כי עד 2025 קטגוריית מימון המונים תצמח ב-63%. קטגוריית "עובדים און-ליין" תצמח ב-37%, תחום האירוח יצמח ב-31%, שיתוף רכבים יצמח ב-23%, צפייה ישירה בתוכן ווידאו ומוזיקה יצמחו ב-1% - כך עולה במחקר חדש של Mastercard בכנס Money2020.
המחקר קובע עוד כי ב-12 החודשים שבין מאי 2015 למאי 2016 שווי העסקות בכלכלה השיתופית באירופה עמד על כ-27.9 מיליארד דולר והיו מעורבים בהן 191 מיליון איש. כמו-כן מחצית מהאוכלוסייה באירופה מכירה את הכלכלה השיתופית, כשליש מהאוכלוסייה העירונית הצעירה והעובדת משתמשת בה לעומת כ-17% בלבד מכלל האוכלוסייה האירופית.
התעשיה המסורתית צפויה לצמוח בקצב איטי הרבה יותר, לדוגמה, מלונות ב-4%, השכרת ספרים ב-3%, השכרת מכוניות ב-2% ואילו השכרת סרטי DVD צפויה לצנוח ב-5%. Mastercard מתכננת דרכים עשירות, חדשניות, משכנעות ובטוחות לשלם ולקבל תשלום בכל הערוצים וההתקנים.
המחקר מציג שלוש נקודות מרכזיות אשר ישפיעו בצורה חיובית על הכלכלה השיתופית:
- גישה למידע - הגישה תתבסס על מקורות טכנולוגיים חדשניים כדוגמת האינטרנט של הדברים (IoT), Blockchain והבינה המלאכותית (AI). ככל שיותר חפצים ואנשים יתחברו, כך ההזדמנויות לשיתוף ההנאה מחיבוריות יגדלו.
- שיפור אמון ושקיפות - אמון הוא גורם מהותי בכלכלה שיתופית. אמון אמיתי ניתן להשיג דרך שיפור החוקים והטכנולוגיה. כאשר החברה מאמצת גישות מסחר שונות, הרגולציה והטכנולוגיה צריכות להתאים עצמן בצורה יזומה אשר תספק רשת ביטחון חברתית ותסייע בצורה רגולטורית בכל התהליך.
- חוויה משופרת - חווית שימוש משופרת חיונית לצמיחת הכלכלה השיתופית. הפלטפורמות השונות ייאלצו לתת משקל רב לשיפור חווית המשתמש.