X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העובדים סיימו את השביתה ושבו לעבוד תוספת השכר קוצצה ב-2% אין משכורת 13, אך יש מענק לוותיקים פרישה מוקדמת עם ציפויים מוגדלים שיפורים בתקציבי רווחה ימי השביתה ינוכו משכר וחופשות
▪  ▪  ▪
[צילום: עידן יוסף]

4,000 עובדי כלל ביטוח והחברות הבנות חזרו הבוקר (יום א', 2.7.17) לעבודה, לאחר שביתה של שבועיים. כך סוכם אחרי מו"מ ממושך, שאליו הוזעקו (יום ו', 30.6.17) יו"ר ההסתדרות ומנכ"ל כלל. ההסכם הקיבוצי שנחתם הוא תוצאה של פשרה בין עמדות הצדדים.
במסגרת ההסכם שנחתם יעמוד שכר המינימום על 6,000 שקל לחודש, במקום 5,000 שקל על-פי החוק. זו תוספת של 20% לשכרם של עובדים רבים, בדרגות נמוכות. לראשונה, ניתנה אפשרות לפרישה מוקדמת בגיל 58, עם פיצויים מוגדלים. נושא זה לא היה קיים בהסכם הקיבוצי הקודם. ההפרשה לקרנות הפנסיה על חשבון החברה תגדל מ-6.5% ל-7.5% מהשכר ברוטו.
תקציב הרווחה בכלל ביטוח הוגדל ב-25% לכ-14 מיליון שקל לשנה. העובדים גם יקבלו מענק של 1,000 עד 1,800 שקל לשנה לכיסוי הוצאות קייטנות לילדים. עובדים ותיקים יקבלו 30 שקל ליום לארוחת צהריים, תוספת של 5 שקלים ליום.
מנגד, הנהלת כלל ביטוח יכולה לציין בסיפוק כי תוספת השכר האוטומטית הוקטנה מ-5% ל-3% לשנה, עם אפשרות של 4% במקרה של רווחיות טובה. דרישת ועד העובדים לשמור על ההעלאה של 5% הייתה סיבה מרכזית לשביתה.
משכורת 13 שהייתה בעבר ובוטלה לא תוחזר. העובדים דרשו להחזירה, אך הדרישה נדחתה, כפיצוי חלקי, סוכם על מענק של 2,000 עד 6,000 שקל לעובדים, 'מענק נאמנות', על-פי הוותק.
עשרת ימי השביתה ינוכו ממשכורות העובדים ומחופשותיהם במשך השנה וחצי הקרובות. הוועד נאבק בסעיף זה, כנראה משום שקרן השביתה של ההסתדרות אינה משלמת, או משלמת רק חלק.
כל צד טוען לניצחון
כל צד אומר: ניצחנו. ההנהלה מצביעה על כך שתוספות השכר הוקטנו. נדחתה דרישה העובדים לחדש משכורת 13, והעובדים יחויבו לשלם מכיסם בעד ימי השביתה. שני הסעיפים האחרונים היו חשובים מאוד למנכ"ל, איזי כהן.
ועד העובדים מציג תמונה שונה: אומנם תוספת השכר הוקטנה מ-5% ל-3% לשנה, אך יש תקווה להעלות ל-4% לשנה, ועוד 1% גידול בהפרשות לפנסיה - סך הכל 5%. ועד העובדים מצביע על העלאת שכר המינימום ב-20%, על פרישה מוקדמת ועל הגדלת תקציב הרווחה.
האם העובדים הרוויחו או הפסידו? כל עובד יעשה לעצמו את החשבון האישי. ברור שעובדים בדרגות נמוכות הרוויחו, אך לגבי האחרים התמונה אינה חד-משמעית. בנושא אחד הסכימו שני הצדדים: העובדים פועלים מהבוקר במשנה מרץ, כדי לחסל את הפיגורים.

תאריך:  02/07/2017   |   עודכן:  02/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איזי כהן / Izi Cohen
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העלאה של 20% בשכר המינימום בכלל ביטוח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה לשעבר שוחרר בניכוי שליש מתקופת מאסרו    חתם הבוקר על טופס השחרור מכלא מעשיהו, נכנס לרכב שרד ובליווי מאבטחי השב"כ נסע לביתו בתל אביב
איתמר לוין
אם ששפכה מים רותחים על בתה ופצעה אותה קשות נדונה לחמש שנות מאסר ומאשימה את הבת במעשיה    העליון דחה את הערעור על קולת העונש כדי שתוכל להתייצב בפני ועדת השחרורים
עידן יוסף
מאמץ בינלאומי להתחקות אחר כמות אדירה של נשק שנגנב ממחסן בגבול ספרד-פורטוגל    היחידה ללוחמה בטרור עולמי מעריכה שהנשק הגיע לטרוריסטים הזוממים לבצע פיגוע באחת ממדינות אירופה
מחלקה ראשונה
הווקמן הוצג לעולם לראשונה
אביתר בן-צדף
חיל-הים הסיני מתעצם במהירות, ויהיו בו בשנת 2020 273-265 אוניות מלחמה, צוללות וכלי-שיט להספקה    זה סדר-כוחות שמשתווה לסדר הכוחות של חיל-הים האמריקני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il