X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המחבל ששוחרר לפני 34 שנים חזר ארצה בניגוד לתנאי שחרורו ולכן הוחלט לכולאו עד להשלמת עונש המאסר שנגזר עליו
▪  ▪  ▪
משוחררי עסקת ג'יבריל [צילום אילוסטרציה: נתי הרניק/לע"מ]

הותר לפרסום (יום ב', 5.6.17) כי ועדת שחרורים מיוחדת במחוז הצפון שליד בית המשפט המחוזי בנצרת, קבעה כי על המחבל יוסף אבו אל חיר לשוב ולרצות את מלוא עונש מאסר העולם שנגזר עליו.
אבו אל חיר הורשע בבית המשפט הצבאי בעבירות ביטחון חמורות רבות, הכוללות מספר רב של מקרי הנחת פצצות, הנחת מטעני חבלה במסילת רכבת, בחופי רחצה ובמתקנים שונים, הטמנת מטעני חבלה בבתי מגורים תוך גרימה למותם של שני אנשים ולפציעתם של רבים אחרים ועבירות נוספות. הנאשם הורשע בכל העבירות ונגזרו עליו 15 עונשי מאסר עולם, ובנוסף 20 שנות מאסר ו-10 שנות מאסר, כאשר נקבע כי כל העונשים ירוצו בחופף.
בשנת 1983 שוחרר הנאשם במסגרת עסקת ג'יבריל הראשונה, לאחר שריצה 14 שנות מאסר מן התקופה שנגזרה עליו. בו-ביום הוא עזב את הארץ ולא שב אליה עד ליום 25.5.17. באותו יום הוא שב לארץ, ומיד נעצר והובא בפני ועדת השחרורים, והוגשה בקשה לבטל את שחרורו ולחייבו לרצות לאלתר את עונש מאסר העולם לתקופה בלתי קצובה שגזר עליו בית המשפט הצבאי.
המדינה טענה כי הרמטכ"ל קבע תנאי לפיו שחרור הנאשם מהכלא מותנה בעזיבתו את הארץ לצמיתות, לכן מששב ארצה הוא הפר את התנאי, וההקלה המותנית אינה תקפה עוד. עוד טענה המדינה כי משהפר את התנאי, ושעה שכל ועדת שחרורים לא קבעה כי מסוכנותו פגה, מן הראוי להשיבו אל בין כותלי הכלא.
ועדת השחרורים קיבלה את עמדת המדינה וקבעה, כי "מפתחות בית הכלא היו נתונים בידיו של המשיב עצמו. המשיב קיבל מפתחות אלה עם שחרורו. על-מנת לשמור על המפתחות היה עליו למלא אחר התנאי שהותנה לגביו. תנאי זה ניתן כאמור על-רקע העבירות שעבר, חומרת מעשיו, תקופת עונשו הממושכת והצורך בשמירה על ביטחון המדינה. המשיב הסכים לתנאי זה מלכתחילה ועובדה כי עזב את הארץ לשנים מרובות, תוך ידיעה כי עזיבה זו הותנתה בכתב ההקלה לצמיתות. משבחר העותר לשוב ארצה, הרי הוא עצמו פגע בחירותו בידיעה ברורה ומרצון... על כן, אין לו להלין אלא על עצמו על כך שבחר להיכנס מחדש אל בין כותלי בית הכלא ולהשליך את המפתח שניתן לו".

תאריך:  05/06/2017   |   עודכן:  05/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הערב ב-7:30 הודיע דובר האוצר על הליך מזורז לבניית כמעט 40 אלף דירות    אחרי 70 דקות תיקן עצמו: סליחה, טעינו, שלושה מיזמים ל-14,500 דירות בוטלו    סך הכל אישרו השרים לקדם תוכניות לבניית 15,800 דירות, רובן בישובים ערבים    השיא שלא היה ולא נברא
עידן יוסף
כך הוסכם בוועדת הרפורמות כמו גם פיקוח רשות ניירות ערך להלוואות המונים    יו"ר הוועדה: "הישג חשוב לעסקים הקטנים, עמוד השדרה של המשק"
איתמר לוין
חברת סמארט-נט, המספקת שירותי אינטרנט, מבקשת מבית המשפט לאסור על בזק להשתמש באותו שם לשירותי האינטרנט הביתי שהיא משווקת כעת
איתמר לוין
הסכם העקרונות עם פישמן כולל את פינוי הווילה בסביון    פישמן טוען שהבנקים יקבלו פחות אם יכריזו עליו כפושט רגל
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכספים התרה ברשות המים ובמשרד האוצר: "אקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת המחדלים בהקמת מתקן ההתפלה באשדוד"    הודיע שיפעל כך אם לא יספקו בתוך חודש, תשובות מדוע נכשל המיזם וכיצד מתכוונת המדינה להפוך את המתקן לשמיש לטובת הגברת אספקת המים לכלל המשק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il