X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ג'יי סקולוב השתמש לצרכיו הפרטיים בעשרות מיליוני דולרים שגייסו עמותות נוצריות בראשותו שכנע עניים ומובטלים לתרום לעמותות בשיאו של משבר הסאב פריים
▪  ▪  ▪
סקולוב. 60 מיליון דולר [צילום: סטיב הלבר, AP]

ג'יי סקולוב, אחד מעורכי דינו של הנשיא דונלד טראמפ, ביצע הונאה נרחבת במטרה להזרים לכיסו מיליוני דולרים – טוען העיתון הבריטי גארדיאן בתחקיר נרחב (יום ד', 28.6.17).
מסמכים שבידי העיתון מעלים, כי בחודש יוני 2009 – בעיצומו של משבר הסאב פריים – אישר סקולוב תוכנית שמטרתה הייתה לשכנע עניים ומובטלים לתרום למלכ"ר הנוצרי שלו, שמאז שנת 2000 העביר יותר מ-60 מיליון דולר אליו, לבני משפחתו ולעסקים שבבעלותם. לדברי העיתון, הכספים הועברו לסקולוב, אשתו, בניו, אחיו, גיסו, אחיינו ואחייניתו. המלכ"ר גם העניק למשפחה סדרה של הלוואות חריגות והיה מעורב בעסקות נדל"ן שלהם.
המלכ"ר, Christian Advocates Serving Evangelism (Case), גייס תרומות בטלפון. הטלפנים הונחו, בחוזים שנחתמו בידי סקולוב, לשכנע אנשים שאמרו שהם דלים באמצעים או חסרי עבודה, לעשות מאמץ כדי לתת "מתנה של הקרבה". בין היתר, הם הונחו לומר לפנסיונרים שהתקיימו מקבצאות: "אני מבין כמה קשה לך לתת מתנה שכזאת בזמן שכזה, אבל האם תוכל לתת 20 דולר בעוד שלושה שבועות?".
"קיבלנו אישור מרשות המיסים"
סקולוב הוא נשיא Case והיועץ המשפטי של מלכ"ר אחר הקשור אליו, American Center for Legal Justice (ACLJ). הוא אחד מהתומכים הקולניים ביותר של טראמפ מאז הצטרף לצוות עורכי הדין המייעץ לו בחקירת הפרשה הרוסית. לדברי גארדיאן, סקולוב לא הגיב לשורה של שאלות מפורטות שנשלחו אליו. דוברו אמר בתגובה, כי כל הפעולות הפיננסיות של שני המלכ"רים נמצאות בפיקוח של גורמים חיצוניים ושל הרשויות, וכי הם קיבלו אישור מרשות המיסים האמריקנית על תקינות פעילותם.
סקולוב מקורב למטיף האוונגליסטי פט רובינסון ונודע במאבקים המשפטיים שניהל נגד הפלות ונגד זכויות לזוגות חד-מיניים. הוא הקים את Case בשנת 1988, לאחר הצלחתו המתוקשרת בהופעה בפני בית המשפט העליון בשמו של ארגון "יהודים למען ישו". קודם לכן עסק סקולוב בייעוץ משפטי בתחום הנדל"ן, והגיע לפשיטת רגל ולהסתבכויות משפטיות.
סקולוב השתמש ב-Case כדי לנהל מאבקים למען זכויות נוצריות שמרניות. הארגון מגייס עשרות מיליוני דולרים בשנה, רובם בתרומות קטנות של מאמינים נוצרים המקבלים פניות בטלפון או בדוא"ל. החוזים עם הטלפנים, שכאמור נחתמו בידי סקולוב, מלמדים כיצד הם הודרכו להזהיר את התורמים מפני סכנות כגון הפלות, השריעה וברק אובמה.
מיליונים לבני המשפחה
סקולוב הבטיח לתומכיו, ש-Case איננו גובה תשלום עבור שירותיו: "אנחנו תלויים באל ובמקורות שהוא מעמיד לרשותנו דרך אנשים השותפים לחזון שלנו", כתב לתורמים. אלא שבפועל, הארגון העביר במשך שנים סכומים ניכרים לסקולוב ולבני משפחתו. משרד עורכי הדין Constitutional Litigation and Advocacy Group, בו שותף סקולוב, קיבל מהעמותה 25 מיליון דולר מאז שנת 2000. סקולוב הוא גם הבעלים של Regency Productions, המפיקה תוכנית רדיו בכיכובו; זו קיבלה 11.3 מיליון דולר תמורת "שירותי הפקה".
סקולוב קיבל אישית עוד 3.3 מיליון דולרמ-Case; אשתו, פם סקולוב, קיבלה 1.2 מיליון דולר בתפקידה כגזברית וכמזכירה של המלכ"ר. אחיו, גארי סקולוב, הוא מנהל התפעול של העמותה ומאז תחילת המילניום קיבל ממנה 9.2 מיליון דולר. בדוח שלו למס הכנסה טען גארי, כי הוא עובד 40 שעות בשבוע – דהיינו במשרה מלאה – בכל אחד משני הארגונים.
חברה בבעלותה של קים סקולוב, אשתו של גארי, קיבלה 6.2 מיליון דולר תמורת "שירותי הפקת מדיה" והחכרת מטוס פרטי, שבבעלות משותפת של חברה זו ושל Regency Productions שבשליטת ג'יי סקולוב. המטוס הועמד לרשותם של ג'יי ופאם. 1.7 מיליון דולר שולמו לשני בניו של ג'יי ולבנו ולבתו של גארי.
החוק הפדרלי אוסר על עמותות לשלם לאנשי פנים שכר והטבות העולים על המקובל בשוק, מדגיש גארדיאן. עבירה על חוק זה עלולה להביא לקנס בגובה 200% מהתשלומים האסורים ולשלילת ההכרה במלכ"ר לצורכי מס. עורך דין המתמחה במלכ"רים אמר לעיתון, כי הסכומים בהם מדובר במקרה של סקולוב הם חסרי תקדים ולא ניתן להניח שהרשויות ישלימו איתם. מומחים אחרים אמרו, כי מבנה הארגונים הוא המאפשר להסתיר את ההיקף האמיתי של התשלומים שהועברו לבני משפחת סקולוב.
עסקות נדל"ן מעוררות חשש
כאמור, בני המשפחה גם ביצעו שורה של התקשרויות חריגות עם הארגונים. בשנים 2002-1998 שכר Case בשכירות-משנה משרדים מחברה שבבעלות סקולוב בעיר לורנסוויל שבמדינת ג'ורג'יה – תמורת 700,000 דולר לכל אורך התקופה, לעומת 462,000 דולר ששילם סקולוב לבעלי הנכס.
בשנת 1998 רכשה פאם סקולוב מ-Case נכס בצפון קרולינה בעזרת הלוואה בסך 245,000 שקיבלה מהארגון. מאוחר יותר החליט ועד המלכ"ר, הנשלט בידי המשפחה, להמיר 217,742 דולר מתוך ההלוואה ל"משכורת" עבור פאם. בני הזוג נטלו משכנתה על הנכס במחיר השוק שלו וממשיכים להיות בעליו. ג'יי סקולוב קיבל מהארגון הלוואה של 209,968 דולר בשנת 1999, אך מאוחר יותר הומרו 211,305 דולר (כולל ריבית) ל"משכורת". הלוואות אלו נכללו בדוחות המבוקרים של Case, אך לא בדוחות לרשות המיסים הגלויים לציבור.
בשנת 2004 מחל הארגון על חוב בסך של 769,143 דולר שהייתה חייבת לו חברת הטלמרקטינג Amerivision, בה שימש סקולוב כדירקטור. שנה לאחר מכן הלווה הארגון לחברה 187,500 דולר. הוועד שלו הסכים לקבל מהחברה "תרומת ציוד" במקום חוב של 43,402 דולר.
Case סייע גם למגוריהם של בני המשפחה. ג'ורדן סקולוב, בנו של ג'יי ודירקטור בארגון, מתגורר בבית בוושינגטון אותו רכש הארגון ב-1.5 מיליון דולר. נכס אחר שבבעלות הארגון הושכר במשך מספר שנים להוריו של ג'יי תמורת 1,550 דולר – מחיר שוק הוגן, לדבריו. עורך דין המתמחה במלכ"רים אמר לגארדיאן, כי עסקות אלו מעוררות שאלות ומעלות חשש משמעותי לשימוש פרטי בנכסים המיועדים לצדקה.

תאריך:  28/06/2017   |   עודכן:  28/06/2017
+הרוסים מעריצים את סטלין
21:46 28/06/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

הדיקטטור הרצחני הגיע שוב למקום הראשון בסקר שעסק בדמות החשובה ביותר בתולדות רוסיה  ▪  פוטין עלה למקום השני, אותו הוא חולק עם פושקין

סטלין. קיבל 38%
+גם קים רוצה כזה
16:42 28/06/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

משלחת מקוריאה הצפונית הוקסמה מעיר הנופש הספרדית בנידורם וממשל קים מדבר על הקמת עיר דומה אצלו. כל עוד המשטר הזה עוצר תיירים, הרעיון נשמע הזוי למדי

בנידורם. מיליוני תיירים בשנה
+נושאת מטוסים עם XP
12:01 28/06/17  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

בריטניה השקיעה 3.5 מיליארד ליש"ט בנושאת המטוסים הגדולה ביותר שלה אי-פעם - וכעת מתברר שמערכת המחשוב שלה מיושנת ונתונה לסכנת פריצה

הצי מבטיח שהיא בטוחה [צילום: הצי המלכותי]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
אקונומיסט מתאר, במאמר נוקב, שורה של פעולות ואירועים המתרחשים בהודו מאז נבחר נרנדרה מודי לראש הממשלה. המשותף להם: פגיעה קשה במי שמעז למתות עליו ביקורת
איתמר לוין
פרישתו הכפויה של טראוויס קלאניק מניהול אובר מצריכה הסתכלות מחודשת על האופן בו לומדים יזמים מענקי עמק הסיליקון - כותב מאט ולה בשבועון טיים
אריאל י' לוין
החרם על קטר לא הוטל בהכרח בשל קשריה עם אירן, אומרת קבוצת הייעוץ סופאן, הוא כן עלול למוטט את מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ - ובכך להגשים חלום ישן של טהרן
איתמר לוין
ניוזוויק אסף 25 דוגמאות בולטות לטעויות כתיב של טראמפ בטוויטר. האם זה מלמד רק על המהירות בה הציוצים הללו נשלחים לאוויר, או שמא יש כאן בעיה של בורות?
איתמר לוין
הדעה החיובית ירדה מ-64% בימי אובמה ל-49% כעת    הפופולריות האישית של טראמפ - כמו של ג'ורג' בוש הבן בסיום כהונתו    עלייה באמון בטראמפ מצד הישראלים וזינוק מצד הרוסים
רשימות נוספות
הכורדים: משאל העם - למרות ההתנגדות  /  אריאל י' לוין
טראמפ חתם - ומשפחת קושניר מיהרה להשתמש  /  איתמר לוין
19% מהסלולריים - מזויפים  /  איתמר לוין
בלומברג פותח את הארנק  /  איתמר לוין
מלחמת הצללים נגד דאעש  /  אריאל י' לוין
אייפון מודל 2027?  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il