X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
Shanghai Jishuan Investment תשלם את הפיצוי המוסכם בגובה 10% מעסקת רכישתה של החברה הישראלית, שלא יצאה לפועל לאחר שהפרה את ההסכם
▪  ▪  ▪
התשלום לא הועבר [צילום: האתר הרשמי]

החברה הסינית Shanghai Jishuan Investment תשלם 43.9 מיליון שקל לחברת שח"ל לשירותי רפואה וקרדיולוגיה - קבעה (18.6.17) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, חנה פלינר. החברה הסינית תשלם את הפיצוי המוסכם בשל הפרת ההסכם לרכישתה של שח"ל בשנת 2015.
היקף העסקה אמור היה להיות 440 מיליון שקל והפיצוי נקבע על 10% ממנה. הצדדים לא היו חלוקים על המסכת העובדתית, אלא על פרשנות ההסכם ועל השאלה האם SJI אחראית לכך שהוא לא יצא לפועל. החברה הסינית העבירה במועד רק 3.3 מיליון פרנק ולא העבירה את יתרת התשלום הראשון בסך 18.7 מיליון פרנק, ולפיכך ביטלה שח"ל את ההסכם ותבעה את הפיצוי המוסכם.
השאלה הראשונה בה הכריעה פלינר הייתה האם העברת התשלום הראשון במלואו הייתה מותנית בקבלת כל האישורים הרגולטוריים בסין, הן להשלמת העסקה כולה והן להוצאת הכסף מהמדינה לביצוע התשלום הראשון, כפי שטענה הנתבעת - והיא השיבה על כך בשלילה. לשון ההסכם בנושא זה אינה ברורה, אומרת פלינר, ולמסקנתה היא מגיעה על-פי ניתוח לשונו, פרשנות תכליתית שלו ואומד דעת הצדדים.
בין היתר מצביעה פלינר על העובדה, ששח"ל ויתרה על הפיצוי המוסכם אם לא יושגו כל האישורים ביום סגירת העסקה - ומכאן שהצדדים הבינו שהפיצוי כן יינתן אם האישורים לא יושגו במהלך הדרך. היא מוסיפה, שהתליית התשלום הראשון בקבלת האישורים עומדת בניגוד לשכל הישר ולמקובל בעולם העסקים. אם SJI רצתה להתנות את התשלום בקבלת אישור הרשויות, מוסיפה פלינר, לא היה מקום לכך שתסכים למועדי תשלום קשיחים כפי שנקבעו.
עוד קובעת פלינר, כי SJI לא עשתה את כל המאמצים הסבירים לקבלת האישורים הדרושים מממשלת סין לצורך השלמת התשלום הראשון. העדויות מטעם החברה היו מעורפלות, ואם כדבריה נדרשו מסמכים רבים להוצאת הכסף מסין - חזקה עליה שהיא ידעה זאת מראש והיה עליה להיערך בהתאם כדי שלא להפר את ההסכם. עוד מציינת פלינר, כי הוכח שממשלת סין לא דחתה את הבקשה לבצע את התשלום, אלא רק שההליך "נתקע" - ולפי ההסכם, הייתה מחויבת SJI לעשות את המירב כדי להסיר מכשולים אלו. לבסוף היא מעירה, כי לא הופרכו העדויות מטעם שח"ל ולפיהן ממשלת סין התייחסה בחיוב לעסקה.
בחלק האחרון של פסק הדין קובעת פלינר, כי אין מקום להפחית את הפיצוי המוסכם. הפסיקה קובעת שהתערבות של בית המשפט בפיצוי שכזה תיעשה במשורה, ואין מקום להתערבות כזו במקרה זה. הפיצוי הוא סביר ביחס להיקף העסקה ולהליכים הממושכים שקדמו לה, היא אומרת. החברה הסינית גם חויבה בתשלום הוצאות בסך 1.5 מיליון שקל ושכר טירחה בסך 250,000 שקל. את שח"ל ייצג עו"ד בועז וילנסקי, ואת SJI - עו"ד אור בר-און גיל.

תאריך:  27/06/2017   |   עודכן:  27/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חנה פלינר / Hana Pliner
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
גידול של 10% לעומת אשתקד    "קוניים גם מגרשים פרטיים ל-20 אלף דירות בשנה"    מגיב על טענות בדבר סחבת באישור תוכניות בנייה
מירב ארד
תיקון שאושר מסדיר קביעת תנאי כשירות לתפקיד נתב, התאמת סמכות מנהל הרשות להמליץ לשר התחבורה על מתן רישיון למועמד שאינו עומד בתנאי הכשירות והרחבת סמכויות ועדת רישוי נתבים בתחומי הייעוץ לשר, בנוגע לתנאי הכשירות והצורך בהשתלמויות מקצועיות ועוד.
מירב ארד
עלות התיקון - 17 מיליון ש״ח בשנה במימון משרד הביטחון    השינוי בחוק יחול רטרואקטיבית על כל משרתי המילואים מינואר 2016
אלעזר לוין
ראש מטה הדיור: "עד סוף השנה יגיעו 6,000 פועלי בניין מסין, ובשנה הבאה עוד 20 אלף"    עד 2040 יתכננו 2.6 מיליון דירות
אלעזר לוין
ראש שיכון ובינוי, דימרי, אשדר ואזורים: סיכון גדול בבנייה לפי מחיר למשתכן, לא נבנה. רק אפריקה מגורים מוכנה להיכנס ל-2 מיזמים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il