X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש שיכון ובינוי, דימרי, אשדר ואזורים: סיכון גדול בבנייה לפי מחיר למשתכן, לא נבנה. רק אפריקה מגורים מוכנה להיכנס ל-2 מיזמים
▪  ▪  ▪
תמיר דגן. סיכון גדול [צילום: רמי זרנגר]

"מבצעי מחיר למשתכן גורמים לנזקים גדולים, וחברתנו לא תשתתף במכרזים אלו" - הודיעו (יום ג', 27.6.17) ראשי חברות גדולות, בוועידת נדל"ן בתל אביב.
מנכ"ל שיכון ובינוי, תמיר דגן: "חברתנו החליטה לא להשתתף במכרזי מחיר למשתכן, בגלל הרווחיות הנמוכה. לפני שנתיים קנינו במסגרת זו מגרש בקריית ביאליק, ועד היום אי-אפשר לבנות. רצינו להשתתף אולי במכרז באור יהודה, ושלשום (יום א', 25.7.16) עמד הדירקטוריון לדון בנושא. בסוף השבוע שעבר הודיע לפתע ראשות המקרקעין שיש לבנות את הדירות במפרט גבוה מאוד, ולכן החלטנו שאין כדאיות ולא נשתתף".
יגאל דמרי, בעליה של חברת דימרי: "המכרזים גורמים לחברות נזקים. רוב הקבלנים מגישים הצעות כי אין להם ברירה, כי רשות המקרקעין אינה מוכרת מגרשים אחרים. המיזמים האלו הם ברמת סיכון גבוהה, אני מזהיר, שחברות בנייה יתרסקו בשנים הבאות כי הן לא יכולות לקנות מגרשים במחירים רגילים".
מנכ"ל אשדר, ארנון פרידמן: "מחיר למשתכן גורם נזק גדול. משרד השיכון עורך בימים אלה הגרלות הכולות מגרשים שאי-אפשר לבנות עליהם. הודיעו לנו שתהיה הגרלה על דירות שנבנה בקריית מוצקין, הודענו שאי-אפשר לבנות ואיננו מוכנים, ובכל זאת משרד השיכון הוציא את ההגרלה. כל יום יש רשימת ביטולים של אנשים שלא מוכנים לקנות שם דירה. הוציאו גם הגרלה על מיזם בטירת הכרמל, שאי-אפשר לבנות עליו ואין אפילו אישור של הוועדה לבניין ערים".
דרור נגל, מנכ"ל אזורים: "כולנו נשלם את המחיר של מבצעי מחיר למשתכן. לפני שנתיים וחצי קנתה חברתנו מגרש במכרז של רשות המקרקעין,ף ועד היום אי-אפשר לבנות".
היחיד שיצא להגן על מחיר למשתכן היה מנכ"ל אפריקה מגורים, אורן הוד: "עד לאחרונה החליטה החברה לא להשתתף במחיר למשתכן בגלל הסיכון. לאחר שיחות שלי עם רשות מקרקעין, הם שינו את המבנה ועכשיו, כמעט בכל מכרז יש גם דירות שנוכל לשווקן לציבור הרחב. אז החלטנו להשתתף, וזכינו במכרז ל-650 דירות בהרצליה. בימים אלה שלחתי צ'ק על סך של 500 מיליון שקל לרשות המקרקעין. קנינו גם ל-550 דירות בראשון לציון. אבל אני רוצה להזהיר, שבהרצליה נרשמו להגרלה 9,000 זוגות צעירים על 1,500 דירות. כלומר רק חלק קטן מהזוגות הצעירים יוכלו לקנות דירה מוזלת".
מסיכום דברי ראשי ארבע מחחמש החברות לעיל עולה, כי חברות אלו לא מוכנות לבנות במחיר למשתכן. הסיבה: מחירי הדירות נמוכים, הרווחיות קטנה ויש סכנה שהיא תהפוך להפסד.
במקביל, בדיון אחר במסגרת הכינוס, דיברו מנהלי חברות קבלניות על הסיכונים בבנייה כקבלנים. הם אמרו כי הרווחים נמוכים, 3-4% אחוז מהיקף העבודה, ויכולים להפוך להפסדים.

תאריך:  27/06/2017   |   עודכן:  27/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברות מובילות: לא נבנה במחיר למשתכן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
החברה הודיעה לבורסה כי תשיק שירותי טלוויזיה הכוללים 40 ערוצים לינאריים, תכני VOD וסדרות של נטפליקס    המנויים יוכלו להוריד אפליקציות תוכן, משחקים ומוזיקה מחנות האפליקציות של גוגל
יצחק דנון
צבי סגל תובע 6.5 מיליון שקל מאחיו, עופר סגל, בטענה שלא קיים הסכם היפרדות מעסקיהם המשותפים ובכך הוביל לקריסתו הכלכלית
יצחק דנון
יבולי דלתא ובעליה שלום בן-עטיה תובעים משלומי לנגר 4 מיליון שקל, בטענה שהוא מתנכל להם מטעמים אישיים ופוגע בפעילותם ביישוב
אביתר בן-צדף
הנפל נמצא בכיכר קֶני, שלידה נמצאים בתיהם של מפקד הכוחות האמריקניים ביפן ושל קצונה בכירה אמריקנית בבסיס
איתמר לוין
בית החולים ומשרד הבריאות הסכימו להצעת השופטים, בעוד ההורים שעתרו לבג"ץ התנגדו    דנציגר: התיק הזה קשה מאוד להחלטה של שופטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il