X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חשוגי בן ה-82 מת ממחלת הפרקינסון שממנה סבל בשנים האחרונות
▪  ▪  ▪
עדנאן חשוגי [צילום: AP]

ב-6 בחודש נפטר בלונדון המיליארדר הסעודי הידוע עדנאן חשוגי שהיה סוחר הנשק המפורסם ביותר בעולם. חשוגי בן ה-82 מת כתוצאה ממחלת הפרקינסון שממנה סבל בשנים האחרונות.
הוא נולד במכה שבסעודיה בשנת 1935 ואביו שהיה ממוצא טורקי היה רופאו המיוחד של מייסד שושלת המלוכה הסעודית אבן סעוד. עדנאן למד במכללת ויקטוריה באלכסנדריה במצרים, אח"כ עבר לקליפורניה בארה"ב להשלים את לימודיו אך אחר זמן קצר נכנס לעולם העסקים. עדנאן חשוגי השאיר אחריו שלוש נשים חוקיות אך הוא נהג להתפאר כי יש לו עוד "11 נשות שעשועים".
נישואיו הראשונים היו עם אזרחית בריטית בשם סנדרה דיילי שהתאסלמה וממנה נולדו לו חמישה ילדים,הוא התגרש ממנה בשנת 1974 ושילם לה במסגרת הסכם הגירושין סכום עתק של 875 מיליון דולר. אח"כ התחתן עם אזרחית איטלקיה שממנה נולד בנו עלי. אשתו השלישית הייתה ממוצא איאני בשם שאהברי עזם זנכנה.
סמירה, אחותו של עדנאן חשוגי, התחתנה עם איש העסקים המצרי מחמד אלפאיד, והיא אמו של דודי אלפאיד, שהיה ידידה של הנסיכה דיאנה.
חשוגי התעשר בהדרגה בזכות עמלות התיווך הגבוהות שלקח בעסקות נשק גדולות בין מדינות המפרץ לחברות אמריקניות ובריטיות. אחת מעסקות הנשק הגדולות שבהן תיווך הייתה עסקת "נשק תמורת נפט"בסכום של 20 מיליארד דולר בין ממשלת סעודיה לממשלת בריטניה שהתחרתה מול ממשלת צרפת על העסקה.
בשנות ה-80 של המאה הקודמת הוערך הונו של עדנאן חשוגי בסכום של 40 מיליארד דולר אך נראה שההערכה הייתה מוגזמת מאוד. לחשוגי הייתה את היאכטה הגדולה בעולם שאף כיכבה באחד הסרטים של ג'יימס בונד, הוא אהב להמר ולערוך מסיבות פאר שבהם השתתפו מפורסמים וכוכבי קולנוע.
אחת מהמסיבות המפורסמות ביותר שלו הייתה מסיבת יום ההולדת ה-50 שלו שאותה עשה באחוזתו על חוף הים בספרד בהשתתפות מפורסמים ושועי עולם. את הפרסום הגדול שלו הוא קיבל בגלל מעורבותו בפרשת "אירן גייט", הוא היה המתווך בעסקה בתקופת כהונתו השנייה של הנשיא רונלד רייגן,העסקה כללה מכירת נשק במעורבות ישראלית לאירן ובתמורה שחרר ארגון חיזבאללה בלבנון בני ערובה אמריקנים.
בשנת 1988 נעצר עדנאן חשוגי בשוויץ באשמת הסתרת הכספים של נשיא הפיליפינים ורעייתו אימלדה מרקוס, הוסגר לארה"ב אך בהמשך זוכה. לעומת זאת, בית משפט בפריז חייב אותו לשלם סכום של מיליון וחצי דולר על הברחת עשרות ציורים לפריז.
חשוגי שהיה גדול סוחרי הנשק בעולם בשנות ה-70 וה-80 של המאה הקודמת ואחד המיליארדרים ההוללים המפורסמים ובעל קשרים ענפים בעולם הערבי, איבד בהדרגה את הונו בעקבות עסקות כושלות ומת בלונדון.
אחד מידידיו הפלשתינים שגם הוא הלך לעולמו, הסופר והעיתונאי הידוע נאצר א-דין אלנשאשיבי סיפר לי כי עדנאן חשוגי ניסה לסייע לישראל בכמה פרשות עלומות שעוד יסופר עליהן רבות בעתיד.

תאריך:  08/06/2017   |   עודכן:  08/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מת המיליארדר הסעודי עדנאן חשוגי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
חוקרי רשות ניירות ערך פשטו במהלך חודש מאי על משרדי מזור רובוטיקה    "מזור משתפת פעולה עם רשות ניירות ערך"    פרסום הודעה לבורסה על החקירה הביא לקריסה של כ-10% בערך המניה
אלעזר לוין
הבנק הסכים להאריך את הבלעדיות בשבועיים, עד 24 ביוני    לא נמסרו הסיבות לדחייה, והאם היא טכנית או מהותית
מירב ארד
מחיקרתם עלה כי תיכננו פיגוע התנקשות בקצין ישראלי כנקמה על מותו של מאזן פקהא    תכנון פיגוע הנקמה היה בשלבי תכנון ראשוניים, וחברי החוליה עוד לא סימנו מבחינתם את היעד להתנקשות
איתמר לוין
ריבלין נענה חלקית לבקשת החנינה של מי שהיה עוזרו של שמואל דכנר: ירצה ארבע שנות מאסר במקום חמש שנים, על חלקו בפרשת תעשיות מלח שנלוותה לפרשת הולילנד
מירב ארד
ציין בראיון כי עבאס מוכן לצמצום המהלכים נגד ישראל באו"ם והקמפיין להעמדה לדין של ישראלים בגין פשעי מלחמה    מוחמד שתייה: טראמפ זכה לאמון הפלשתינים כאשר דחה את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il