X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך גילה ראש הממשלה בנאום בפני ועידת ECOWAS ישראל מבקשת להשתתף כמשקיפה באיחוד האפריקני ולקיים ועידת פסגה בטוגו הסתיים המשבר מול סנגל
▪  ▪  ▪
נתניהו. ישראל חוזרת לאפריקה [צילום: קובי גדעון/לע"מ]
סוף למשבר הסנגלי
ראש הממשלה נתניהו ונשיא סנגל מאקי סול נפגשו בשולי ועידת ECOWAS בליבריה. בתום הפגישה הודיעו השניים על סיום המשבר בין המדינות. ישראל תחזיר באופן מידי את השגריר לסנגל, וסנגל תתמוך במועמדות ישראל כמשקיפה בארגון איחוד אפריקה.
מעבר לכך תחדשנה שתי המדינות מיזמים משותפים שהושעו בעקבות החלטה 2334 במועצת הביטחון של האו"ם שסנגל הגישה יחד עם ניו-זילנד. עוד סיכמו שני המנהיגים על שיתוף פעולה בתחומי הביטחון והחקלאות. נתניהו הזמין את שר החוץ של סנגל לחדש את ביקורו בישראל, שהושעה בעקבות המשבר.
נתניהו התקבל בכבוד השמור למלכים וגם נפגש עם מנהיגי גאנה, טוגו, גיניאה ומאלי המוסלמית שעימה הביא להתחממות הקשרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בליבריה נאם (יום א', 4.6.17) בפני ועידת ECOWAS, וגילה כי המודיעין הישראלי מסייע במניעת עשרות התקפות טרור בכל העולם, כולל באפריקה. מסיבה זו, הסביר, מנהיגים של מדינות רבות, בהם הנשיא טראמפ, מבקרים בישראל, והוא ביקר בסין וברוסיה.
את נאומו פתח בגינוי לטרור בניז'ר, במאלי ובלונדון. הוא קרא לאיחוד כוחות, ואמר כי "מטרתנו היא לא רק לאחד כוחות כדי להילחם ברע, אלא לעבוד יחד כדי לקדם את הטוב. וברוח זו, באתי לכאן כביטוי לאמת אחת פשוטה: ישראל חוזרת לאפריקה ואפריקה חוזרת לישראל.
"אני מאמין באפריקה. אני מאמין בפוטנציאל שלה - בהווה ובעתיד. זאת יבשת שנמצאת בצמיחה. לא יעברו עשרות שנים נוספות עד שיבקר שוב מנהיג ישראלי באפריקה. לא יחלפו אפילו חמש שנים, אלא חודשים ספורים", אמר נתניהו.
ראש הממשלה הוסיף כי ישראל צריכה שוב להיות מדינה משקיפה באיחוד האפריקני. הוא בישר כי בהמשך השנה יתקיים בטוגו מפגש פסגה בין מדינות אפריקה וישראל.
בנאומו, עמד נתניהו על יחסי ישראל-אפריקה ורצונה של ישראל להשתמש ביתרונותיה כדי להצעיד את אפריקה קדימה. בין היתר, אמר את הדברים הבאים: "משימתה של ECOWAS היא לחזק את השלום והשגשוג באמצעות רתימת המשאבים העצומים שבאפריקה. כשביקרתי באפריקה בשנה שעברה, חזיתי במשאבים הללו במו עיני. ראיתי מגוון ועושר, תשוקה ויצרנות. ראיתי יזמים אפריקנים צעירים שמקימים חברות שמנצלות את הכוח שטמון בעידן הדיגיטלי.
"האפריקנים אוחזים בעתיד וישראל רוצה לאחוז בעתיד יחד אתכם. אין לכם שותפה טובה יותר מישראל למשימה הזאת, משום שישראל היא מובילה עולמית בכל תחומי הטכנולוגיה.
"למרות שישראל היא מדינה קטנה גאוגרפית, היא מובילה עולמית בתחומים רבים כל כך: אנרגיה, חקלאות, בריאות הציבור, ניהול מים, ייצור מים - פשוטו כמשמעו, יצירת מים יש מאין, וכמובן בתחום החיוני - ביטחון.
"הפרה שלנו היא דוגמה נוספת. הפרה שלנו מפיקה יותר חלב מכל פרה אחרת בעולם. זה מקור לגאווה. היה אפשר לחשוב שזאת תהיה פרה הולנדית או צרפתית, אולי איטלקית או אפילו פרה אמריקנית, אך היא לא. זאת הפרה הישראלית. כל 'מו' ממוחשב והתוצאה היא יצרנות מדהימה. מסיבה זאת, מדינות כמו רוסיה, סין, הודו משתתפות איתנו בתוכניות. והיתרונות שישראל מעניקה להן, אלה היתרוטנות שאנו רוצים להעניק לאזרחי אפריקה.
"אנו מקום ראשון בעולם במחזור מים - כמעט 90% ממי השופכין שלנו ממוחזרים. המקום השני הוא ספרד עם 17%. זה נותן רעיון לגבי היתרונות של טכנולוגיה. היא משנה את העולם.
"מר מודי, ראש ממשלת הודו יבקר בישראל בעוד מספר שבועות. כאשר נפגשתי עם הנשיא שי בבייג'ין, הוא אמר לי שהאוכלוסייה שלהם היא מעל ל-1.4 מיליארד אנשים. ואמרתי לו שנחנו עכשיו עומדים על שמונה מיליון. הוא אמר לי: "כן, אך אתם מעצמה עולמית בחדשנות. משום כך, סין הגיעה להסכם מיוחד עם ישראל ועם שוויץ, לקדם חדשנות.
"היום נמצאות ישראל ומדינות ECOWAS בשלבים מתקדמים של שיתוף פעולה בפרויקטים משותפים בחקלאות, אנרגיה וחינוך. לפני חצי שנה, התכנסו שרי החקלאות ממדינותיכם בישראל יחד עם המרכז המצוין לשיתוף פעולה בינלאומי, מש"ב, שעושה עבודה מצויינת באפריקה. מש"ב נוסדה בשנות החמישים, פעלה בשנות השישים ואז הופסקה עבודתה. היא כעת חוזרת בכל הכוח מסיבה אחת בלבד, כדי לסייע לאפריקה להגיע אל המקום שלה בין האומות. אנו מאמין בכך.
אני מקווה שנקדם שני הסכמים חדשים שיחזקו את שיתוף הפעולה בינינו אף יותר.
ישראל מקימה שתי משלחות כלכליות חדשות - הראשונה במזרח אפריקה והשנייה במערבה - כדי לחזק בצורה ניכרת את המסחר בין מדינותינו. אנו מוכנים לשלוח צוותי סקרים טכנולוגיים לכל אחת ממדינותיכם, ולבחון יחד את הדרך הטובה ביותר לשיתוף פעולה בינינו.
"מדינות רבות משנות את יחסן לישראל בקצב מהיר. ועלי לומר שזה קורה בצורה הדרמטית והמהירה ביותר בעולם הערבי. מדינות ערביות רבות כבר לא רואות בישראל מדינת אויב. הן רואות בישראל בת ברית, בת ברית חיונית אפילו, במאבק נגד הטרור ובשאיפה שלנו לאחוז את העתיד באמצעות טכנולוגיה וחדשנות. והשינוי הזה בעולם הערבי הוא חדש. אני מאמין שזו התקווה הגדולה ביותר לשלום, לא רק בין ישראל למדינות האזור, אלא בסופו של דבר גם בין ישראל לפלשתינים. זה מה שמשנה דעות ורגשות. אני מבקש שתתמכו בנו בהתנגדות להטיה האנטי-ישראלית בגופי או"ם כמו העצרת הכללית, אונסקו והמועצה לזכויות אדם", דברי נתניהו.

תאריך:  04/06/2017   |   עודכן:  05/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המודיעין הישראלי מונע פיגועים באפריקה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המודיעין הישראלי מסייע לטרור
רון ה.  |  5/06/17 04:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מבקש לשכנע את נציגות בעלי האג"ח, שהצעת סיידוף עדיפה על הצעת בן-משה-לבייב    עם זאת מוכן גם לשפר את ההצעה כדי לזכות באפריקה-השקעות    "נחושים ברצון לקנות"
אלעזר לוין
509 דירות בנצרת עלית ו-230 דירות בקריית טבעון    דירות 4 חדרים לזכאים יעלו 520 אלף שקל בנצרת עלית, 910 אלף שקל בקריית טבעון    בצדן יבנו 242 דירות למכירה במחירים רגילים
איתמר לוין
החברה ניסתה להתחמק מההוראה לרוקן לחלוטין את המיכל עד 31 ביולי והמדינה תמכה בה    התוצאה: ביהמ"ש העליון אוסר לייבא אמוניה נוספת עד לריקונו הסופי של המיכל
אלעזר לוין
עשויה להנפיק אג"ח למימון ההשקעות    יבנה מרכזים מסחריים בקריית מלאכי, בקדימה-צורן, בבאר יעקב ובבת ים    בשניים מהמיזמים יבנה גם קומות משרדים    המיזמים - באמצעות חברת רוטשטיין, בשליטתו
אלעזר לוין
החברה, בבעלות ישראלים, תנפיק בבורסה של ת"א, והכסף ישמש למימון חלקי של בניית מגדל דירות בן 42 קומות בניו ג'רסי    הרווח העיקרי: רכשו את המגרש בכ-26 מיליון דולר, ושוויו זינק לדבריהם ל-75 מיליון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il