X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מרכז צדק לנשים מפרסם מסמך הרשאה המבקש לאפשר מראש הסמכת כל רב מהרבנות או מהסתדרות הרבנים באמריקה להיות שליח למתן גט במקרה שבו הבעל ייכנס למצב של תרדמת או של חולי נפשי מתמשך שיעגן את אשתו
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

מסמך הלכתי חדש מבקש לאפשר מתן גט גם במקרים של מצב רפואי או נפשי שעד היום גרמו לעיגון נשים למשך תקופות ממושכות ולעתים - ללא כל אפשרות הלכתית להתירה להינשא לאדם אחר.
מדובר במסמך הרשאה למתן גט בשם הבעל, שאמור להסמיך בשמו כל יהודי שקיבל סמיכה לרבנות מטעם הרבנות הראשית לישראל או מטעם הסתדרות הרבנים דאמריקה, במקרים שבהם יהיה הבעל במצב שבו לא יוכל לתת גט לאשתו, כמו במקרים של תרדמת או חולי נפשי חמור.
"אני, הח"מ פלוני בן אלמוני למשפחת פלמוני ממנה מעכשיו את כל היהודים שקיבלו סמיכה לרבנות מטעם הרבנות הראשית לישראל או מטעם הסתדרות הרבנים דאמריקה שכל אחד מהם יכתוב גט לאשתי פלונית בת אלמוני למשפחת פלמוני, וכל שניים מהם הכשרים לעדות יחתמו על הגט, וכל אחד מהם הכשר להולכה ייתן גט לאשתי הנזכרת ויכתבו ויחתמו וייתן אפילו עד מאה גיטין", נכתב במסמך. עוד נכתב כי הגט יינתן רק לאחר שייוודע לבית הדין שאשתו של חותם המסמך פנתה אליו, כי מתקיים בבעל מצב רפואי או נפשי מתמשך שבגינו הוא אינו יכול לתת גט לאשתו.
עוד קובע המסמך כי הבעל מצהיר בלב גמור ומוחלט שהשליחות הזאת לא תתבטל גם אם יחיה חיי אישות מלאים עם אשתו. "הנני מקבל עלי בחרם ובשבועת התורה שלא לבטל את השליחות הנ"ל ולא את הגט", לשון המסמך.
יוזמת המסמך היא עו"ד ניצן כספי-שילוני ממרכז צדק לנשים. את הצד ההלכתי של ההרשאה להפיכת הרבנים לשליחי הבעל במתן הגט בחנו הרב יוני רוזנצווייג, הרב דוד ביגמן ואשת ההלכה מלכה פיוטרקובסקי. מדובר בהליך הנשען על פרוצדורה מוכרת בעולם ההלכה - שבמסגרתה חותמים בעלים על הרשאה שלפיה הוא ממנה מרגע החתימה שליח למתן גט לאשתו אם יקרה מצב שבו הדבר יידרש. הפרוצדורה הזאת הייתה בשימוש בעולם העתיק - על-פי המסורת היהודית כך נהגו חייליו של דוד המלך - וגם בישראל המודרנית היה ניסיון מצד הרב שלמה גורן ומצד הרב יצחק אייזיק הרצוג לפתור באופן זה בעיית עגינות של נשות חיילים נעדרים או שבויים.
לדברי עו"ד כספי-שילוני כל איש שרוצה להגן על אשתו מפני האפשרות של עגינות צריך לחתום על המסמך בפני שני עדים כשרים לעדות - גברים שומרי מצוות שאינם קרובי משפחה של אף אחד מבני הזוג. "את המסמך יש לשמור במקום ידוע ולשכוח ממנו", כתבה בדף הפייסבוק שלה. לדבריה, אומנם הסיכוי לטרגדיה שבמסגרתה עלול הבעל להיכנס למצב רפואי או נפשי שיעגן את אשתו הוא קלוש, אך בדומה לביטוח חיים שנעשה למרות הסיכוי הקלוש לאסון כבד - צריך ביטוח נגד עגינות. "אם כולנו נחתום על המסמך, נחסן את כל נשות ישראל מהטרגדיה של העגינות", ציינה.

תאריך:  11/06/2017   |   עודכן:  11/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסמך הלכתי מבקש 'לחסן' נשים מבעיית עגינות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חברת נסיעות ותיירות ממשיכה להוביל במדד הבקרה של משרד התחבורה    חריגות שירות משמעותיות בקווי אגד    איפה האוטובוסים הכי מלוכלכים    ולמה הנוסעים מרוצים מחברה שנותנת שירות גרוע
יצחק דנון
החברה הבריטית טוענת שהחברה הישראלית העתיקה את האפליקציה שלה, כולל הצבעים המייחדים אותה, ומשתמש בסוד המסחרי השייך לה
יצחק דנון
החברה מבקשת לקבוע שהיא הזוכה במכרז למתן שירותי דואר לבתי המשפט - במקום החלטת ועדת המכרזים לבטל את המכרז בשל פסילת ההצעה המתחרה
יצחק דנון
החברה טוענת שרשות שדות התעופה מפרה את ההסכם שנחתם עימה למתן שירותי קרקע וליווי נוסעים מיד עם פתיחתו של השדה
יצחק דנון
שושנה סמוגורה ולואיז רוזנהק טוענות שהשב"כ הסתיר מהן את העובדה שאילו היו דוחות לתקופת קצרה את פרישתן - היו מקבלות סכומים ניכרים נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il