X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סך מס הארנונה יגיע השנה לכ-24.1 מיליארד שקלים העלייה בשנת 2018 נובעת בעיקר מעלייה במדד השכר במגזר הציבורי שגדל ב-3.66%
▪  ▪  ▪
המס ממשיך לעלות [צילום: פלאש 90]

עם תחילת שנת 2018 יעלה מס הארנונה שישלם כלל הציבור ב 2.18%, שהם כ-513 מיליון שקלים (לא כולל אישורים חריגים), כך שסך מס הארנונה יגיע השנה לכ-24.1 מיליארד שקלים - כך עולה (יום א', 18.7.17) מבדיקת איגוד לשכות המסחר.
כידוע, על-פי חוק, מדי שנה מתעדכן מס הארנונה אוטומטית לפי נוסחה המורכבת מממוצע של 50% משינוי במדד המחירים לצרכן ו-50% משינוי במדד שכר במגזר הציבורי. כך שהעלייה בשנת 2018 נובעת בעיקר מעלייה במדד השכר במגזר הציבורי שגדל ב-3.66%, בעוד שבאותה תקופה עלה מדד המחירים לצרכן ב-0.7% בלבד.
מתחשיב שערך איגוד לשכות המסחר עולה כי משנת 2012 ועד היום, כולל העלייה הצפויה בשנת 2018, עלה מס הארנונה ב 14.7% ובסכום של 3.1 מיליארד שקלים. מרביתו, כתוצאה מעליית השכר במגזר הציבורי, שרשם גידול של 25% ובסכום של 2.5 מיליארד שקלים.
עליית השכר במגזר הציבורי היא הגורם היחיד הדוחף מדי שנה את מס הארנונה מעלה, ללא כל תוספת בשירותים הניתנים לציבור ולעסקים. גם כאשר הבקשות החריגות להעלאת מס הארנונה פחתו עם השנים, עקב מאבק מתמשך של איגוד לשכות המסחר, מס הארנונה המשיך לעלות לאור עליית השכר במגזר הציבורי.
לדברי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "למרות שדרשנו זה מכבר לנתק כליל את נוסחת העידכון של מס הארנונה מההצמדה האוטומטית למדד השכר במגזר הציבורי - הדבר לא נעשה. הכנסת קופאת על שמריה. כל אימת שעולה השכר במגזר הציבורי, כולל חריגות השכר, נפגעות כל שכבות האוכלוסייה בישראל ונטל המס על העסקים עולה."
"העידכון האוטומטי של מס הארנונה, המשולם על-ידי השכבות החלשות מעיק אף יותר ממחירי מוצרי המזון. התוצאה הנוכחית מעידה עד כמה הכרחי ודחוף לנתק את מדד השכר מנוסחת מס הארנונה."

תאריך:  18/06/2017   |   עודכן:  18/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אוריאל לין / Uriel Lin
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הפרקליטות זימנה לשימוע 11 חשודים ושתי חברות סיעוד וטלרפואה, בחשד שבמשך שלוש שנים סחרו במידע על אלפי מטופלים שנגנב מבית החולים רמב"ם ומקופ"ח לאומית
איציק וולף
האגף לסיוע משפטי במשרד המשפטים קורא למשרד הבריאות לאסור לחלוטין קשירות מטופלים במוסדות בריאות הנפש ולצמצם בצורה ניכרת את בידודם    "לאפשר לעתור לוועדה פסיכיאטרית גם על קשירה של פחות מ-24 שעות"
איציק וולף
ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה למותה של לוחמת מג"ב הדס מלכא ביום שישי בשער שכם    "במקום לגנות את הפיגוע, פרסם ארגון הפתח' שבראשו עומד אבו מאזן הודעה בה הוא מגנה את לוחמי מג"ב"
יצחק דנון
שי גרנות, ריצ'רד נמיר וניל סמולט תובעים 7 מיליון שקל מאיתן לוי, לשעבר סמנכ"ל השיווק של בזק, וכיום מבעלי חברת המרכזים הלוגיסטיים MLP
עידן יוסף
אישרה נוסח חדש של כללי הכתיב המלא (התקני), ובו כמה שינויים    במילים שאושרו: אונייה, אמיתי, לעיתים, פירות, בריכה ושמיים    הסיבה לתפנית: "כבוד למסורת ולהרגלי הכתיבה של הציבור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il