X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
הסיבה האמיתית לעצירת הפצת מניות הפניקס של שחר ב-200 מ' ש' - אינדיקציות לחוסר ביקושים "השימוש במידע פנים הוא נושא מהותי, השימוש שעושה בו שחר עלול לגרום לאובדן אמון"
▪  ▪  ▪

הסיבה האמיתית לעצירת הפצת המניות (5%) של יעקב שחר בחברת הפניקס בהיקף 200 מיליון שקל היא אינדיקציות בשוק ההון לחוסר ביקושים מצד המוסדיים להפצה במחירים ששחר ביקש, ולא מידע פנים כפי שפורסם אתמול והיום במספר עיתונים ואתרים כלכליים, כך נודע היום (ג') ל"גלובס".
גורם בכיר באחד הבנקים הגדולים מסר ל"גלובס" כי "נושא השימוש במידע פנים הוא מהותי לעולם הכלכלי, ולכן השימוש שעושה בו יעקב שחר בהקשר לעסקה שלא הצליחה, עלול לגרום לאובדן אמון של המשקיעים בשוק ההון. לכן, לפרקטיקות שנהוגות במגרשי הכדורגל אין מקום בשוק ההון".
מנהל השקעות בכיר בשוק ההון אמר ל"גלובס" כי "הפניקס נמצאת במצב בו בעלי השליטה מנסים לברוח מהחברה, והפיקוח על הביטוח לא מאפשר כניסה של משקיעים סינים, ולכן אותנו המוסדיים השקעה כזו לא מעניינת, בטח לא במחירים ששחר דורש. כך או כך, חברה שנמצאת במצב של חוסר ודאות סביב הבעלות עליה אינה מעניינת להשקעה כרגע, בטח כשלא כל המידע ידוע, והסיכונים אינם מגולמים כמו שצריך במחיר".
גורם בכיר מקורב להפצה אמר ל"גלובס" כי בלוחות הזמנים בין הודעת ההפצה להודעת הביטול לא ניתן היה לבחון את עוצמת השוק ואת הביקושים.
נזכיר כי קבוצת מאיר של שחר הייתה אמורה למכור אתמול (ב') מניות הפניקס באמצעות מכרז, במחיר של 15-15.6 שקל למניה, לעומת 15.91 שקל במחיר הבסיס של המניה אתמול בבוקר. אולם ההפצה נעצרה אתמול, ועלו הערכות כי הסיבה הייתה מידע פנים שאליו נחשפו שחר וישראל קז, שני חברי דירקטוריון בהפניקס מטעם מאיר. לפי דיווחים בתקשורת הכלכלית מהיום, מי שנחשף למידע היה בנו של יעקב שחר, עומר שחר, שמשמש כדירקרטור בקבוצה של אביו.
בניגוד לדיווחים, ל"גלובס" נודע כי בשוק ההון היו אינדיקציות לפיהן למניות של שחר בהפניקס פשוט לא היו ביקושים בשוק, וזו הסיבה שבסופו של דבר הוא עצר את ההפצה. עצירת ההפצה אף עלולה להכאיב לשחר בכיס, כי מניית הפניקס סיימה אתמול בירידה של 3%, ובהתאם שווי המניות של שחר.
גורם המעורה בעסקה הסביר אתמול ל"גלובס" כי לא מדובר באירוע מהותי מצד הפניקס, ולכן היא לא דיווחה לבורסה, אבל בגלל שהיה מידע שעלול היה להיחשב כמידע פנים בעייתי, בוטלה המכירה.
בנוסף, גורמי אכיפה מסרו אתמול לאתר "גלובס" כי לא ידוע להם על חשד למידע פנים במכירת המניות של הפניקס, וכי ייתכן שההנפקה נעצרה משיקולים פנימיים של החברה.
עם זאת, נסייג ונציין כי ייתכן שהחשד למידע פנים שיעקב שחר או בנו עומר טוענים כי נחשפו אליו, אכן היה נסתר מעיניהם של הפעילים בשוק ההון הישראלי, לרבות גורמי האכיפה. יש להדגיש כי אם קיים מידע מהותי, עליו להתפרסם בהודעה לבורסה ולהיות נגיש לציבור ולא רק ליודעי חן בלבד.

תאריך:  20/06/2017   |   עודכן:  20/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גלובס / Globes  יעקב שחר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לפרקטיקות שנהוגות במגרשי הכדורגל - אין מקום בשוק ההון"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שרת התרבות תקפה את ראשי התאגיד על החלטתם לפטר את המגישה הפופולרית ורד יפתחי גרין מהגשת תוכנית מוזיקה מזרחית    "תוכנית הזו לא מתאימה לדנ"א האליטיסטי והמנותק של התאגיד החדש, מעניין איזה עלה תאנה ישימו במקומה"
אריאל י' לוין
ארה"ב, האיחוד האירופי והאו"ם מתנגדים למשאל העם המתוכנן לחודש ספטמבר, בו יישאלו הכורדים בעירק האם רצונם בעצמאות    הכורדים מתעקשים" המשאל יתקיים כמתוכנן
איציק וולף
פונה מכלא מעשיהו למרכז הלב בבית החולים שיבא, שם נערכו לו בדיקות מקיפות    ככל הנראה נשללה האפשרות שלקה בלבו    ביום חמישי הבא - החלטת ועדת השחרורים בעניינו של אולמרט
איציק וולף
יו"ר הוועדה המיוחדת בכנסת לבחינת גורל ילדי תימן, מזרח והבלקן טוענת כי הגיעה למסקנה שוועדת כהן-קדמי שחקרה את הפרשה כשלה בתפקידה    "אירע כאן פשע חמור"    משרד הבריאות העריך כבר בשנת 2000 שעלות מאגר גנטי תגיע ל-4.5 מלש"ח
איתמר לוין
רות שמיר קיבלה ממבקר המדינה צו זמני האוסר לפגוע במעמדה כדוברת הנציבות    רוזן ביקש ממנדלבליט לפתוח בחקירה נגד שמיר בטענה לסחיטה באיומים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il