X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
טוענת כי הגברת חילול השבת הציבורי בידי עיריות שמפעילו שירות הסעיות בשבת מאפשרת לשר התחבורה להפחית במקביל חילול שבת שיבורי של המדינה ולשלול היתרים מקווי תחבורה ציבורית אחרים שקיבלו היתר לפעול בערים אלה
▪  ▪  ▪
"הפעלת קווים עירוניים מייתרת הפעלת קווי תחבורה ציבורית" [צילום: תומר פדר]

ועדת הארבעה, שהוקמה לפקח על נושא חילולי השבת בתחבורה, מבקשת (יום ב', 26.6.17) ממשרד התחבורה לשלול היתרים שניתנו בעבר לתחבורה ציבורית בשבת מערים בהן מפעילות העיריות שירות הסעיות (שאטלים), כדי להפעיל על העיריות לחץ לסגור את השירות - הפועל כחוק.
לטענת ועדת הארבעה, במכתב ששלחה למנכ"ל משרד התחבורה קרן טרנר-איל, תיקון 28 לפקודת התעבורה מאפשר לשר התחבורה את האחריות על שמירת התחבורה הציבורית, וברגע שהעיריות מפעילות תחבורה מטעמן בשבת הן מגבירות את מפלס חילול השבת הציבורית, ובסמכות השר לאזן זאת ולשלול היתרים בקווים הפועלים מטעם המדינה. מדובר בקווים הפועלים בשלוש הערים חולון, רמת השרון והרצליה - קווים 24, 89 של חברת דן, וכן קווים 29 ו-247 של חברת מטרופולין. כל הקווים האמורים פועלים בשבתות אחר הצהריים.
ועדת הארבעה מורכבת מחברי הכנסת מיכאל מלכיאלי, יואב בן-צור, אורי מקלב וישראל אייכלר. היא אינה יכולה לסגור את ההסעיות של העיריות, מאחר שאלה פועלות מכוח פקודת העיריות ולא נגבה עבורן תשלום, אך מבקשים ליצור מכבש לחצים על העיריות, כדי למנוע מהן את חילול השבת ואת הרחבתו לערים אחרות בישראל.
הח"כים גם מבקשים ממנכ"ל המשרד עדכון כיצד מתקדמת החקירה בעניין הפעלת הקווים הפיראטיים של אגודת "אף על פי כן" (נוע תנוע) ושל "תחבורה שיתופית ירושלמית" (שבוס) ושאלו האם הוחל באיסוף ראיות לצורך הגשת כתבי אישום. יצוין כי היום הצליחה שבוס לגייס מימון המונים להפעלת קו נוסף בחולון.
בלשכת ראש הממשלה נבהלו מפרסום המכתב, אחרי יממה סוערת בענייני דת ומדינה, ומיד מיהרו להודיע: "ראש הממשלה נתניהו מתנגד לשינוי הסטטוס קוו וביטול קווי תחבורה קיימים שפועלים בשבת".
חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) מסרה בתגובה: "זוהי מתקפה משולבת על החילוניות בישראל - הח״כים החרדים מתעקשים להשאיר את ישראל בעוצר בכל מחיר, והניסיון הפאתטי שלהם לשים מקלות בגלגלים של כל יוזמה רק מוכיח את ההתקדמות האדירה שהציבור החילוני עשה בשנה האחרונה באמצעות יוזמות אזרחיות ועירוניות שמסיעות אזרחים בשבת על אפם ועל חמתם של הח״כים החרדים".
בתוך כך, הגישה חברת הכנסת קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) הצעת חוק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. מדובר בהצעת חוק הדומה להצעות חוק דומות אחרות שחלקן נדחו וחלקן צפויות להידחות. סבטלובה מציעה להפעיל תחבורה ציבורית רק בשבת אך לא בחגים.

תאריך:  26/06/2017   |   עודכן:  27/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תחבורה עירונית בשבת: ועדת ה-4 דורשת הגבלה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בערים האלו התושבים קובעים!  ל"ת
צאו מהערים שלנו!!  |  27/06/17 00:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
חברת דן תרכוש מיידית 330 אוטובוסים חדישים    יחליפו אוטובוסים בני 15 שנה ויותר    עלות החלפת הצי נאמדת בכ-360 מיליון שקל
עידן יוסף
פנייה לגישור של הממונה על יחסי עבודה במשרד העבודה    חוזרים לבית הדין ב-7 באוגוסט
עידן יוסף
ההנהלה בבקשה בהולה לביה״ד לעבודה: כוח לעובדים פותחת בשביתה פראית על גב הנוסעים בשעה שהמו״מ לגיבוש הסכם קיבוצי מתקדם וטרם מוצה
עידן יוסף
הליקויים הבטיחותיים באוטובוסים מהווים סכנה, אך סכנה חמורה הרבה יותר מצפצוף על תקנת הבטיחות של הנהגים, השעות הנוספות ונושאי עבודה ומנוחה שאינם מפוקחים כראוי
עידן יוסף
בוטלו עבודות הרכבת בשבת הקרובה    יוקם מנגנון בפיקוח פוליטי חרדי לבחינת נחיצותו    "הסיבה להתרופפות - מות מנכ"ל משרד העבודה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il