X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סגנית הממונה על המשמעת בשירות המדינה, שקיימה קשר זוגי עם הממונה עליה, לא תטפל בתלונות על יחסי מרות והטרדות מיניות ההחלטה מגלה: הוניגמן מועסקת למרות שההסכם עימה הסתיים לפני שנה
▪  ▪  ▪
גילצר-כץ. אין זכות קנויה [צילום: בוצ'צ'ו]

סגנית הממונה על המשמעת בשירות המדינה, עו"ד איילה הוניגמן, ממשיכה לכהן בתפקידה שנה לאחר שהסתיים החוזה עימה - למרות הפגמים שנפלו בהתנהגותה סביב הקשר הזוגי שלה עם הממונה דאז על המשמעת, עו"ד אסף רוזנברג. כך מגלה (יום ד', 28.6.17) החלטה של בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב.
השניים ניהלו מערכת יחסים זוגית ודיווחו עליה באוגוסט 2014, תוך שהם מבקשים לשמור בסוד את הדבר. בהנחייתה של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, נערך עימם הסדר בן שלושה חודשים למניעת ניגוד עניינים, אך בפועל הוא נותר בעינו שנה נוספת - עד לחשיפת הפרשה ב-News1. במקביל, פג החוזה עם הוניגמן ביולי אשתקד - ומן ההחלטה עולה שהוא לא חודש. למרות שנתבקשה למצוא לעצמה משרה אחרת בשירות המדינה, לא עשתה הוניגמן שום צעד של ממש כדי למלא את ההנחיה, דבר שהוביל בסופו של יום לפיטוריו של רוזנברג - גם בשל יחסיו העכורים עם נציב שירות המדינה, משה דיין.
באפריל השנה החליט דיין להוציא מידיה של הוניגמן את הטיפול בהטרדות מיניות וביחסי מרות, והסמכות הועברה לידי מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, דן אלדד. הוניגמן ביקשה מבית הדין להוציא צו זמני נגד הפגיעה בסמכויותיה, אך סגנית הנשיאה, אריאלה גילצר-כץ, דחתה את הבקשה - תוך שהיא מותחת ביקורת מרומזת על התנהלותה של הוניגמן, שעמדה בניגוד להוראות התקשי"ר.
גילצר-כץ קובעת, כי המשך עבודתם המשותפת של רוזנברג והוניגמן במשך שלוש שנים היה בלתי תקין, וכי ברור שהוניגמן לא עשתה "מאמץ יתר למצוא תפקיד חילופי": היא לא התמודדה במכרזים אלא הסתפקה בשיחות טלפון שלטענתה נעשו בניסיון למצוא משרה אחרת בשירות המדינה. היא גם מטילה ספק מרומז בכך שרוזנברג והוניגמן דיווחו בזמן אמת על הקשר הזוגי ביניהם.
בהצדיקה את נטילת סמכויותיה של הוניגמן, אומרת גילצר-כץ: "האם מתלוננת המגיעה לאגף המשמעת ומלינה על יחסי מרות אסורים או על הטרדה מינית תרגיש נוחות כשמולה יושבת המבקשת אשר ניהלה יחסים זוגיים עם הממונה עליה? האם המתלוננת או המתלונן ירגישו שהמבקשת מסוגלת לקבל החלטה נקייה מכל רבב במקרים כגון אלו? סבורני שלא... עלול להיווצר הרושם בפני המתלוננות או המתלוננים, כי שיקול דעתה של המבקשת הוכתם בשל מערכת היחסים עם הממונה. קל וחומר, עת ידוע למתלוננים כי לא ניתן לערער על החלטת הממונה וההחלטה היא סופית".
עוד מציינת גילצר-כץ, כי קביעת תחומי פעילותו של עובד היא זכותו של המעביד, אין להוניגמן זכות קנויה לטפל בנושאי יחסי המרות וההטרדות המיניות, גם בעבר היא לא טיפלה בעצמה בכל המקרים הללו ואין המדובר בשלילת חלק משמעותי מתפקידה. לבסוף דחתה גילצר-כץ את טענתה של הוניגמן, כאילו אחד מארבעת העובדים הבכירים שעסקו בטיפול בעניין הוא שהדליף את הפרשה. הוניגמן חויבה בתשלום הוצאות בסך 7,500 שקל. את הוניגמן ייצגו עוה"ד אמיר בשה, מורן סבוראי וגלעד זבידה, ואת המדינה - עוה"ד איה דויטשר-קורנהאוזר ואביעד בן-יעקב.

תאריך:  28/06/2017   |   עודכן:  28/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרה שלילת סמכויות הוניגמן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
למה התעלמות מ'חושפי שחיתות' ? ל"ת
זה חשוב ?  |  28/06/17 19:01
2
צריך להעבירה למשרד אחר!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  28/06/17 19:33
3
הפילגש והמאהב הסאגה שלא נגמרת,
אלכסיס  |  29/06/17 01:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל י' לוין
קולונל מקסים שפובל, שעמד בראש כוחות מיוחדים שנלחמו נגד הרוסים במזרח אוקראינה, נרצח בפיצוץ מכוניתו בקייב    החיסול בוצע יממה אחת לפני מתקפת הסייבר הגדולה, בה נפגעה אוקראינה בצורה קשה במיוחד
עידן יוסף
תקנות לא הוגשו ע"י משרדי הבריאות והמשפטים    בחלק מהמקרים מדובר על עיכוב של למעלה מעשר שנים    יו"ר ועדת הבריאות: "נגיע לכל מי שאחראי לפגיעה הזאת"
איתמר לוין
שוטר סילק את העדים לחיפוש והשיג הודאה בארבע עיניים, ולאחר מכן מסר עדות שקר    צילום חקירתו של הנאשם מלמד על הפרת זכות ההיוועצות ועל רישום כוזב של עדותו
אלעזר לוין
משרד הביטחון סיים לפנות 370 דונם במחנה צריפין    בה"ד 20 של חיל-החימוש כבר הועבר מהמקום לעיר הבה"דים הנגב    המתחם יועבר לבאר יעקב, לבניית 5,000 דירות, כחלק מהסכם-גג    האופוזיציה בישוב: אין תשתית
אלעזר לוין
רשות ניירות ערך: די ברוב 50%    הכונס הרשמי: זה לא שייך לי    הרמטיק: איננו יודעים מה להחליט    נשיא בית המשפט יקבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il