הכביש המסוכן ביותר לחיות בר, על-פי כמות הדריסות בכל ק"מ של כביש, הוא, כביש 2 (כביש החוף, כביש תל אביב - חיפה), עם קצת למעלה מ - 700 דריסות, ולאחר מכן כביש 6 (חוצה ישראל), עם 700 דריסות, כביש 1 (תל אביב - ירושלים), עם 600 דריסות - כך עולה מנתונים שנאספו במסגרת המיזם המשותף של החברה להגנת הטבע ו-Waze, להצלת חיות הבר ויוצגו לראשונה בדיון (יום ג', 20.6.17) של ועדת המדע של הכנסת, בראשותו של ח"כ
אורי מקלב, שיתקיים ביום שלישי השבוע, בנושא שימוש באמצעים טכנולוגיים לשמירת הטבע והסביבה בישראל, אותו יזמה החברה להגנת הטבע.
עד לימים האחרונים, בששת החודשים שחלפו מאז תחילת קבלת הדיווחים, התקבלו באפליקציה הפופולרית, מהציבור הרחב, למעלה מ - 12 אלף דיווחים על בעלי חיים דרוסים, ממוצע של יותר מ-2000 דיווחים לחודש.
מהנתונים עולה עוד כי כביש 5 (חוצה שומרון), עם 550 דריסות, כביש 443 (תל אביב - מודיעין - ירושלים), עם 500 דריסות, כביש 70 וכביש 4, עם 380 דריסות כל אחד, כביש 431 וכביש 85, עם 350 דריסות כל אחד, כביש 444 וכביש 65, עם כ - 300 דריסות כל אחד, כביש 3, עם 280 דריסות, כביש 77 וכביש 38, עם כ - 280 דריסות כל אחד וכביש 31, עם 250 דריסות.
שמוליק ידוב, מנהל מרכז היונקים של החברה להגנת הטבע: "אנו בוחנים כעת לעומק, מספר אזורים, בהם נצפו כמויות חריגות של דריסות, גם בכמות מוחלטת, אבל גם ביחס לאזור. כך, למשל, מקטע הדרך בכביש 90, בין מצפה שלם לעין גדי, בו דווחו כמות דריסות חריגות ביחס לדריסות שדווחו לכל ארכו. כמו-כן, אנו בוחנים כבישים החוצים מסדרונות אקולוגיים מאושרים, כמו כביש 70/75, מזרחית לכרמל. המידע המגיע כיום ממשתמשי waze, הינו רב ערך עבור הטבע, והוא ממחיש את עומק בעיית דריסות חיות הבר. אנו זקוקים ומבקשים את המשך ואף הגברת שיתוף הפעולה הציבורי, על-מנת לאסוף נתונים נוספים ולגבש דרכי פעולה אופטימליות לצמצום הדריסות ולהצלת חיות הבר".