X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנתונים שהוצגו בסיור ח"כים עולה ששיעור ההסכמה לאגירת טביעות אצבע בקרב בני נוער נמוך יותר ועומד על כ-59% עלייה של כ-8% בהנפקת תעודות זיהוי ביחס לשנים קודמות: עד כה הונפקו 107,000 דרכונים ביומטריים ו-65,000 תעודות זיהוי
▪  ▪  ▪
סיור הוועדה [צילום: דוברות הכנסת]

הוועדה המשותפת לוועדות החוקה חוק ומשפט, הפנים והגנת הסביבה והמדע והטכנולוגיה ליישומים ביומטריים סיירה (יום א', 2.7.17) בעקבות תלונות רבות על הליך הנפקת התיעוד הביומטרי.
יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי: "מתווה הפשרה עליו הצביעה הוועדה קבע תמונת פנים חובה וטביעת אצבע כרשות. עמדנו על כך שלכולם תהייה בחירה חופשית ושידעו בבירור שטביעת האצבע אינה חובה. דרשנו שהדברים יפורסמו בשש שפות בצורה בהירה כדי להבטיח את היידוע. אנחנו מקיימים את הבדיקה בדחיפות נוכח שמועות על חוסר היערכות של המשרד, מחסור בתקנים, דיווחים על תורים ארוכים וחוסרים בנושא השפות. הזדרזנו לאשר את המתווה בגלל הקיץ ואם אתם עובדים עד 12 ברור שלא תספיקו. זה שתהיה תוכנת זימון תורים זה מייעל אבל אסור להגיע למצב שחצי מהמבקשים לא יתקבלו ויישארו בחוץ".
ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "היה קמפיין מיותר שעודד להגיע להחליף דרכון כשהמדינה שלחה את כל הציבור ללא כל צורך אמיתי. לאחר שנים של דיונים וחששות מהסכנות, נבקש לדעת האם ההסבר לציבור נעשה כמו שצריך והאם אנשים הבינו את ההשלכות של מתן טביעות האצבע. קיבלנו דיווחים על כך שבשדה התעופה צומצמו העמדות לדרכונים הרגילים וזו עוד דחיפה לאנשים לאגירה בזמן שיש על זה עדיין מאבק ציבורי ופוליטי".
ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה): "דרשנו שלא ייעשו פעולות שיארכו זמן רב ויפחידו אנשים מלעשות דרכון, ובסוף הביורוקרטיה כרוכה בהמתנה כה רבה שאנשים יחששו לעשות זאת שוב כעבור חמש שנים. אנחנו מקבלים תלונות על תורים ארוכים ועל דלתות שנסגרות מוקדם. הוא ציטט מכתב מנערה בת 17 שמנסה משך מספר שבועות לחדש דרכון וכן חייג במהלך הדיון למוקד המידע של הרשות והדגים כיצד הוא מחכה 20 דק' למענה. "אסור לפגוע ככה בשירות לאנשים ולהחזיר אותנו 20 שנים אחורנית. הלכתם ריוורס".
ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו): "אנשים לא צריכים לסבול מחוסר ההיערכות של המדינה. צריך לספק פתרונות של הוספת שעות, ימים, לשקול תעודות מעבר זמניות. בנוסף, זה פותח פתח לשחיתות כי אנשים מחפשים מעאכרים שיעזרו להם להיכנס לתור. דרשתם כמשרד הפנים למהר במקום להיערך עד החורף ולמנוע את הבלגן. אתם מבקשים שאנשים ישלחו מיילים אבל גם זה לא נגיש לכל אחד וגם לא חוזרים. כל ההסברים הם הסברי סרק. האפשרות היחידה שנשארת היא לשלם פי שלושה ולעשות דרכון בשדה התעופה ב-800 שקלים".
אמנון שמואלי ממלא-מקום מנהל רשות האוכלוסין: "זמן הטיפול בתיעוד הביומטרי הוא רבע שעה, שזה פי 3 או 4 מבעבר וכן מחייב הגעה ללשכה. מתחילת החודש הנפקנו 107,000 דרכונים ו-65,000 תעודות זיהוי. זה כ-8% יותר מבשנים הקודמות. 17% אנשים הגיעו כשדרכונם עדיין בתוקף ובנוסף, אנשים זימנו תורים בכל הארץ. בגלל בעיות אבטחת מידע עלינו באיחור עם מערכת זימון התורים האוטומטית ועד סוף יולי היא תיפרס בכל הארץ ותיתן מענה ל-95% מהאנשים. לשאר נמצא פתרון. מבחינת היערכות המצב נרגע והפאניקה חלפה. הדלתות נסגרות ב-12 אבל כל מי שנמצא בלשכה מקבל שירות. אין ספק שצריך עוד כוח אדם ועוד לשכות ולכן נפתח עוד לשכות שלנו ולשכות משנה באמצעות במועצות האזוריות והעיריות בדגש על פריפריה שם המצב יותר קשה".
נאיף הון סמנכ"ל משאבי אנוש: "ההסכם מאפשר לנו לפתוח ארבעה ימים בשעות אחה"צ בימים ראשון עד רביעי במקום יומיים כך שנרחיב את השירות. לשכות נסגרו לסירוגין בגלל ביטחון הציבור. לא נסגרו לחלוטין".
בנושא המאגר הביומטרי אמר עצמון מינס ראש הרשות לניהול המאגר הביומטרי: "אנחנו מודעים לרגישות המאגר מבחינת הגנה עליו ועל פרטיות האזרחים. היום יש תמונת פנים ומי שהסכים- שתי טביעות אצבע שטוחות שזו רמה יחסית נמוכה ומספר מזהה חד חד ערכי, לא תעודת זהות. אין נתונים פיננסיים, דמוגרפיים, רפואיים, צבאיים. מטפלים מקסימום בתוך 36 שעות. המאגר מנותק מהרשת ויש הרבה מעגלי אבטחה למניעת זליגת המאגר.
עו"ד עירית וייסבלום היועמ"שית של רשות האוכלוסין: "מתוך כלל התיעוד הביומטרי כ-84% מסכימים לטביעות אצבע, כאשר שיעור ההסכמה לאגירה בקרב קטינים (גילאי 18-16) נמוך יותר ועומד על כ-59%".
היו"ר סלומינסקי אמר בסיום: "אנחנו לא יוצאים רגועים אבל רואים את הכוונה הטובה והרצון. נגיע שוב ונערוך ביקורת שוטפת".

תאריך:  02/07/2017   |   עודכן:  02/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
84% הסכימו לאגירת טביעות אצבע
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נו באמת לא ביומטרי אין דרכון
חפרפרת  |  2/07/17 20:35
2
הסכימו??? לא! נכנעו ... ל"ת
אחד העם  |  3/07/17 08:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הדירה היא בת 177 מ"ר נטו ועוד מרפסת, בבניין שייבנה מול חוף הים של תל אביב ליד מגדל האופרה    המחיר: 75,000 שקל למ"ר    המוכר: עו"ד דורון אריאל, שהוא גם יזם נדל"ן
איתמר לוין
משרד המשפטים מציע, בתמיכתה של שקד, שהיועצים המשפטיים של משרדי הממשלה ייבחרו בידי השרים באישור היועץ המשפטי לממשלה מתוך מועמדים שתציע ועדת איתור
איתמר לוין
יורם תמים, ששירת באגף התנועה, קיבל במשך שנתיים שוחד ב-25,000 שקל מאזרחים שונים בתמורה לביטול דוחות תנועה ולמידע על פריסתן של ניידות האגף
מירב ארד
המחשבון כולל את הגדלת נקודות הזיכוי להורים לילדים קטנים והשוואתן בין נשים לגברים
מירב ארד
עם סיום תפקידו יעזוב לוי ללימודים של שנה בארה"ב באוניברסיטת הרווארד, שם ישמש כעמית מחקר בקנדי סקול בנושא תקציב המדינה ושילוב מיעוטים בחברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il