כרייף, אסרה לפרסם את שמותיהם של שני קרובי משפחתו של עמיקם הדר שלטענת המדינה סייעו לו. האיסור הוצא לאחר שכתב האישום, הכולל את שמותיהם, הופץ לתקשורת. על פניו נראה, שמדובר שוב באיסור פרסום העומד בניגוד לחוק ולפסיקת בית המשפט העליון, שרק בשבוע שעבר הבהיר שוב - בפעם המי-יודע-כמה - שאיסור פרסום שמו של חשוד הוא החריג וניתן להורות עליו רק בנסיבות מיוחדות.
איסור פרסום שמותיהם של נאשמים הוא חריג עוד יותר, אך יש שופטי שלום המרשים לעצמם לפגוע בעקרונות יסוד של פומביות הדיון, חופש הביטוי וחופש העיסוק של התקשורת - בלי שהתקשורת אפילו מיוצגת בדיון.

עו"ד עמיקם הדר מואשם בבדיית חקירות פליליות ובקבלת 100,000 שקל תמורת "סגירתן". כתב האישום מייחס לשניים מקרובי משפחתו, ששמותיהם נאסרו לפרסום, סיוע לפעולותיו של עמיקם הדר.
בכתב האישום, שהוגש (4.6.17) לבית משפט השלום בכפר סבא, מוזכרים תשעה מקרים בהם פעל הדר נגד לקוחותיו, שכנו, תלמידתו, חברו ועוד, תוך ניצול מעמדו כעורך דין והידע שברשותו על חייהם האישיים. הדר ליקט מהמתלוננים פרטי מידע על חייהם, זיהה נקודת תורפה ובדה חקירות פלילית על-מנת לקבל מידיהם במרמה שכר טירחה עבור טיפול לכאורה בתיקים הפיקטיביים.
בחלק מן המקרים, נטען בכתב האישום, שידל הדר את קרוביו לסייע לו לקיים את מצג השווא, בכך שיצרו קשר עם המתלוננים והתחזו לנציגי המשטרה המתקשרים לזמן אותם לחקירות בתיקים הפיקטיביים שבדה הדר. בחלק מן המקרים אף זייף הדר מסמכים שנחזו להיות מסמכי סגירה של המשטרה בתיקים הפיקטיביים, כדי לקיים את מצגי השווא.
בין היתר מדובר במקרה בו החל הדר ליצור את מצג השווא באוזני קורבנו כאשר השניים חזרו יחדיו מבית הכנסת בליל שבת. כאשר אדם זה, ידידו של הדר, החל לחשוד ושכר עורך דין אחר שגילה שאין כל חקירה - השתמש הדר במסמך של המשטרה על סגירת תיק אחר, זייף אותו וכך טען באוזני קורבנו שאכן התנהלה חקירה נגדו.
במקרה אחר הזהיר הדר את קורבנו, כי הוא ייחקר ויילקחו ממנו טביעות אצבעות ודגימת דנ"א. במקרה שלישי ידע הדר, כי הקורבן פעל בניגוד לנהלים הנוגעים לתרופות בעת עבודתו בבית אבות, וניצל זאת לצורך בדיית חקירה נגדו. את הסכום הגדול ביותר, 60,000 שקל, קיבל הדר על-פי הנטען מאישה שהיא ובנה נחקרו בחשד למעורבות בפרשת שוחד בצה"ל, וזאת למרות שהתברר שאין להם צורך בייצוג.
במקרה נוסף, טוענת המדינה, ניצל הדר מצוקה נפשית של אדם והוציא ממנו 10,000 דולר תמורת "סגירת" תיק שלא היה ולא נברא. במקרה אחר, היה הדר מודע לכך שקורבנו חולה בלוקמיה וניצל זאת כדי לקבל 20,000 שקל תמורת "סגירת" תיק שכביכול נפתח נגדו. מקרה נוסף המופיע בכתב האישום מתייחס לדרישתו של הדר לקבל 20,000 שקל תמורת טיפולו בתיק שנפתח לכאורה נגד עבריין מין, שכבר נדון ל-28 שנות מאסר; המתלוננות חשדו בו ולא שילמו לו.
בבקשה לעצור את הדר עד לתום ההליכים נגדו אומרת הפרקליטות, כי מעבר לעדויות ולמסמכים הרבים שלשיטתה מוכיחים את אשמתו, הרי שהוא "קושר את עצמו ואף מודה בחלק מן המעשים המיוחסים לו, הגם שבגרסתו ממזער מחשיבותם, מנסה לתת הסברים לגיטימיים ולהטיל את האשמה על המתלוננים והחוקרים". את המדינה מייצגת עו"ד נעמה טור-זאבי.

תאריך:  04/06/2017   |   עודכן:  04/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עמיקם הדר / Amikam Hadar
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אישום: עו"ד בדה חקירות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כיפה סרוגה
אפיקורס  |  4/06/17 13:15
2
אכן עו"ד נמרץ וחרוץ...
אנטיוכוס  |  4/06/17 18:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בעלי שלוש סדרות החוב של אפריקה-השקעות - כ"ח, כ"ז, כ"ו - שהחברה חייבת להם 2.86 מיליארד שקל, יתכנסו אסיפות, העשויות לקבוע האם למכור את החברה להצעה המשותפת של בן משה ולבייב ב-2.2 מיליארד שקל, או לאחים סיידוף ב-2.1 מיליארד שקל
איציק וולף
המשרד להגנת הסביבה האריך את היתר הרעלים למכל האמוניה שבמפרץ חיפה לאחר שתוקפו של ההיתר הקודם פג ביום חמישי    דורש הבהרות האם ריקון המכל יהיה מוחלט או רק עד לקו המשאבות
איציק וולף
חברת בראק קפיטל הודיעה לבורסה על מכירת בניין שרכשה בדיסלדורף בשנת 2008 תמורת 8.5 מיליון אירו וששוויו הנוכחי עומד על 13.1 מיליון אירו    בבניין פועלת הקונסוליה הסינית
איציק וולף
מדובר במגרשים שעליהם מתוכננים שני מגדלים, בני 40 ו-60 קומות, ואשר צפויים לכלול עד 1,200 דירות להשכרה    וד צפוי לפעול במקום מלון ובו עד 500 חדרים, קומת מסחר בשטח של כ-25 רגל רבוע ועד 350 אלף רגל רבוע של משרדים להשכרה
אביתר בן-צדף
לוטננט-קומנדר אדוארד סי לין הורשע, לפי הודאתו, בעבירות על חוק הריגול    הוא יסולק מחיל-הים בעקבות גזר דינו, ומתקופת מאסרו ינוכו יותר מ-600 ימים, ששהה במעצר עד לתום משפטו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il