הוצאת
עיתון הארץ תובעת 150,000 שקל בטענה לפרסום מפוברק, המתחזה להיות כזה שנעשה לכאורה בעיתון דה-מרקר.
התביעה הוגשה (28.5.17) לבית משפט השלום בתל אביב נגד חברת סמארט וואי קלאב ישראל ובעליה - שגיב קורן ויורם אדרי. הפרסום המפוברק הנטען מתייחס לאפליקציה השנויה במחלוקת MYSMARTY או SMARTY, והוא נחזה לראות כאילו דה-מרקר בדק אותה ושיבח אותה. שם המתחם בו מופיע הפרסום המפוברק (
www.themarker.info), טוען הארץ, דומה באופן מטעה לשם המתחם של אתר דה-מרקר; המתחם נמצא בבעלותו של קורן.
לטענת הארץ, הפרסום המפוברק יוצר מצג שגוי ומטעה כאילו דה-מרקר פרסמה כתבה יחצ"נית המסקרת באופן חיובי ואוהד את האפליקציה של הנתבעים, עד כדי הבעת תמיכה בפעילותה. במסגרת אותו פרסום ייחסו הנתבעים לדה-מרקר אמירות בדויות כמו "אפליקציה חדשה שהצליחה לסחוף מדינה שלמה" ו"אפליקציה שעוזרת לאוכלוסייה שלמה לחיות מעט טוב יותר". בנוסף, הוצג כאילו הכתב של דה-מרקר פגש את קורן וערך איתו ראיון, שציטוטים ממנו הובאו בפרסום המפוברק.
בתביעה, שהוגשה באמצעות עוה"ד דור ליאונד ושרון נתן, נאמר, כי סמארט וואי קלאב ישראל מוצגת בפרסומים רבים ברשת כמי שפועלת בשיטת תרמית הפירמידה - מודל עסקי לפיו מציעים תגמול כספי בתמורה לצירוף אנשים חדשים לעסק, מאחוריו אין כל מוצר או שירות.
במענה לפניית הארץ מסרו הנתבעים, באמצעות עו"ד עמוס טיין, כי הפרסום האמור לא נעשה על ידם או באישורם, וכי אין כל אינדיקציה לכך בגוף הפרסום. לדברי הנתבעים, ככל הנראה המדובר בבלוג פרטי של אדם המסתתר תחת השם אמיר יוגב.