X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חברת סאן דור, חברת-הבת של אל-על, תרכוש את כל מניות ישראייר מחברת אי.די.בי. תיירות סאן דור תוחזק במשותף על-ידי אל-על (75%) ועל-ידי אי.די.בי. תיירות (25%) העסקה מתוכננת ל-31 בדצמבר 2017 ותלויה באישור הממונה על ההגבלים העסקיים
▪  ▪  ▪
האם התחרות והצרכנים ייפגעו [צילום: איתמר לוין]

חברת סאן דור, חברת-בת של חברת התעופה אל-על, תרכוש את כל מניות חברת התעופה ישראייר. דירקטוריון החברה אישר (יום א', 2.7.17) את פרטי העסקה שאמורה להתגבש בזמן הקרוב לכדי הסכם מחייב. ככל שייחתם הסכם מחייב בין הצדדים, מתוכננת השלמת העסקה ליום 31.12.2017 בכפוף להתקיימות כל התנאים המתלים לעסקה, ואולם ניתן יהיה להאריך את המועד להשלמה, בתנאים מסוימים, עד ליום 30.6.2018.
על-פי ההבנות שגובשו, תעביר חברת אי.די.בי. תיירות את כל אחזקותיה (100%) בחברת ישראייר לחברת סאן דור. זאת, בתמורה להקצאת מניות בסאן דור. באופן זה, לאחר השלמת העסקה תהפוך ישראייר לחברת-בת בבעלות מלאה של סאן דור, וחברת סאן דור תוחזק במשותף על-ידי אל-על (75%) ועל-ידי אי.די.בי. תיירות (25%).
בנוסף, תשלם סאן דור סכום במזומן בגובה ההון העצמי החיובי של ישראייר כפי שיהיה ביום 31.12.2017, בסכום כולל שלא יעלה על 24 מיליון דולר אמריקניים. חלק מהסכום יועמד כהלוואה לאי.די.בי. תיירות, וחלקו האחר יועמד כהשקעה של סאן דור בישראייר. אל-על ואי.די.בי. תיירות יעמידו, בהתאם ליחס אחזקותיהן בסאן דור וככל שיידרש, ערבויות ובטחונות מסוימים עד לסך מצרפי כולל של 33 מיליון דולר אמריקני, בין היתר, לצורכי ההון החוזר של סאן דור וישראייר וכן להבטחת התחייבויות ישראייר שייכללו בהסכם בין ישראייר לבין טייסיה וההסתדרות, אשר ככל הנראה צפוי להיחתם בימים הקרובים.
לצורך השלמת העסקה ואישור סופי של ההסכם נדרשת קבלת אישור של רשות ההגבלים העסקיים. זאת, משום שברכישת ישראייר, המתחרה כיום באל-על, מתקיים חשש לריכוזיות יתר בידי הנהלת אל-על באופן העלול לפגוע בתחרותיות.
עוד נדרשת הוכחה שההון העצמי של סאן דור ושל ישראייר לא יהיה שלילי ביומה האחרון של 2017 ושהונה העצמי של ישראייר לא יפחת מ-7 מיליון דולר. מלבד כל אלו נדרשת חתימת ישראייר על הסכם קיבוצי עם טייסיה בעקבות פקיעת ההסכם הקיבוצי הקיים.
עוד סוכם כי טרם השלמת העסקה ובכפוף להשלמתה, תמכור ישראייר לצדדים שלישיים, את המטוסים שבבעלותה בעסקת sale and lease back, כאשר החברה התחייבה שהעסקה תושלם בתמורה לסך של 70 מיליון דולר, תוך החכרתם מחדש לישראייר בתנאים שיפורטו בהסכם המחייב. לאל-על הוקנתה אופציה לרכישת המטוסים הללו. במידה ולא יהיה רוכש צד שלישי - תחויב אל-על לרכוש את המטוסים.

תאריך:  02/07/2017   |   עודכן:  02/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
היעדים הפופולריים על הישראלים להשכרת רכבים הם: ארה"ב (21%), איטליה (18%), גרמניה (16%)
מירב ארד
הרוב הגדול עובד במקום עבודה אחד במשלח יד אקדמי    40% חתומים על חוזה    לעבודה מגיעים בעיקר עם רכב פרטי    יותר נשים מקבלות קביעות מגברים
איתמר לוין
ביהמ"ש קבע שבעל השליטה לשעבר בחברה הנושאת את שמו, אשר מכר אותה לפלד-גבעוני בשנת 2001, אינו נושא באחריות לבזיזתה בידיהם
אלעזר לוין
מכרה בניין משרדים ב-155 מיליון שקל, אך תרשוום במאזן הפסד של 5.5 מיליון
אלעזר לוין
יבנה 285 דירות במקום 89 דירות ישנות ליד צומת עלית    5 חדרים בקומה ראשונה - 4 מיליון שקל    שני מגדלים בני 29 קומות - בשלב ראשון רק אחד    שני הכובעים של גיל שנהב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il