X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קובע: ככלל - ילדים בוגרים של מי שנהרג בתאונת דרכים אינם זכאים לפיצוי מחלוקת בין עמית לסולברג בשאלה עד כמה כן ניתן להעניק פיצוי אחרי השירות הצבאי
▪  ▪  ▪
לא לזה התכוון המחוקק [צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90]

בית המשפט העליון קובע (יום ד', 14.6.17), כי ככלל אין להחיל על ילדים בוגרים את הגדרת ה"תלויים" לצורך מתן פיצוי בעת מותו של הורה, אם כי השופטים נותרו חלוקים בשאלה עד כמה כן ניתן לראותם כ"תלויים".
החוק קובע, כי ילדיו של מי שנהרג בתאונת דרכים זכאים לפיצוי משום שהם היו תלויים בו מבחינה כלכלית. בית המשפט המחוזי בחיפה (השופטת יעל וילנר) דחה תביעה של ילדים בני 30 ו-38, נשואים ובעלי משפחות, לקבל פיצוי על מות אביהם בתאונת דרכים, למרות שטענו שסייע להם כספית בצורה שוטפת. בית המשפט העליון דחה את ערעורם.
השופט יצחק עמית, שכתב את חוות הדעת העיקרית, אומר שהמחוקק לא התכוון להעניק פיצוי לבוגרים שכבר הקימו משפחות. הדבר נובע הן מלשון החוק והן מכך שכל קביעה אחרת - תוביל להתדיינויות אין-קץ. הוא בוחר בדרך ביניים בין הימנעות גורפת מפיצוי לבין הרחבת-יתר שלו, הקרובה יותר לאפשרות הראשונה:
"ילד יוכר כ'תלוי' ויוכל לזכות בפיצוי כתובע עצמאי רק אם הוא תלוי תלות ממשית בהוריו, היינו - נסמך על שולחנם וחסר יכולת להתפרנס כאדם בוגר. המבחן הוא מבחן מעשי של עצמאות מול תלות. הפרמטר הראשוני והעיקרי לבחינת קיומה של תלות הוא גיל הילד, שלכל הדעות מהווה אינדיקציה חשובה. במקרי גבול ניתן להיעזר בפרמטרים נוספים, כגון יכולת השתכרות, רכישת מקצוע וקיומו של תא משפחתי עצמאי.
"הכלל הרגיל הוא שילד עד גיל 18 נחשב תלוי בהוריו תלות מלאה, בתקופת השירות הצבאי הסדיר התלות פוחתת, ולאחר מכן הילד אינו נחשב עוד 'תלוי' בהוריו. במקרים מתאימים ניתן יהיה לפסוק פיצוי בגין אובדן תמיכה בתקופת הלימודים לתואר ראשון, שמא לעיתים גם לתואר שני. לעומת זאת, ילד מבוגר יותר שיבקש להכיר בו כתלוי, יידרש להראות נסיבות מיוחדות, כגון חוסר יכולת השתכרות בגלל מצב רפואי או נפשי".
השופט נעם סולברג הסכים עקרונית עם עמית, אך הוא סבור שיש מקום למעט יותר הרחבה: "יש מקום להשתמש בגישה המצמצמת כחזקה המעניקה פיצוי לכל ילד עד גיל 18, ופיצוי מופחת עד לסיום השירות הצבאי או לימודי התואר. אולם, נכון בעיניַ לאפשר גם
לילדים בוגרים לחסות תחת הגדרת 'תלויים', אם יוכיחו כי פרנסתם - כולה או עיקרה - מסופקת על-ידי הוריהם. זאת, אף אם הילדים הם בעלי יכולת השתכרות, ואף אם פרחו מן הקן ועזבו את בית ההורים.
"עם זאת, בתביעה מעין זו, ראוי להעביר את נטל ההוכחה אל כתפי הטוענים לתלות, בעוד באי הקטגוריה המצמצמת יחסו תחת
'חזקת תלות'. ודוק, לא בנקל יעמדו הילדים הבוגרים בנטל ההוכחה המוטל על כתפיהם בטענת התלות - עליהם להוכיח תלות של ממש בהוריהם, כאשר ללא תמיכת ההורים לא עמד להם מקור לקיום באופן עצמאי".
השופט יורם דנציגר הסכים עם עמיתיו לגבי דחיית הערעור ואמר שאין צורך להכריע במחלוקת ביניהם לגבי גדר התמיכה לאחר השירות הצבאי או לימודי התואר הראשון. את המערערים ייצגו עוה"ד רועי סילפין וגל מגן, ואת ה"פול" - עו"ד ארנון אפרת.

תאריך:  14/06/2017   |   עודכן:  14/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון מונע הרחבת יתר של "תלויים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חשוב יותר מה עמדת תורת ישראל!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  14/06/17 22:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
עימות בוועדה לביקורת המדינה בין ח"כים למשרד המבקר על דוח בעניין התנהלותו של השר אריאל    משרד המבקר: "מקורבים פוליטיים הנחו ישירות גורמים מקצועיים"    אריאל: "יכולתי בצורה חוקית להעביר הכל לגרעינים דתיים ובחרתי לחלק לכולם, אין איש שלא קיבל"    אלהרר: "דה-לגיטימציה של משרד מבקר המדינה"
עידן יוסף
חבר הקונגרס האמריקני סטיב סקליס נורה במהלך אימון בייסבול בווירג'יניה ונפצע אנוש    באירוע נפצעו כמה נוספים    שוטרים עצרו את היורה שאח"כ מת מפצעיו
איתמר לוין
שלוש שנים נדרשו להכריע בעניינו של עדאל אמסיס, שריסס צבע על דגלים ביפו    נדון לקנס של 2,000 שקל, לאחר שהמדינה לא ערערה על קנס של 3,000 שקל שהוטל על מובילת העבירה
מירב ארד
כ-4,000 עובדי החברה ישביתו באופן מלא את כלל שירותיה החל מהשבוע הבא    יו"ר הוועד, רוני רז: "לצערנו הנהלת כלל מתעקשת לנהוג באופן חסר אחריות כלפי לקוחותיה, שותפיה וסוכני הביטוח ובמיוחד כלפי עובדיה
איתמר לוין
תנועת אומ"ץ טוענת שעל נתניהו להדיח את שר הפנים, או לכל הפחות להוציאו לחופשה, בשל עברו הפלילי, התקדמות החקירה הנוכחית וחוסר הנוחות שהביע בג"ץ ממינויו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il