X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דינה ראוך-ספיר התעקשה לנהל הליך פלילי על קנס חניה של 500 שקל למרות הערות בית המשפט, שהפחית אותו ב-80% כאשר התלונן עליה הקשיש - היא תבעה אותו בטענה ללשון הרע; התביעה נדחתה
▪  ▪  ▪
כינתה אותו "עבריין"

עו"ד דינה ראוך-ספיר, תובעת המועסקת בידי עיריית תל אביב, רדפה קשיש בן 80 - תחילה בהליך מיותר שניהלה נגדו ולאחר מכן בתביעה דיבה שהגישה. כך עולה (4.6.17) מפסק דינו של שופט בית משפט השלום בהרצליה, יעקב שקד.
ראוך-ספיר ייצגה את העירייה בהליך פלילי נגד יצחק שקד, בעקבות דוח חניה בן 500 שקל שניתן לו. השופט איתי הרמלין הרשיע את שקד, אך הקטין את הקנס ל-100 שקל בלבד. הרמלין המליץ בפני ראוך-ספיר לשקול האם המדרכה עליה חנה שקד לא הטעתה אותו לחשוב שהמקום מותר בחניה, אך היא סירבה לחזור בה מכתב האישום. את מורת רוחו מהתנהלותה הביע הרמלין בכך שבצורה יוצאת דופן הקטין ב-80% את הקנס המקורי.
העירייה לא ויתרה, ערערה לבית המשפט המחוזי - ושוב הפסידה. המחוזי אף מתח ביקורת על התנהלותה של העירייה, בדחותו את הטענה כאילו להרמלין יש מדיניות של הפחתת קנסות: "מן הראוי שהמערערת תתמקד בהעלאת טענות ענייניות לכל תיק לגופו". יצוין, כי במחוזי יוצגה העירייה בידי תובעת אחרת.
ביולי 2015, ימים אחדים לאחר פסק הדין הראשון, פנה שקד לראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, לסגניתו ולמנהל אגף החניה והתלונן על ראוך-ספיר. שבוע מאוחר יותר שלח שקד מכתב דומה לבית המשפט לעניינים מקומיים. לטענתו, ראוך-ספיר התנהלה ב"אגרסיביות ותוקפנות קיצונית חסרת רסן תוך עיוות וסילוף נתונים ושימוש במילים נבובות כדי לבלבל את כבוד השופט שלא נפל ברשתה". עוד טען שקד, כי ראוך-ספיר "הפגינה חוסר מקצועיות, רצון רע להרע, רשעות רושפת בלתי מתפשרת, תוך סילוף ושיבוש העובדות בשטח ושימוש בביטויים מכפישים ולא רלוונטיים".
במכתבו השני טען, כי היא "המשיכה בדרכה הדורסנית, חסרת הרסן, לתקוף בגסות ובשחצנות את הנאשם תוך התנשאות ויהירות כלפי השופט". היא "פעלה כמכונה אוטומטית להתנגד לכל רעיון ובלבד להעשיר את קופת העירייה". לדעתו, ראוך-ספיר "עשתה עבודה מכפירה וביישה את מערכת המשפט במדינתנו", ולכן יש "להרחיקה מהדוכן וממגע עם קהל עד שתלמד כיצד מתנהגים במשפט". בשל כך תבעה ראוך-ספיר משקד 140,000 שקל.
בית המשפט קובע, כי המכתבים היו בגדר תלונה לממונים על ראוך-ספיר וכי שקד כתב אותם בדם ליבו ומתוך אמונה שהצדק איתו. לתחושותיו אף יש תמיכה משמעותית בפסקי דינם של בתי המשפט שדנו בעניינו. ראוך-ספיר גם כינתה את שקד "עבריין" עוד בטרם נפסק דינו, מוסיף בית המשפט. בנוסף לכל אלו, קיים אינטרס חשוב של מתן אפשרות לאזרח להתלונן על נושאי משרה ציבורית, ואין לפגוע באינטרס זה על-ידי קביעת חיוב בגין לשון הרע.
ראוך-ספיר חויבה בתשלום הוצאות בסך 5,000 שקל, כאשר בית המשפט מציין שהסכום נמוך רק בשל כשלים דיוניים מצידו של שקד. את ראוך-ספיר ייצג עו"ד זאב דרורי, ואת שקד - עו"ד הדסה שמואלביץ.

תאריך:  11/06/2017   |   עודכן:  11/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ההסכם שהכין ביניש ב-2009 נועד לעקוף כתב נאמנות והוביל לאובדן 200,000 שקל    ביניש הוא מעורכי הדין הבולטים בירושלים ובעלה של דורית ביניש
איציק וולף
סלקט ביוטכנולוגיה, העוסקת בתחום תאי הגזע, הודיעה כי יום המסחר האחרון של מניותה בתל אביב יהיה ב-3 בספטמבר 2017    תספוג את עמלות ההמרה שיגבו בנקים וברוקרים על מחזיקי מניות שימירו אותן ל-ADR עד ל-31 ביולי
אלעזר לוין
גדעון המבורגר: חברת הראל תוכל לשווק פוליסות ביטוח לחברות ישראליות הפעילות ביפן
איתמר לוין
ראש "באים לבנקאים" פרסם שורה של פוסטים פוגעניים במיוחד נגד רכז מודיעין במשטרת ירושלים    ביהמ"ש: הכותרת של "מאבק חברתי" אינה מכשירה מסע השמצות
איציק וולף
המשטרה הורתה שלא להכניס מתפללים מוסלמים להר-הבית לאחר שערבי יידה אבן לעבר קבוצת מבקרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il