X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שיפור בבתי החולים בפריפריה

מתקצרת ההמתנה לצנתור ול-MRI

משרד הבריאות מפרסם את ממצאי התוכנית הלאומית למדדי איכות לשנים 2016-2013 שיפור ניכר בביצוע מדדי מפתח, כגון: זמני ההמתנה לביצוע
▪  ▪  ▪
שיפור במדדים [צילום: יח"צ]

משרד הבריאות פרסם (יום ד', 21.6.17) את ממצאי התוכנית הלאומית למדדי איכות לשנים 2016. מדובר בתוכנית שכוללת כ-100 מדדי איכות במגוון תחומים הנמצאים בטיפול המערכת הבריאותית והיא נערכת מול 137 ארגוני בריאות, כגון: בתי חולים כלליים, בתי חולים גריאטריים, בתי חולים לבריאות הנפש, חברות האמבולנס וטיפות חלב.
הדוח כולל לראשונה מדדי איכות עבור רפואת חרום, חברות האמבולנס ועבור טיפות החלב בישראל. בדוח תפרסמים סה"כ 34 מדדי איכות בתחומים שונים: בתי חולים כלליים, בתי חולים גריאטריים, בתי חולים לבריאות הנפש, חברות האמבולנס וטיפות חלב.
דווקא בתי החולים בפריפריה מצטיינים במתן טיפול רפואי ואיכותי למטופלים. במקום הראשון זכה בית החולים סורוקה בבאר שבע עם ציון ממוצע של 94.3 בעמידה בתשעה מדדים שבחנו את איכות הטיפול הרפואי. במקום השני בית החולים רמב"ם בחיפה ששיפר משמעותית את הציון וזכה לציון 93.9 ובמקום השלישי בית החולים מאיר בכפר-סבא עם ציון 91.7. בית החולים מאיר הוא גם בית החולים שזכה לציון הגבוה ביותר מבין ארבעת בתי החולים הגדולים במרכז הארץ.
עוד בחמישייה הפותחת של בתי החולים בישראל: הדסה עין כרם (93.1) וקפלן (91.6).
בתי החולים הגדולים שבמרכז הגיעו רק לעשירייה השנייה בציון האיכות: איכילוב (88.9), בילינסון (88.6) ושיבא (85.4) משתרכים הרחק מאחור במקומות 20-22. בית החולים לניאדו מדורג במקום האחרון עם ציון ממוצע 69.9.
שיפור חל בכלל המדדים שנבדקו, הן ברמה הלאומית ובהן ברמת נותני השירות. כך למשל, שיעור העמידה בביצוע צנתור לב בתוך 90 דקות מההגעה לבית החולים עומד על 90% בשנת 2016. בכך נרשמה עלייה ביחס לשנים קודמות: 86% ביצוע בשנת 2015 ו-68% ביצוע בשנת 2013, עת שהתוכנית החלה.
עדיין ניכר פער בין איכות הטיפול בין גברים לבין נשים. שיעור העמידה במדד בקרב גברים עומד על 91%, ואצל נשים 84%. הפער הצטמצם במעט ביחס לשנים עברו, אך הוא עדיין לא נעלם. במשרד הבריאות הסבירו את הפער בשל "תסמינים בלתי ברורים איתם מגיעות הנשים לבתי החולים".
מדד נוסף בו ניכר שיפור משמעותי נוגע לבדיקות סביב איתור שבץ מוחי בקרב מטופלים שמגיעים לבתי החולים. עם הגעת המטופל, הצוות נדרש לבצע CT ראש כשקיים חשד לשבץ וזאת כדי להתאים לו את סוג הטיפול. מהדוח עולה כי הזמן החציוני מהכניסה לבית החולים ועד לביצוע בדיקת CT או MRI ראש קוצר בכ-30% ועמד בשנת 2016 על 38 דקות, לעומת 55 דקות בשנת 2015 - השנה בה נבדק המדד לראשונה. עוד מציג הדוח נתונים מעודדים בכל הנוגע להליך ההערכה והאיתור המוקדם של דיכאון לאחר הלידה, תסמונת שכיחה במדינות רבות בעולם. על-פי המדד העולמי המוביל, כ-12% מהנשים מדווחות כי הן סובלות מתסמינים של דיכאון לאחר לידה, שלטיפות החלב תפקיד חשוב באיתורו.
עם כניסתו של המדד בשנת 2015 לתוכנית הלאומית, נמדדו 66% ביצוע של הליך ההערכה והאיתור המוקדם של דיכאון לאחר הלידה. לאחר שהנושא הוטמע בתחנות טיפות החלב השונות נרשמה עלייה בשיעורי הביצוע - ובשנת 2016 עמדו שיעורי הביצוע על 77%. התחום עדיין בהטמעה ומיפוי חסמים, ולכן במשרד הבריאות צופים להמשך עלייה בשנים הבאות בשיעור הנשים העוברות הליך ההערכה ואיתור מוקדם.

תאריך:  21/06/2017   |   עודכן:  21/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חברת המשלוחים והאחסנה תשקיע כ-88 מיליון ברכישת 46 דונם בפארק התעשיות    סנו רוכשת 31 דונם ועוברת מהוד השרון    גם סגן נשיא הקבלנים ויזם המגורים עמרם רוכשים מגרשים בפארק
עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת הקצאת האשראי במשק והסדרי חוב    כבל: האיש עם הסנדלים איננו העניין העיקרי כאן. הכנסת תדע אם צריך להביא את מי שנדרש בצורה מכובדת. אם נידרש נעביר חקיקה לגבי זימון אנשים
אלעזר לוין
סיום חלקי לעסקה בין חברותיהם של לב לבייב ובועז יונה
אלעזר לוין
חבריו ביטלו תוכניות בנייה    המושבניקים לוו 7.5 מיליון שקל מחברת אנגל משאבים    רמ"י תחזיר להם את מה ששילמו, והם יעבירו את הכסף לאנגל משאבים את ההלוואות
מירב ארד
כך על-פי מדד החדשנות הגלובלי של האו"ם    ישראל במקום הראשון גם בתחום ההון האנושי והמחקר, בתחום ההוצאה הגולמית על מחקר ופיתוח (GERD) ובתחום עסקות הון סיכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il