X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מאות תושבים התפרעו במהלך ניסיון למנוע מעצר דרוש לחקירה, תקפו שוטרים והציתו שלוש ניידות שיטור מאבטח תחנת המשטרה חש סכנת חיים וירה למוות באחד המתפרעים
▪  ▪  ▪
ניידת שיטור שהוצתה [צילום: דוברות המשטרה]

ועדת המעקב העליונה החליטה לקיים מחר שביתת מסחר בתגובה על האירועים האלימים הלילה (יום ג', 6.6.17) בכפר קאסם. המהומות החלו לאחר שבמהלך בדיקת רשיונות שגרתית גילה צוות הסיור המשטרתי שהנבדק דרוש לחקירה, ועיכבו אותו לחקירה.
כחמישים איש החלו להתפרע וניסו לחלצו מידי השוטרים. חיש קל התרחבה המהומה ומאות מתפרעים, חלקם רעולי פנים, החלו לתקוף באבנים את תחנת המשטרה המקומית ואת השוטרים. שוטר אחד נפצע באורח קל. המתפרעים הציתו שלוש ניידות שיטור והבעירו צמיגים. מאבטח אזרחי של התחנה שחש סכנת חיים ירה לעבר המתפרעים ופצע אנושות את מוחמד טהא, צעיר בן 21. בבית החולים בילינסון נקבע מותו של טהא.
כוח משטרה בפיקוד מפקד המרחב נכנס לעיר ופיזר את המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות. במהלך הלילה קיים המפכ"ל רב-ניצב רוני אלשיך הערכת מצב עם פיקוד מחוז מרכז של המשטרה ולאחר מכן קיים פגישה עם ראש העירייה ועם חברי כנסת ערבים שהגיעו למקום. גורמים בעירייה ניסו ללא הצלחה להנמיך את הלהבות. גם במסגדים קראו לתושבים לחזור לבתיהם. המפגינים האשימו את השוטרים בכך שגרמו למהומות.
בהודעת ועדת המעקב של ערביי ישראל לאחר ישיבה לילית, נאמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה אלשיך "נושאים באחריות הן להרג האזרח בכפר קאסם, והן לאוזלת היד בטיפול בפשע המאורגן בחברה הערבית". הוועדה גם החליטה על הפגנה ארצית בכפר קאסם בשבת הקרובה.
עאדל בדיר, ראש עיריית כפר קאסם, אמר ליאיר שרקי במשדר "עצם העניין" ברדיו גלי ישראל: "תושב נרצח בדם קר בידי מאבטח. נרצח לא נהרג. המאבטח לא חש בסכנת חיים". הוא סירב לגנות את המתפרעים והוסיף: "הצעירים רצו למחות מול תחנת המשטרה, יצא מאבטח וירה. איך יכול להיות שהמאבטח חש בסכנה והשוטר לא? במקום לטפל בעבריינים ובכנופיות פשע, מביאים שוטרי יס"ם".
ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) האשים את המשטרה בהתגרות. יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה טען כי "המשטרה לא הייתה רוצחת יהודי בצורה הזאת. הם מתנהגים לערבים כאויבים ולא כאזרחים. אני אומר למשטרה: תפסיקו עם ההתגרות. אנחנו פה להגיד לשוטרים לעזוב את כפר קאסם".
מהמשטרה נמסר בתגובה כי "משטרת ישראל רואה בחומרה את ההתפרעות שלוחת הרסן של פורעי חוק, ומודיעה כי ימוצה הדין עמם".
יו״ר החזית נגד אלימות משטרתית, דרור מזרחי, קרא לארדן ולאלשיך לעצור את התססת הרוחות המתגרה, כלשונו, ולפתוח בחקירה חיצונית, מהירה ויסודית של השתלשלות הדברים. לדבריו, אסור שכפר קאסם תהפך לאום אל חיראן 2.

תאריך:  06/06/2017   |   עודכן:  06/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מעצר שגרתי בכפר קאסם נענה בהתפרעויות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
רוסיה איימה להפעיל לחץ כלכלי ולחץ מדיני על מונטנגרו כדי שלא תצטרף לנאטו    בין השאר, איימה לפגוע בתיירות למדינה
אלעזר לוין
בכירים במשרד מבקר המדינה חושפים: הביטוח הלאומי ויתר לחברות הביטוח על סכומי כסף גדולים    הביטוח הלאומי: "אנחנו מחפשים דרכים לגבות מהן כסף, וזקוקים לתקציב נוסף"    אין מסקנות, ידונו שוב בעוד שלושה חודשים
עידן יוסף
במהלך דיון בדרכי התמודדות עם חרמות במוסדות החינוך סיפר בן ה-13 על נידוי שחווה בבית הספר מבלי שאיש ידע    אם לילדה שסובלת מחרם: "היא אומרת לי 'אימא זו צלקת בלב' ואני חסרת אונים"
איציק וולף
ועד עובדי משרד החוץ זועם על כך שמנכ"ל משרד האוצר מצטרף לנסיעת עבודה עם השר כחלון לפריז בזמן שבו תוכננה לו ישיבה שנועדה לסיים את משבר השכר במשרד החוץ    "אין לאוספם בשדה התעופה, אין להזמין בתי מלון, אין להשתתף בישיבות עבודה ובאירועים בהם נוכחים השר ומנכ"לו"
מחלקה ראשונה
פרצה מלחמת ששת הימים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il