X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה קיבל את עמדת המפלגות החרדיות השרים ליברמן ושטייניץ התנגדו השרים אישרו קידום הצעת החוק המותירה את הגיור בידי הרבנות
▪  ▪  ▪
השליטה תישאר בידי רב הכותל [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]
ישיבת הממשלה [צילום: מרק ישראל סלם]

הקצאת רחבה נוספת מול הכותל המערבי לצורך טקסים מעורבים בניגוד להלכה, המכונה "מתווה הכותל הרפורמי", בוטלה למעשה על-ידי הממשלה. בישיבתה (יום א', 25.6.17) החליטה הממשלה כי מתווה הכותל יוקפא ולא יקודם, וכל בקשה לחדשו תחייב החלטת ממשלה נוספת.
כמו-כן, חוק הגיור - שמשאיר את זכויות הגיור בידי הרבנות הראשית בלבד - אושר ולמעשה הוא עוקף את החלטת בג"ץ בנושא, אחרי החלטתו להכיר בגיור הפרטי לצורך חוק השבות. כם זאת, יתוקן בו סעיף 2ג. החלטה זו של ועדת השרים לחקיקה טעונה הליך חקיקה בכנסת. ישראל הודיעה כי תגיש ערר לוועדת השרים.
המצב ברחבת הכותל יישאר אפוא כפי שהוא, ללא כל שינוי, וטקסים כאמור רק מול קשת רובינסון.
ראשי המפלגות החרדיות דרשו את ביטול המתווה, והסכימו כעת להקפאתו כדי לא לאפשר מצב בו אין החלטת ממשלה בנושא, קודם הכרעת בג"ץ בנושא באופן שעלול להביא לחילול קדושת הכותל.
ראש הממשלה קיבל את עמדת ראשי המפלגות החרדיות על שמירת הסטטוס-קו ברחבת הכותל. השרים יובל שטייניץ (ליכוד) ואביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) הצביעו נגד. לא היו נמנעים.
נשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, אמר כי "החלטת הממשלה שחילקה את הכותל המערבי, שהוא ליבו של העם היהודי, הייתה שגויה מיסודה וטוב שהיא נעצרה. הכותל המערבי איננו עומד לחלוקה, עם ישראל לאורך כל השנים הגיע בהמוניו מכל רחבי העולם לכותל המערבי וימשיך כך כאיש אחד בלב אחר כמנהג המקום לפי ההלכה והמסורת". הרב הראשי שיבח את הנציגים שפעלו לעצירת המתווה והודה לממשלה על ההחלטה.
רב הכותל המערבי שמואל רבינוביץ: "הכותל המערבי מלכד ומאחד את עם ישראל בארץ ובתפוצות. אחדות זו מושגת בזכות האמונה המשותפת, ובזכות הכבוד ההדדי שרוחשים מיליוני מתפללי ומבקרי הכותל - גברים ונשים, דתיים ושאינם דתיים, צעירים ומבוגרים - אלה לאלה תוך שמירת קדושתו. מול אבני הכותל העתיקות אין זרמים, עדות ומחלוקות; אלא קהל גדול של יחידים העומדים בתפילה, בחיל וברעדה, במקום שממנו לא זזה שכינה מעולם איש איש ומה שבלבו. תוך על שמירה על מסורת ומורשת ישראל והנהוג בכותל מזה 50 שנה".
מרכז ליב"ה: "מזה שנה וחצי אנו פועלים לביטול מתווה הכותל הרפורמי שהכיר לראשונה בזרם הרפורמי במדינת ישראל, פילג את העם וחילל את קדושת הכותל. אנו מברכים את הממשלה על החלטתה. אנו שמחים שראש הממשלה לא נכנע לאיומי הסרק של הרפורמים ויודע שהקשר בין יהדות התפוצות ומדינת ישראל היה ונשאר חזק ואוהב. עם זאת צר לנו שהח"כים החרדים והדתיים התפשרו. הממשלה לא קיבלה את דעת הרבנים הראשיים וגדולי ישראל בכל הדורות שהכותל קדוש לכל ארכו ואפשרה את שדרוג הרחבה הדרומית ל'תפילה' שלא כמסורת ישראל".
מנכ"ל עמותת חדו"ש, אורי רגב: "לא בשימור הסטטוס-קוו מדובר, אלא במהלך שנועד לעגן בחוק מדיניות בלתי חוקית שיסודה בסחטנות פוליטית חרדית. יש לקוות שמפלגות אזרחיות בקואליציה יסייעו בסיכול העברת חוק הגיור".
גם חברי כנסת מסרו תגובותיהם להחלטה:
יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דוד אמסלם (ליכוד): ‏"שמח על החלטת הממשלה בסוגיית מתווה הכותל. אחינו הרפורמים, זכויותיכם הן בדיוק כמו זכויותי, גברים בעזרת גברים, נשים בעזרת נשים ותאמינו, יש לנו הרבה על מה להתפלל".
ח״כ עליזה לביא (יש עתיד): "ממשלת ישראל מובילה בשיטתיות קרע עמוק היהודי. המניע - פוליטי וקצר טווח. הנזק - אסטרטגי וארוך טווח. כמו בגיור, כמו במקוואות, כך גם בכותל - ממשלת ישראל טורקת את הדלת בפני יהודי התפוצות, ויוצרת שבר חסר תקדים ביחסים״.
השר אורי אריאל (האיחוד הלאומי-הבית היהודי): ״לפני כשנה וחצי התרעתי כי שינוי בסדרי התפילה בכותל יפגע בחברה הישראלית ובקודשי ישראל ואפעל לשינויה. אני שמח שהממשלה אישרה היום את ההחלטה שמחזירה את המצב בכותל לקדמותו, ובכך הצלחנו למנוע פילוג מיותר בעם היהודי ופגיעה במרקם החברתי והדתי בחברה הישראלית ובעם היהודי. נמשיך להגן ולחזק את הסטטוס-קוו והזהות היהודית לטובת מדינת ישראל והעם היהודי בתפוצות״.
ח"כ מיכל רוזין (מרצ): "רפיסותו של נתניהו מול המפלגות החרדיות שוברת שיאים חדשים ומתדלקת משבר חריף בין יהדות ארה"ב לבין מדינת ישראל. כהרגלו, נתניהו פועל למען שלמות הקואליציה ולא לטובת מדינת ישראל והעם היהודי. מנהיגות ראלית ושקולה לא הייתה מתקפלת אלא מוציאה לפועל את מתווה הכותל לאלתר מתוך הבנה ברורה שמדינת ישראל היא הבית הלאומי של כלל היהודים ולא של הזרם האורתודוקסי בלבד".
ח"כ משה גפני (יהדות התורה): "אני שמח על החלטת הממשלה לעצור זאת . זו הייתה דרישתנו. מדובר בצעד חשוב ומשמעותי, ואני מברך על ההחלטה".
ח"כ איל בן ראובן (המחנה הציוני): "ממשלה חלשה שמתקפלת עקב לחץ ופוגעת ביהודים רבים שרוצים להתפלל בדרכם - יש להחליפה בהקדם".
ח״כ רחל עזריה (כולנו): "לא נכון לשנות את המתווה כיוון שהוא שמר על האיזון בין הזרמים השונים. הכותל נשאר אורתודוקסי ואפשר מרחב בו יש מקום לקהילות השונות״.
ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "מדהים כמה קל לגרום לראש הממשלה להתקפל ולזנוח את המתווה שהוא עצמו גיבש, תוך שהוא דורך על כל מי שלא ימני, דתי ואורתודוקסי".
ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד): "ישראל הפכה היום לדמוקרטיה היחידה בעולם שבה אין שוויון זכויות ליהודים. ראש הממשלה בנימין נתניהו ויתר היום, משיקולי הישרדות פוליטית, על החשוב בתאריו: ראש ממשלת העם היהודי. ביטול 'מתווה הכותל' הוא פגיעה בביטחון המדינה, ביחסי החוץ שלנו, בכלכלה הישראלית, ומעל הכל – זוהי פגיעה קשה, מעליבה וחסרת הגיון, ברגשותיהם הדתיים העמוקים ביותר של מיליוני יהודים".
יו״ר יחד אלי ישי: "אני מברך את חברי הכנסת הדתיים והחרדים על תיקון עמדתם ועל שמירת צביון מקום המקדש - הכותל המערבי ממנו לא זזה שכינה מעולם. יישר כוח לרוה״מ בנימין נתניהו אשר לא נכנע ללחצי הרפורמים וקיבל את ההחלטה הנכונה לגניזת מתווה הבושה".

תאריך:  25/06/2017   |   עודכן:  25/06/2017
+איוב קרא יחליף את שטייניץ בוועדת השרים לחקיקה
00:20 26/06/17  |  עידן יוסף

הממשלה החליטה היום על שינויים בהרכבי ועדות השרים. השר איוב קרא מונה כחבר בוועדת השרים לענייני חקיקה במקומו של השר יובל שטייניץ, וכחבר בוועדת השרים לענייני סמלים וטקסים במקומה של השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי גבאי / Avi  Gabay  אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו ישי  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  דוד אזולאי / David Azulai  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד לאו  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הבית היהודי / Habayit Hayehudi Political Party  המחנה הציוני / Hamachane Hzioni  חיים כץ / Haim Katz  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יהדות התורה והשבת  יואב גלנט / Yoav Galant  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz  ישראל ביתנו  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  ממשלת ישראל / Israel Government  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עליזה לביא / Aliza Lavi  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שמואל רבינוביץ / Shmuel Rabinovich  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתווה "הכותל הרפורמי" הוקפא; חוק הגיור יאושר
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ממשלה הפועלת נגד האינטרס הלאומ
רבקה שפק ליסק  |  25/06/17 16:18
2
לכל משחק באש יש גבול! ל"ת
מעניין מה יקרה!  |  25/06/17 16:49
3
מדינת ישראל לא שייכת באופן
ביבי הארץ לא שלך!  |  25/06/17 17:44
4
חילונים רבים בישראל מרוצים
מתווה הכותל  |  25/06/17 21:21
 
- הדור שלי לחם! ובזכותו יש כותל!
לחוצפן.!  |  26/06/17 10:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 34
מירב ארד
בפעם הראשונה פרסם משרד רה"מ דוח העוקב באופן מפורט אחר ביצוע החלטות הממשלה בשנים 2015-2016    הדוח חושף - לא פחות מ-70% מההחלטות שהתקבלו אכן בוצעו
איציק וולף
השר חיים כץ היה במשך שנים ארוכות יו"ר ועד עובדי התעשיה האוירית ועל-פי החשד ביסס את כוחו הפוליטי על אלפי עובדי החברה שהתפקדו לליכוד    הגיב על זימונו לחקירה: מזה תקופה אני ואחרים בתע"א עוברים מסע הכפשה ציבורי
מירב ארד
החשכ"ל הציג בכינוס אלי הרוביץ את התוכנית לשיפור הסביבה העסקית בישראל    בתוכנית - הגמשת מכרזים שונים במשרדי הממשלה, הקלה של דרישות ערבות מספקים וייעוץ והכוונת משרדי הממשלה לקיצור זמני ההכנה של מכרזים
מירב ארד
הוועדה תבחן את מבנה הסמכויות של מנכ"ל משרד האוצר וראשי האגפים השונים, לרבות מנהלי יחידות הסמך. בימים הקרובים תקבע הוועדה את סדרי עבודתה ותזמן את הגורמים הרלוונטיים להצגת עמדתם. הוועדה תגיש את מסקנותיה עד ל-15 בספטמבר 2017
עידן יוסף
שר התחבורה תוקף את דרישת שר הבריאות ממנו להתערב בנושא השבת וטוען שגם ליצמן אינו מתערב    ליצמן: ההשוואה בין שיפוצים לפיקוח נפש אינה במקומה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il