X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת החוקה בדיון על ייצוגה של הרבנות בעתירות מתווה הכותל: יו"ר הוועדה ח"כ סלומינסקי: "קשה לדמיין למה יש כזו התנגדות; היה סיכום עם משרד המשפטים שיתנו לרבנות לייצג עצמה" משרד המשפטים: הממשלה והיועמ"ש חושבים אותו הדבר
▪  ▪  ▪

ועדת החוקה חוק ומשפט קיימה (יום ב', 19.6.17) דיון סוער בנושא ייצוג עצמי לרבנות הראשית בעתירות בעניין הכותל, ביוזמת הח"כים בצלאל סמוטריץ' ומנחם אליעזר מוזס.
יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי ציטט מדברי השופט נעם סולברג בנושא הכשרות: "מה רבה הייתה ההפתעה שגילינו כי עמדת הרבנות הראשית לא תיוצג... וסברנו כי יש מקום לאפשר לה לפרוש עמדתה באופן בלתי אמצעי... לא היה מקום לשלול את יומה בבית המשפט", ואמר כי "באופן ברור הוא אומר שלא יעלה על הדעת והופתע שחשבו לא לתת ייצוג חזותי, שלא בכתב, ולכן אני מניח שבסופו של דבר כן היה ייצוג. לכן גם כאן, קשה לדמיין למה יש כזו התנגדות. בזמנו היה לי סיכום עם משרד המשפטים שיתנו לרבנות לייצג עצמה".
ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי): "זו סוגיה שיש בה גם אלמנטים הלכתיים מובהקים ולכן האינסטנציה היא הרבנות. בנוסף, יש חשש לניגוד עניינים למראית עין, שכן היועמ"ש בכובעו הקודם גיבש את המתווה עם רב הכותל בלי הרבנות הראשית וכעת נטענות טענות נגד המתווה שגיבש. הוויכוח הוא על הזכות הבסיסית להשמיע דעה. אתם מונעים כרגע מבית המשפט לשמוע את העמדה בדרך אותנטית וללא תיווך".
הרב רפאל פרנק, יועץ בכיר לרב הראשי דוד לאו ומזכיר מועצת הרבנות הראשית: "נבקש שלא יסתמו לנו את הפה. לא ייתכן שלא נקבל שום במה להביע את דעתנו ושבית המשפט לא ישמע את עמדת הרבנות הראשית. יש התחמקות מוחלטת של הפרקליטות מהשאלה האמיתית שאנחנו רוצים לדון בה. גם אם הדעה שלנו לא 'מתאימה' - אנחנו דורשים שהיא תשמע".
עו"ד רני נויבואר ממשרד המשפטים: "המדינה מדברת בקול אחד מפי היועמ"ש לממשלה. אנחנו רואים חשיבות רבה לעמדת הרבנות ולעמדת רב הכותל, ועם זאת הרבנות איננה חזות הכל. בניגוד לדיונים רבים בהם היועץ המשפטי חושב אחרת מהממשלה, כאן הממשלה והיועמ"ש חושבים אותו הדבר. עמדת היועמ"ש היא שעמדת הרבנות תובא כפי שנכתבה לבית המשפט שיוכל לעיין בה אך לא יהיה עו"ד שייצג בנפרד. רוב הטיעונים שנטענו נדונו ונפסקו בחלקם כך שאין כאן טיעון שבית המשפט עליון אינו מודע לו. הדיון בבית המשפט העליון אינו סביב ההלכה אלא סביב סוגיית הכותל במשקפיים האזרחיים שלה, קרי: חוק השמירה על המקומות הקדושים והמעמד הציבורי של הכותל. בנוגע לטענה כלפי היועמ"ש - בסופו של דבר אנחנו דרג מקצועי ומשרתים את הממשלה. היועמ"ש יודע להתנתק מדברים שעשה בעבר כמייצג הממשלה לבין תפקידו עכשיו כמגן מתווה הכותל".
ח"כ רחל עזריה (כולנו): "יש פה ניסיון להתעלם מהעובדה שקמה מדינה ורצון לקרוע מבפנים את החברה ולומר שיש שתי שיטות משפט. זה מזכיר את סוף תקופת בית שני. אם מישהו חושב לייצר שיטה שמנוגדת לרוב, לא ניתן לזה לקרות. אתם מציגים מצג שווא שמשתיקים אתכם, אך מדברים על כך שהעתירות אינן שפיטות - אז תשימו את הקלפים על השולחן ותודו שאתם רוצים לייצר מדינה בתוך מדינה, לחתור תחת המדינה. כל ציוני צריך להתנגד לכך ועל אחת כמה וכמה הציונות הדתית".
ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס): "ההצעה מזכירה את חורבן בית שני כשהגיעו הבריונים והשליטו סמכותם בכוח על דעתם של הרבנים. בתפקיד הבריונים נמצאים משרד המשפטים והיועמ"שים. הניסיון להציג את זה כמשהו פרוצדוראלי זו טעות. כשהרבנים מגיעים ואומרים את עמדת ההלכה זה פתאום נהיה פוליטי וכשכל העדר קופץ לכרסם ברבנות זה לא פוליטי?. המאבק כאן הוא האם הרבנות היא חזות הכל בנושא הדת או שיועץ משפטי ייצג את הדת".
ח"כ יהודה גליק (הליכוד): "לא יעלה על הדעת שכל משרד ממשלתי ירצה לייצג עצמו בבג"ץ. בנוסף, הממשלה באה ואומרת שרוצה להיענות לדברי הרב לאו שאמר שהמשימה מספר אחת היא יהדות הגולה והרבנות מגישה מסמך שאומר שתפילה מעורבת שתוביל למהומות כמו של הטרוריסטים בהר-הבית. לא רק שהרבנות רוצה לומר דעתה ולא מסתפקת ביועמ"ש היא רוצה לבוא עם אקדח ולאיים על בית המשפט. במדינת חוק אתה לא בא ומאיים".
ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "בדרישות לתפקיד היועמ"ש אין ולו דרישה אחת לידע בהלכה היהודית. האם זה לא פוגע בתהליכים בהם מעורבת ההלכה. מה שעומד לנגד עיניי הרבנים הוא ההלכה היהודית בלבד והם יוצאים מנקודת מוצא שהחוק לא סותר אותה. לכן אנחנו לא יכולים להעלות על הדעת שלא יהיה להם ייצוג ויתרה מזאת צריך להיות להם ייצוג עצמאי באופן כללי כשמדובר על ערכי הלכה. הסדר הוא שיהיה אחד שייצג אבל בנושאי הלכה הוא לא יכול לייצגם לבד".
ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד): "על פניו יש הבנה שגוף סמך ממשלתי ייצג עצמו בבית המשפט אך הוא נכשל בכל מה שעשה. מצאו מקום שלא שייך לרבנות או לכותל אלא באזור של רשות העתיקות. מאיפה האימפריאליזם הכובש הזה בשם מיעוט קואליציוני לפגוע ביהדות התפוצות. הרבנות לא נבחרת על גדלותה בתורה אלא בתהליך פוליטי הכי מלוכלך".
ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו): "הגיעה הממשלה להחלטה עם מתווה מאזן שלא פוגע ברחבת הכותל וצביונה כפי שהוא כיום וכשבאה רשות מדינה ומבקשת לטעון לבד זה לא יכול לעבוד. אם מישהו לא מוכן להיות רב ראשי בתנאים הללו שלא יהיה. ככה עובדת המדינה".
ח"כ ענת ברקו (הליכוד): "יש תחושה שנשים הפכו לסדין אדום בעניין הזה שעוררו נשות הכותל. אם נמצא מתווה שנתן מענה ולא יצר קרע עם יהדות התפוצות שהיום נדחקת, צריך לתת להם אפשרות להיות חלק מהעם, לאפשר לנשים להתפלל בדרך שלהן ולא לדחוק אותם ולבקש רק את התרומות שלהם. הנושא צריך להיות קירוב לבבות ולא זריעת שנאה והרחקתם".
חברי הכנסת של האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ׳ שלחו מכתב לראש הממשלה בדרישה כי יפעל לאפשר ייצוג משפטי עצמאי לרבנות הראשית בסוגיה. במכתבם ציינו: "אנו פונים אליך לא לאפשר לגורמים קיצוניים מעבר לים לפגוע באחדות עם ישראל ובמסורת ארוכת השנים שלנו״.

תאריך:  19/06/2017   |   עודכן:  19/06/2017
+הנשיא יוכל לקצר תקופת השעיה מעריכת דין
00:59 20/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הצעת החוק שאושרה סופית מעניקה לנשיא המדינה סמכות להקל בשני אמצעים משמעתיים שהוטלו על בעל מקצוע מוסדר בתום הליך משמעתי - התליית רישיון וביטול רישיון

[צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ]
+"רוצים להאמין מחדש ברשות המים"
23:28 19/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ח"כ ביטן למנהל רשות המים הנכנס: "מצא את הדרך להחזיר את אמון הציבור בתאגידים"  ▪  הודיע כי ישהה את הליכי החקיקה לשבועיים כדי לאפשר למנהל הנכנס לגבש תוכנית  ▪  המנהל הנכנס שחם: כבר שנים אני עוסק בניסיון לשפר את הגישה הציבורית למשק המים  ▪  כבל: החוק הולך להשתנות – מה שהיה עד עכשיו לא יימשך

ח"כ דוד ביטן [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+פגיעה בזכויות נוער עובד: ענף האירועים בראש הרשימה
22:42 19/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

בלטו לשלילה גם תחומי המזון ההסעדה  ▪  בתי עסק שילמו כ-2 מיליון שקל על תביעות מצד בני נוער  ▪  בניגוד לסיכום, משרד החינוך לא העביר שיעורים בנושא בבתי הספר

[צילום: AP]
+משרד הביטחון לא בחן כראוי סגירת המכינה
22:26 19/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש ישיבת אור עציון, הרב דרוקמן: "רוצים לקפל את הנוער הדתי. ירו חץ, ואח"כ מסמנים את המטרה ע"י גיבוב של נתונים"  ▪  ח"כ דיכטר: "אם תידרש, הוועדה תדע למצוא את הנישה התקציבית כדי לפתור את פרדוקס הפנימיות הצבאיות"

הרב חיים דרוקמן [צילום: AP]
+משרד החינוך: הורי תלמידים ברבבה יקבלו החזר
21:52 19/06/17  |  

בדיון שהתקיים בוועדת החינוך בנושא גביית יתר של תשלומי ההורים בשני בתי הספר ביישוב רבבה, הודיע דודי כהן, מנהל אגף אכיפה במשרד החינוך, כי תלונות ההורים ביישוב בדבר גבייה שאינה על-פי חוזרי המנכ"ל נמצאו נכונות וכי על הבעלות (צביה) להשיב להורים את כסף שלא ניתנה תמורה עבורו. מנחם לב, נציג איגוד מחלקות החינוך בישוב רבבה אמר לוועדה כי תשלומי ההורים יועדו, בין היתר, עבור הפרדה מגדרית בבתי הספר בין בנים ובנות על-פי דרישת ההורים - "הכסף שגבינו נועד למטרה אחת מרכזית והיא הפרדה מגדרית". יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי אמר כי ועדת החינוך רואה בחומרה את גרירת הרגליים של משרד החינוך והעיכוב בטיפול בתלונות ההורים שהובאו לידיעת המשרד כבר לפני כשנתיים. הוא קרא למשרד החינוך לבדוק את אופן גביית התשלומים ביישוב רבבה ולהגיש לוועדה את הממצאים בתוך 30 ימים. עוד קרא לבית הספר לפתוח חשבון בנק ייעודי עבור תשלומי ההורים שינוהל אך ורק למטרה זו. עוד דרש ממשרד החינוך לחדד את הנהלים בדבר גביית תשלומי הורים לקראת שנת הלימודים הבאה.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דוד לאו  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהדות התורה והשבת  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  ישראל מאיר לאו  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מנחם אליעזר מוזס  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניגוד עניינים  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נעם סולברג / Noam Sohlberg  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  ענת ברקו  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  ש"ס  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרבנות הראשית: "לא יסתמו לנו את הפה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
שר האוצר אומר כי הוא יש כיוון חיובי לקיצור החופשות במערכת החינוך"    ח"כ גילאון: "תפסיק להיות דמגוג, תעשה את העבודה שלך, ולא קמפיין בחירות"
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לצדק חלוקתי: "ההתעקשות לקיים תחרות בשבת בניגוד לרצון של רבים זה אבסורד שהגיע הזמן לעשות לו סוף"    ההתאחדות לכדורגל: מתוך 220 מתקנים שבהם משחקים כדורגל, ב-45 בלבד ניתן לקיים משחקים בלילה, כי אין תאורה
מירב ארד
גפני: ועדת הכספים עומדת על-כך שאזרחי ישראל לא ישלמו קנס בגלל החלטת המדינה ללכת על השיטה הביומטרית
מירב ארד
חברי הכנסת רוזנטל ולוי דרשו מהיועצת המשפטית לוועדה לבדוק את הדברים האם שר האוצר יכול לעשות מהלך כזה מבחינה חוקית
מירב ארד
הצעת החוק קובעת כי ביום בו מתקיימות בחירות מקדימות (פריימריז) במפלגה בה חבר עובד והוא בעל זכות בחירה בה, יוכל העובד לנצל חצי יום חופשה על חשבון ימי החופשה השנתית שלו, בתנאי שהודיע על כך לפחות 14 יום מראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il