X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החוק החדש שמקדמת ועדת הכספים אמור לאפשר ולהקל על-כניסה רחבה יותר של משקיעים ולבצע שינויים מורכבים תוך שהוא מסיר חסמים רבים שקיימים כיום
▪  ▪  ▪

ועדת הכספים התכנסה (יום ד', 22.6.17) על-מנת להתחיל בסדרת דיונים על חוק שאמור לסייע בהנעת גלגלי המשק ולעודד צמיחה. מדובר בחוק שהוא תיקון לפקודת מס הכנסה ונועד להקל על חברות ויחידים בעת שהם מבקשים לבצע שינויים מבניים או מיזוגים של חברות או של עסקים קטנים. ההקלות הן הקלות במס, בעיקר דחיית אירוע מס בעת ביצוע שינוי מבני, מיזוג או פיצול חברות.
החוק הובא לוועדת הכספים ע"י רשות המיסים, לאחר שהושגו לגביו הסכמות על הלשכות המקצועיות, התאחדות התעשיינים, לשכת רואי החשבון, לשכת עורכי הדין, פורום חברות ההיי-טק, חברות שבמיוחד עבורן מדובר בתיקון חשוב.
במסגרת החוק יש הוראות שונות לגבי הקלות ודחיית אירוע מס בעת העברת נכסים מחברה אחת לאחרת תמורת הון מניות, שיוניים והעברת נכסים בין חברה אם לחברת-בת וכד'. החוק החדש אמור לאפשר ולהקל על-כניסה רחבה יותר של משקיעים ולבצע שינויים מורכבים, תוך שהוא מסר חסמים רבים שקיימים כיום.
יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני בירך על החוק ואמר כי "מדובר בחוק טוב ואני מעוניין לקדם אותו. למרות נתוני הצמיחה המעודדים בשנים האחרונות ולמרות השגשוג של המשק והכלכלה בישראל, אסור לקפוא על השמרים. לצד הנתונים המחמיאים למשק הישראלי, אנחנו יודעים שיש לא מעט בעיות שהסקטור העסקי מתמודד עימן ועל-כן חשוב לקדם מהלכים שייקלו עליו ויגבירו את הצמיחה".
ח"כ מנואל טרכטנברג בירך אף הוא על החוק אך סייג: "אמנם רוצים לעודד את הסקטור העסקי, אך עם זאת, יש להיזהר שלא נתרום במו-ידינו להקמת מבנים פירמידאליים. עדיין ניתן כיום להקים מבנים כאלו, למרות שזה כבר יותר קשה. כלומר, גם כשעושים שינויים שמקלים על שינויי מבנה של חברות, מיזוגים או פיצולים, צריך לקיים מבחנים לראות שאנחנו לא מעודדים יצירת מבנים פירמידאליים".
מנהל אגף ברשות המיסים, רולנד עם שלם: "החוק נועד להסיר מגבלות וחסמים, מהלך שיסייע למשק. מדובר בשינוים מבניים בחברות, בעסקים קטנים וגדולים, ללא חבות מס. באנו לעשות הקלות כדי לאפשר להניע את גלגלי המשק. בעיקר הסרת מגבלות שקיימות כיום. זה יחול על חברות שעוברות שינוי מבנה. החוק הקיים מאפשר שינויי מבנה שמעורבים בהם יחידים וגם חברות, בעיקר חברות, מיזוגים עם דחיית אירוע מס. מניסיון העבר ראינו, שכשאין דחיית אירוע מס, זה מנע שינויי מבנה והתיקון בא להקל ולהסיר קשיים. יש הקלות רבות בחוק הזה".
נציג אחר ברשות המיסים, אופיר שלו, ביקש לסייג: "יש פה חבילה של דברים שהם הקלות, ותוך כדי כך, גם כלים למניעת תכנוני מס. כלומר, בכל שינוי מבני, קיימת אפשרות לביצוע תכנוני מס, ולצד ההקלות הרבות בחוק, ניסינו למנוע ניצול לרעה של ההקלות".
יו"ר ועדת המיסוי בנשיאות הארגונים העסקיים, רו"ח צבי פרידמן: "חוק טוב, אך עדיין יש כמה חסמים, כמו איבוד מחיר מקורי במעבר מחברת אם לחברת בת, יש כפל מס. בפיצול עסקים יש חברות שבעלי מניות רוצים להיפרד, כל אחד בנפרד, זה מעכב תהליכים במשק, בעיקר קריטי לעסקים הקטנים. אני מקווה שעד סוף השנה יבואו עוד תיקונים. בנוסף, רוצים עוד הפחתת רגולציה. המון דברים צריך אישור מנהל רשות המיסים וזה מעכב תהליכים עבור הסקטור העסקי. הרגולציה מקשה על הסקטור העסקי ודורשת עלויות מיותרות".
נציג מגזר ההיי-טק, גלעד שובל: "בתוך החוק הזה קיימים עדיין דברים המצריכים תיקון. אי-אפשר לדעתנו, לאשר את החוק כפי שהוא ונדרשים תיקונים שחשובים מאוד למגזר ההיי-טק שמתאפיין בדינמיות רבה".
גפני קרא לנציגי רשות המיסים להמשיך ולהידבר עם נציגי הלשכות והארגונים העסקיים במקביל לדיונים בוועדת הכספים.

תאריך:  21/06/2017   |   עודכן:  21/06/2017
+אושרה נגישות חושית בקווים בין-עירוניים
23:07 21/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

לא תחול על אוטובוסים שיוצרו לפני 2011 ולא תכלול הנגשה לבעלי מוגבלויות בניידות  ▪  תכלול כריזה, שילוט ומקום לכלב נחייה

הדיון הקצר בוועדה
לא רק בתחבורה עירונית
+ספיחי פישמן: תוקם ועדת חקירה פרלמנטרית
16:12 21/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מליאת הכנסת אישרה הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת הקצאת האשראי במשק והסדרי חוב  ▪  כבל: האיש עם הסנדלים איננו העניין העיקרי כאן. הכנסת תדע אם צריך להביא את מי שנדרש בצורה מכובדת. אם נידרש נעביר חקיקה לגבי זימון אנשים

ח"כ איתן כבל [צילום: פלאש 90]
+בטרומית: העלאת גיל מתן קצבת הזקנה תיכרך עם העלאת גיל הפרישה לנשים
14:37 21/06/17  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק גיל פרישה (תיקון - הצמדת גיל הפרישה שבחוק הביטוח הלאומי לגיל הפרישה שבחוק גיל פרישה), התשע"ז-2017 של חבר הכנסת משה גפני וקבוצת חברי כנסת. מוצע בה להתאים את הלוחות בחוק הביטוח לתוספת שבחוק גיל פרישה כך שגיל הפרישה של אישה שנולדה בשנת 1955 ואילך לעניין קצבת זקנה יהיה גיל הפרישה הקבוע לה בהתאם לחוק גיל פרישה. עוד מוצע לקבוע במפורש שרק אם ועדת הכספים לא נתנה את החלטתה לאחר שהובאו בפניה המלצות שר האוצר לעניין העלאת גיל הפרישה, בתוך פרק זמן שנקבע בחוק, רק אז יעלה גיל הפרישה לנשים באופן אוטומטי.

+אושר טרומית: עתירות כנגד בנייה בלתי חוקית ביו"ש ידונו בבתי משפט מינהליים
13:17 21/06/17  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק בתי משפט לעניינים מינהליים (תיקון - החלטה של רשות מרשויות האזור), התשע"ז-2017 פ/3861 של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' וקבוצת חברי הכנסת. מוצע להוסיף לרשימה הקובעת את ההחלטות שניתן לעתור עליהן לבית המשפט לעניינים מנהליים, גם החלטה שהתקבלה על-ידי רשות מרשויות האזור ביהודה ושומרון ובכללן המנהל האזרחי ולקבוע כי גם הן יידונו בראשונה בפני בית משפט לעניינים מינהליים.

+בשנה"ל הבאה: בדיקת רישום פלילי לכל המורים
12:44 21/06/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כך הודיעה מנהלת אגף כ"א במשרד החינוך  ▪  המשטרה: המידע על ההליך נגד המורה המחליף היה מונח בפני משרד החינוך ובכל זאת התקבלה ההחלטה שהתקבלה

[צילום: הדס פארוש/פלאש 90]
+אושר בקריאה טרומית: הצהרוניים יעברו לפיקוח משרד החינוך
12:26 21/06/17  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק המשך יום לימודים (צהרונים), התשע"ז-2017 של חברי הכנסת יעקב מרגי ויפעת שאשא ביטון. מוצע לקבוע תנאי רישוי, פיקוח ובקרה לצהרונים שמיועדים לילדים עד כיתה ג' וכן תנאים מחייבים להבטחת צורכיהם החינוכיים, הבטיחותיים והתברואתיים של הילדים השוהים בצהרון לרבות כמות הילדים בצהרון, צוות ושירותי הצהרון ומינוי רכזי צהרונים בגני ילדים. עוד מוצע לקבוע פיקוח על המחירים המרביים שייגבו בצהרונים ואת שיעור ההשתתפות היחסי של המדינה, הרשות המקומית והורי הילדים בתשלום לצהרון כאמור.

+אושר בקריאה טרומית: פיקוח על מחירי הצהרניים
12:21 21/06/17  |  

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הרשויות המקומיות (פיקוח על מחירי צהרונים), התשע"ז-2016 של חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון וקבוצת חברי הכנסת. מוצע לפקח על מחירי צהרונים ולקבוע כי חוק הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, יחול על שירות של צהרון המספקת רשות מקומית.

+תפורק החברה להשבת נכסי נספי שואה
10:31 21/06/17  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

מחשש לכך שמשרד האוצר לא יעמוד בלוח הזמנים להגשת החוק המחייב אותו במימון הסיוע לניצולים אישרה ועדת החוקה של הכנסת את הצעת החוק כהוראת שעה עד סוף 2017: "הוראת השעה היא הביטחון הכי טוב שעד סוף דצמבר יהיה חוק ממשלתי  ▪  ככל שהקטסטרופה גדולה יותר זו ערובה שהפעם יעמדו בזמן  ▪  ניצולי השואה לא צריכים להיות תלויים ביכולות החברה להשבה או האפוטרופוס הכללי כדי לזכות בסיוע

עצוב [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+השרים התעלמו מדיון על רצח נשים
10:09 21/06/17  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

כסאותיהם של השר לביטחון פנים ושר הרווחה נותרו מיותמים בדיון החרום על רצח נשים  ▪  ח"כ אורלי לוי-אבקסיס "כשאנו שואלים איפה משרדי הממשלה, שולפים לנו כתשובה תוכניות מ-2014 ותוכניות מ-2008

שר הרווחה, חיים כץ [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+סיוע ללא מבחן הכנסה לנפגעי עבירות מין
09:27 21/06/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

הצעת החוק קובעת זכות לסיוע ולווי משפטי ללא מבחן הכנסה, לנפגעי עבירות מין חמורות של אינוס, מעשה סדום, עבירות מין במשפחה או בידי אחראי על חסר ישע

ההצבעה בוועדת חוקה [צילום: דוברות הכנסת]
+ועדת הכספים נרתמת להצלת מפעל סינרג'י
09:26 21/06/17  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

המפעל נקלע לקשיים בגלל הקושי להתמודד עם יבוא מקביל זול ב-20% מטורקיה ועומד לפטר למעלה מ-100 עובדים מתוך 175 עובדים סה"כ  ▪  מנכ"ל משרד הכלכלה: פניתי למנכ"ל משרד האנרגיה ושר הכלכלה דיבר עם השר שטייניץ וכולם נרתמו לעניין הזה

מפעל בינרג'י כבלים בשדרות

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: הקלות במס בעת ביצוע שינוי מבני בחברות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
יפעת גדות
מחשש לכך שמשרד האוצר לא יעמוד בלוח הזמנים להגשת החוק המחייב אותו במימון הסיוע לניצולים אישרה ועדת החוקה של הכנסת את הצעת החוק כהוראת שעה עד סוף 2017: "הוראת השעה היא הביטחון הכי טוב שעד סוף דצמבר יהיה חוק ממשלתי    ככל שהקטסטרופה גדולה יותר זו ערובה שהפעם יעמדו בזמן    ניצולי השואה לא צריכים להיות תלויים ביכולות החברה להשבה או האפוטרופוס הכללי כדי לזכות בסיוע
יפעת גדות
כסאותיהם של השר לביטחון פנים ושר הרווחה נותרו מיותמים בדיון החרום על רצח נשים    ח"כ אורלי לוי-אבקסיס "כשאנו שואלים איפה משרדי הממשלה, שולפים לנו כתשובה תוכניות מ-2014 ותוכניות מ-2008
מירב ארד
הצעת החוק קובעת זכות לסיוע ולווי משפטי ללא מבחן הכנסה, לנפגעי עבירות מין חמורות של אינוס, מעשה סדום, עבירות מין במשפחה או בידי אחראי על חסר ישע
מירב ארד
המפעל נקלע לקשיים בגלל הקושי להתמודד עם יבוא מקביל זול ב-20% מטורקיה ועומד לפטר למעלה מ-100 עובדים מתוך 175 עובדים סה"כ    מנכ"ל משרד הכלכלה: פניתי למנכ"ל משרד האנרגיה ושר הכלכלה דיבר עם השר שטייניץ וכולם נרתמו לעניין הזה
איציק וולף
יו"ר הוועדה המיוחדת בכנסת לבחינת גורל ילדי תימן, מזרח והבלקן טוענת כי הגיעה למסקנה שוועדת כהן-קדמי שחקרה את הפרשה כשלה בתפקידה    "אירע כאן פשע חמור"    משרד הבריאות העריך כבר בשנת 2000 שעלות מאגר גנטי תגיע ל-4.5 מלש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il