X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעיות בהספקת חמצן לתא הטייסים ב-אף-35 - כבר לפני שש שנים למרות המאמץ, ששולבה בו יצרנית המטוס, לא נמצאה הסיבה לתקריות החמצן
▪  ▪  ▪
מטוס הקרב F-35 [צילום: AP]

כנף 56 של החיל-האוויר האמריקני תשוב ביום רביעי לפעילות סדירה של טיסות - הודיע חיל-האוויר האמריקני. זאת למרות שהחיל טרם הצליח לעמוד על סיבת התקלות בהספקת חמצן לתא הטייסים (היפוקסיה) במטוס-הקרב האמריקני המתקדם אף-35. בשל כמה תקלות, שאירעו בחודש מאי, קורקעו לפני כשבועיים 55 המטוסים אף-35 בכנף 56 של החיל בבסיס האוויר לוק באריזונה. הטיסות בכנף 56 יחודשו, אך יוגבלו, כנראה, בטייסות האימונים, שמכשירות טייסים של חיל-האוויר ושל חילות אוויר זרים למטוס-הקרב הזה.
בריגדיר-ג'נרל ברוּק ליאונארד, מפקד כנף 56, מסר ביום שישי שעבר, שלמרות המאמץ ההנדסי והתחזוקתי, שמעורבת בו גם לוקהיד מרטין, יצרנית המטוס, לא נמצאה הסיבה לתקלות. תקריות דומות דווחו במטוס-הקרב אף-18 הורנט של חיל-הים האמריקני, במטוס-האימונים טי-45 של חיל-הים ובמטוס-הקרב אף-16 של חיל-האוויר האמריקני.
לפני כשבועיים דיווח חיל-האוויר, כי במטוסים אף-35 שלו מדגם א̤י אירעו 15 תקריות היפוקסיה מאז אפריל 2011. הן מצטרפות לשלוש תקריות כאלו במטוסים אף-35 מדגם בי של חיל הנחתים ולשבע תקריות כאלו במטוסים אף-35 מדגם סי של חיל-הים. חמש התקריות אירעו בחודש מאי בבסיס לוק בארבעה מטוסים של חיל-האוויר ובמטוס של חיל אוויר זר.
חקירת התקריות העלתה, כי המטוסים סבלו מזיהום בחמצן, מבעיות לחץ ומחדירת גזי פליטה מהמנוע לתא הטייסים. ועדיין כעשר תקריות אינן מוסברות כלל. נראה, כי התקריות האחרונות אירעו רק בבסיס לוק, והן קשורות לטיסה בגובה מסוים. החיל בודק כעת האם הבעיות נוצרו על-ידי מחולל החמצן של המטוס (OBOGS). החיל בודק אפשרות לשדרג את המערכת, שמייצרת חברת האניוול.
משיקולי בטיחות, קבע חיל-האוויר מעטפת קטנה יותר לטיסה ב-אף-35 - בתקווה שכך יימנעו הטייסים מלחוות תסמיני היפוקסיה. החיל אינו מפרט את המעטפת החדשה, שקובעת זמנית תקרת רום לטיסה במטוס המתקדם. בנוסף, בודק החיל התקנת חיישן לביש, שידווח על רמת החמצן, שמקבל הטייס - כפי שנעשה במטוסים אף-22 ראטפטור, שגם בהם הייתה בעיה דומה. החיל סבור, שחשיפת טייסים לחום על הקרקע ולשאריות של גזי פליטה לפני עלייתם לתא הטייסים יכולה לגרום להופעת תסמיני היפוקסיה בעת טיסה. לא פחות חשובה הנה ההנחיה להקפיד על תקינות המערכת החלופית להספקת חמצן.
ראוי לציין, כי בשנים 2012-2008 התלוננו טייסים במטוס-הקרב החמקן אף-22 ראפטור על תסמיני היפוקסיה. טייס אחד נהרג כתוצאה מהיפוקסיה, אחד כמעט חווה מוות, ועשרות טייסים חוו בלבול וחוסר אוריינטציה כשהטיסו את המטוס. חקירת התקריות במטוסים ראפטור העלתה, כי האשם בשסתום בחליפת הלחץ של הטייסים, שהתקלקל בגובה רב, והגביל את יכולתם לנשום.
באחרונה צייד חיל-הים האמריקני את נושאת-המטוסים ג'ורג' ה"ו בוש בתאי-לחץ ניידים, כדי להתגבר על תסמיני היחפוקסיה, שחוו טייסים במטוסים טי-45 ו-אף-18.
עצירת הטיסות בכנף 56 השפיעה גם על הסלון האווירי, שנפתח בלה-בורז'ה ליד פאריס. בעקבות הידיעות, הפכו שם מערכות לייצור חמצן לתאי-טייסים ללהיט.

תאריך:  21/06/2017   |   עודכן:  21/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיל הים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חה"א האמריקני: כנף 56 תשוב ביום רביעי לשגרת טיסות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השותפים ברישיון יהל חדש פועלים להעמדת יתרת סכום הערבות העומדת על 600 אלף דולר    שילמה במועד את אגרת הרישיונות בסך כולל של כ-80 אלף שקל
איציק וולף
חברת מנורה מבטחים, חברת הראל וחברת מגדל הודיעו לבורסה על פשרה בתובענה שהוגשה לאישור כייצוגית ואשר נוגעת לכיסוי ביטוחי חלקי בלבד למשרתי מילואים    נדרש אישור בית המשפט לפשרה    "הנתבעות יבהירו כי הפוליסה לא תחריג מקרה ביטוח שארע במהלך שירות המילואים, אלא אם מקרה הביטוח נובע באופן ישיר מפעילות בעלת אופי צבאי"
עידן יוסף
ממתינים להגעת האוטובוס או הרכבת מעל 20 דקות    משך הנסיעה היומי בתחבורה הציבורית - 70 דקות    וכדי לעלות על אמצעי תחבורה תיאלצו לחכות כ-16 דקות
מחלקה ראשונה
מת סופר הילדים והמשורר לוין קיפניס
יצחק דנון
איש הנדל"ן תובע משותפו לשעבר 4.8 מיליון שקל, בטענה שזהו הסכום המגיע לו בעקבות עסקות משותפות שביצעו במיאמי ובאמסטרדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il