X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת הסכם הסובסידיה מול אגד מתגבשת הסכמה על הטבות, על התחשבות בוותק הנהגים ועל מעבר בין חברות בקרוב: בקרה על רמת השירות באגד ירושלים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

במסגרת המשא-ומתן שמתקיים בין המדינה לבין אגד על הסכם הסובסידיה החדש, מבקש משרד התחבורה להוציא מידי אגד קווים בירושלים לידי חברות אחרות, בעקבות שירות לקוי ואי-ביצוע נסיעות, כדי שבקווים האלה תתקיים תחרות ותהיה רמת שירות גבוהה. כך גילה (יום ד', 29.6.17) שר התחבורה ישראל כ"ץ, במענה לשאילתה דחופה שהגיש ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה).
מקלב שאל על נתונים שעלו מבדיקת המשרד, לפיהם עד 30% מנסיעות קווי אגד בירושלים אינן מבוצעות או יוצאות באיחור. הוא ציין כי לפי סעיף 3.2.3 להסכם, קווים שאינם עומדים ברמת שירות מינימלית, יימסרו למפעילים חדשים, ושאל מה ייעשה להעברת קווים אלו למפעיל אחר.
השר כ"ץ השיב כי בעקבות הירידה ברמת השירות באשכול ירושלים נערך לאגד שימוע לפני חודשים מספר על-ידי הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. הרשות הנחתה את אגד לעמוד בתנאי הרישיון, קרי בלוחות הזמנים ובביצוע מלוא הנסיעות, כפי שנקבע לאגד ברישיונות הקווים. בנוסף, הונחה אגד לבצע תוספות שירות.
לדברי כ"ץ, הבקרה על שיפור רמת השירות הייתה אמורה להיערך בחודש יוני. עם זאת, מאחר שבחודש יוני חל חודש הרמדאן, חודש שבו נהגים רבים מנצלים את זכות ימי החופש העומדים לרשותם, ובמקביל המשרד מאשר צמצום מבוקר של השירות בהתאם לכל אופי אשכול, לא היה אפשר בתקופה זו לקבל את הנתונים האמיתיים על אודות רמת השירות. "בשל כך", הצהיר כ"ץ, "בקרת רמת השירות בירושלים תיערך בקרוב. ככל שיימצא כי אגד לא עמד ביעדים שנקבעו, יפעל המשרד באמצעות הכלים האכיפתיים העומדים לרשותו".
מקלב הזכיר דוח בנושא שביצע ארגון 15 דקות, וכ"ץ העיר: "כל מיני ארגונים שתפקידם לנגח סטטוס-קוו ועקרונות כאלה ואחרים גם...לא הייתי מסתמך על דוחות מטעם בעלי השקפת עולם אנטי-ממשלתית, אנטי-חרדית, אנטי וכו'. לא הייתי מציע להסתמך על הנתונים שלהם".
מקלב ביקש להפריד בין סדר היום של הארגון להיבט במקצועי, ואמר: "ככל שמשרד התחבורה מפקח על חברות תחבורה ציבורית באופן ממשי גם בשטח, ולא רק על-פי הדוחות שלהם, במיוחד על זמני יציאה ולא על דילוגים של מקומות, אז אנחנו רואים שיפור, באמת שיפור מהותי מאוד, בשירות שחברת התחבורה הציבורית נותנת". ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) הציע לשפר את תנאי הנהגים כדי שתיפתר בעיית המחסור.
כ"ץ השיב למקלב: "יש לך ציבור גדול שאתה מייצג, שהוא צרכן התחבורה הציבורית הגדול במדינה. צרכן למופת. הלוואי שכל הציבור היה משתמש בתחבורה הציבורית כמו הציבור החרדי. למה אתם לא מקימים עמותות שם שיבדקו ויביאו את הצרכים האלה? אני כל פעם שואל את השאלה הזאת. מסתמכים על כל מיני גורמים שלצערי פועלים גם לפי השקפת עולם שהיא לא בדיוק ההשקפה שאתה לפחות אמור להחזיק. לצערי, הנתונים הם מוטי השקפת עולם. אנחנו כמשרד התחבורה עובדים באופן ישיר מול ציבור, מול נציגי ציבור, מול ועדים ומול ראשי רשויות כדי למפות את הצרכים.
"ועכשיו זה קשור גם לשאלה ששאל חבר הכנסת דב חנין. מאחר שירושלים היא עיר שיש בה ציבור ערבי גדול, ומטבע הדברים יש גם בין הנהגים ציבור גדול, יש מאפיינים מיוחדים לציבור הזה. קודם כל, נגיד שיש חגים ודברים אחרים. ודאי שכל אחד רשאי לקיים את אמונתו. וגם יש תופעות אחרות שקיימות, שיוצרות קושי מיוחד. אין מי ששיפר תנאים של עובדים - עובדים שכירים - יותר מאשר אני עשיתי בתחבורה הציבורית: אני הקדמתי בהרבה את ההסתדרות ואת כל הארגונים, משום שכשנכנסתי לתפקידי, שכר הנהגים היה כ-24 שקלים לשעה; באופן יזום פעלתי להעלות אותו ל-32 שקלים כבר לפני שנים, וכשזיהינו שחיקה העלינו ל-39 שקלים. חייבנו את החברות, והמדינה אפילו מממנת, מאחר שזה תחום מסובסד.
"ולא רק שזה 39 שקלים, אלא כעת, לקראת ההסכמים החדשים עם אגד ודן, שהם בערך חצי מהענף, כרגע כבר מתגבשת הסכמה על הטבות, על התחשבות בוותק, על מעבר בין חברות ודברים אחרים. אני רואה בנהג - כל עוד לא נעבור לעידן האוטונומי - את הגורם המרכזי בחשיבותו ברמת התחבורה הציבורית וביכולת לתת תחבורה ציבורית טובה. על הנהג מתווספים האוטובוסים המשוכללים, שהולכים ומשתכללים הודות לתחרות שעשינו גם בנושא הזה בין יבוא ותוצרת מקומית, שמקבלת עדיפות וכו'. המחירים הוזלו והתוצרת משתבחת. הכבישים, הנת"צים, מערכות האכיפה שהעברנו לעיריות וכל הדברים האחרים - נוצר כאן מערך שמשתפר. לפני שנה הייתה עלייה של כ-10% בשימוש בתחבורה הציבורית, אחרי שנים רבות של מגמה הפוכה. כל אחוז הוא כ-400 מיליון שקל תועלת למשק, לפי ועדת טרכטנברג, שהוקמה בזמנו אחרי המחאה החברתית. כך שאנחנו פועלים.
"בירושלים יש הרכבת הקלה. יש צורך להאריך את שלוחות הרכבת הקלה. משרד האוצר מוביל את המגעים מול החברות הקיימות, לראות אם יינתן להן לעשות את זה או שיצטרכו להוציא את זה למסגרת אחרת. ובתווך, בהסכם החדש עם אגד - בהחלט נושא ירושלים, וקווים בירושלים יימסרו לעוד מפעילים כדי להשביח את אותה תחרות", דברי כ"ץ.
גיל יעקב, מנכ"ל 15 דקות: "לצערנו, יש הידרדרות במצב של התחבורה הציבורית בעיר ירושלים, ובעוד מספר מוקדים ברחבי הארץ, מצד אחד יש אזורים בארץ שמקבלים יותר שירות ויותר אוטובוסים, מצד שני, יש מקומות שבהם השירות מידרדר. הביקוש עולה, אנשים רוצים להשתמש יותר בקווים, אבל מצד שני אגד ומפעילים אחרים לא עומדים באספקת השירות, לא מצליחים להקצות תוספת של נהגים, ומשרד התחבורה לא באמת מחובר למה שקורה בשטח. וזאת באמת הבעיה החמורה ביותר. שאנשים, אנשים לא כל כך יודעים, שמשרד התחבורה פועל בצורה מאוד נקודתית של כיבוי שריפות, ואם לא מתלוננים דברים לא משתפרים.
"אנשים מחכים בתחנה, אמור להיות אוטובוס לפי לוח הזמנים, והוא פשוט לא מגיע, ומגיע רק האוטובוס שאמור להגיע אחריו. זה בעצם עיקר התלונות, בירושלים אגב, מדובר בלמעלה ממחצית מהתלונות שזה שונה, משאר אזורי הארץ ונתון חריג מאוד. המקום השני בדיווחים, הוא דילוג על תחנה, שבעצם האוטובוס מלא מדי, והנהג לא מצליח להעלות נוסעים, ואז אנשים נשארים בתחנה, ונאלצים להמתין לאוטובוס הבא שגם הוא לפעמים מלא. צריך פה קריאת השכמה מאוד רצינית לשר התחבורה שעסוק בסלילת כבישים והנחת מסילות, אבל לא נותן את תשומת הלב לשירות המרכזי".

תאריך:  29/06/2017   |   עודכן:  29/06/2017
+סמוטריץ' נגד המבקר: טוקבקיסט רודף תקשורת
20:08 29/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

תוקף בחריפות את התנהלותו של שפירא לסיכול הליך חקיקתי של הכנסת באמצעות פנייה לשרים, תוך ביזוי חוקים שלה  ▪  יקדם חקיקה ש"תחזיר את המבקר לתפקידו המקורי במדינה דמוקרטית מתוקנת"

סמוטריץ'. המבקר פועל בחוסר סמכות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+מבקר המדינה: חכו עם "חוק הג'ובים"
15:55 29/06/17  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

נוכח העובדה שמדובר בשינוי דרמטי ומשמעותי של סדר הדברים הקיים, נכון יהיה לצורך שמירה על האינטרס הציבורי ולמען ניקיון הדעת, להמתין עד להשלמת דוח שהכין בעניין

שפירא. בצד של האופוזיציה [צילום: יצחק הררי/פלאש 90]
+לבחון הזזת תחילת שנת הלימודים לא' באלול
14:49 29/06/17  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

כך מציע יו"ר ועדת המשנה לבחינת ימי החופשה במערכת החינוך  ▪  הפתרון המועדף על שר החינוך אינו שינוי ימי החופשה, אלא הרחבת תוכנית בתי הספר של החופש הגדול  ▪  מיליון וחצי תלמידים יוצאים הביתה

חודשיים זמן פנוי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דב חנין / Dov Hanin  דן / Dan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  הרשות הארצית לתחבורה ציבורית /  National Authority for public transport  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהדות התורה והשבת  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה בעד הוצאת קווים מאגד י-ם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
כך אמרו משרדי החוץ והמשפטים לוועדת החוץ והביטחון    משרד האוצר: זה עלול לעורר קשיים מבחינת המשפט הבינ"ל    משרד המשפטים: אין עם זה שום בעיה
עידן יוסף
תקנות לא הוגשו ע"י משרדי הבריאות והמשפטים    בחלק מהמקרים מדובר על עיכוב של למעלה מעשר שנים    יו"ר ועדת הבריאות: "נגיע לכל מי שאחראי לפגיעה הזאת"
עידן יוסף
בלחץ ועדת הכספים מעתה נשלם פחות על הוצאת דרכון    בניגוד לכוונת הממשלה, לא יוטל 'קנס' על מי שיסרב לתת טביעות אצבע
עידן יוסף
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית - ביטול עסקה גם בהודעה בעל-פה בעסק, בטלפון, בדוא"ל או באינטרנט    היו"ר כבל: כמו שהחברות נותנות מסלול VIP בכניסה - עכשיו חייבנו אותן להציע לצרכנים אותו מסלול ביציאה    יוזם ההצעה ח"כ חסון: המטרה לייעל את היכולת של הצרכן להתנתק; ההצעה תיכנס לתוקף בעוד כ-4 חודשים ובעל עסק שיפר את החוק צפוי לעיצום כספי של 22 אלף שקלים
עידן יוסף
מנהל רשות האוכלוסין בוועדה לביקורת המדינה: "30,000 בקשות הוגשו בשנתיים האחרונות. יש שטף שהציף את היחידה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il