X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוסיף בכינוס הקוד האתי: הערך של הקוד האתי הוא הזעקה האישית שאני השמעתי כאן היום הרב שרלו: לדחות מכל וכל בשל הדרך שבה הקוד נעשה פרופ' רבקה כרמי: גאה לעמוד בראש מוסד האקדמי היחיד בישראל בעל קוד אתי
▪  ▪  ▪
כינוס הקוד האתי בירושלים [צילום: יום טוב דסטה]

"קיימת משטרת מחשבות באקדמיה, יש דברים שאתה לא אומר בפני קולגות או תלמידים", כך טען הפרופ' אברהם דיסקין, ראש בית הספר למנהל, ממשל ומשפט במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, במהלך כינוס במרכז האתיקה בירושלים שעסק בנושא הקוד האתי.
דיסקין גולל בפני הקהל מקרה התנכלות אישי בעקבות עמדותיו הפוליטיות, בתקופת היותו ראש החוג למדע המדינה באוניברסיטה העברית. "לא קיבלתי תקציבים למחקר ואף לא היו מוכנים להקצות עוזר מחקר במשך עשרות שנים". והוסיף כי "אדם נישא מעם, חתן פרס ישראל, תפס אותי במזכירות והטיח בפני, מול קהל תלמידים לאחר אחת מהרצאותיי, ואמר לי אתה לא חושב כמוני וזאת אינה הפעם הראשונה, השבתי לו שזו גם אינה הפעם האחרונה", ומאז החלו באוניברסיטה להקשות עליו בכל דרך אפרית למשך שנים ארוכות בעקבות עמדותיו הפוליטיות שלא תאמו את רוח המוסד.
כשנשאל לעמדתו בנושא הקוד האתי השיב דיסקין כי: "הערך של הקוד האתי הוא הזעקה האישית שאני השמעתי כאן היום, בהתייחסו לעוול שנעשה לו, אם הקוד יעבור ברוך אסא כשר וברוך נפתלי בנט. הדברים שאני אומר נתפסים כאילו כרתתי ברית עם השטן, רק אלו שאומרים את הדברים הנכונים יקבלו פרסים." אני איני מפחד לומר את דעותיי בכנות, עברתי במוסדות שונים ומגוונים בארץ ובעולם, המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט הוא המקום הסובלני ביותר שפגשתי", חתם את דבריו.
הרב שרלו: "הקוד האתי מסוכן מאוד"
"הקוד האתי הנוכחי הוא אינו נכון ומסוכן מאוד, אני מציע לדחות מכל וכל בשל הדרך שבה הקוד נעשה וגם בגלל תוכנו", אמר הרב שרלו מנהל תחום אתיקה ודתות, המרכז לאתיקה בירושלים וראש ישיבת אמי"ת אורות שאול, במהלך הכינוס.
את ביסוס דבריו בנושא שלילת הקוד האתי, ערך הרב שרלו באמצעות אנלוגיה בין מרצים באקדמיה לבין רבנים בישיבות על כוחם להשפיע על תלמידים, כשהוא מוסיף ושואל, האם אנחנו(הרבנים) הצלחנו בעולם הרבני לא לנצל את הכוח שיש בידינו, כמו מרצים? בהמשך לדבריו בכינוס התייחס לחשיבות של ביצוע קוד אתי בכל מוסד וזאת בתנאי שכתיבתו תתבצע על-ידי "מישהו מבפנים" והמשיך כי: "קוד אתי לא יכול להיות 'מונחת' מלמעלה. הקוד יוצר בעתיות מכיוון אחר ומביא לטשטוש בין פוליטיקה לנושאים פוליטיים". את הרצאתו חתם בדברים "המבחן הגדול הוא למנוע את סכנות השימוש בכוח לרעה.
כרמי: "שוברים שתיקה לא תורמים לשלום"
נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' רבקה כרמי, התבקשה להתייחס במהלך הערב לסערה שיצר כנס שוברים שתיקה בבן גוריון ולפרס "ברלסון" שהוענק לארגון שוברים שתיקה ואמרה כי "הפרס מיועד עבור פעילות המקדמת דו-קיום וקידום השלום, שוברים שתיקה אינם תורמים. לכן אני חושבת שזה לא ראוי שהם יקבלו אותו".
בנוסף התייחסה לחשיבותו של הקוד האתי וציינה כי: "היא גאה לעמוד בראש מוסד האקדמי היחיד בישראל בעל קוד אתי. מנגד טענה שהקוד שחיבר פרופ' אסא כשר הוא בעייתי, הדרישה להפריד את הפוליטיקה מהאקדמיה היא בלתי אפשרית. בהמשך הכנס דיברה על האתגר לשלב דעות של "מרצים מחויבים להכיל דעות שונות, לא כולם מצליחים באתגר השילוב".
הכינוס התקיים במרכז האתיקה בירושלים, משכנות שאננים שעסק בקוד האתי באקדמיה ובפוליטיקה בהשתתפות אנשי אקדמיה, דניאל מילוא, מנהל המרכז לאתיקה ופרופ' משה נגבי, יו"ר מועצת המרכז לאתיקה בירושלים, האוניברסיטה העברית פרופ' רבקה כהן, נשיאת אוני' בן-גוריון, פרופ' אשר כהן, ראש החוג לתקשורת בבר-אילן, פרופ' אברהם דיסקין, ראש בית הספר למנהל, ממשל ומשפט במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט. פרופ' למשפטים, נשיאת האגודה הישראלית לחברה ומשפט, מיכל טמיר.

תאריך:  04/07/2017   |   עודכן:  04/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיסקין: "קיימת משטרת מחשבות באקדמיה"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
באוניברסיטת בן גוריון ריכוז
ירושלמית  |  4/07/17 12:56
2
משטרת המחשבות של הקומ ל"ת
ישע   |  6/07/17 08:06
3
לא רק באוניבריטאות 'ש
ישע   |  6/07/17 08:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שבעה מתמודדים על ראשות המפלגה    הערכה: צפוי סיבוב שני בשבוע הבא    הבחירות ממוחשבות ולכן ההכרזה על התוצאות צפויה עוד הלילה
איתמר לוין
קלינגר טוענת במכתב למנדלבליט שקביעותיה של ועדת השחרורים נלקחו הישר מתוך הקמפיין שניהלו עורכי דינו של אולמרט ונוגדות את העובדות    טוענת עוד: אולמרט הפר את כללי הביטחון למרות שהוזהר מראש
איתמר לוין
כאשר גוף פרטי נתבע בתביעה ייצוגית והוא טוען שמעשיו קשורים לפעילותן של רשויות שלטוניות - ניתן יהיה לצרף את הרשויות כנתבעות נוספות
עידן יוסף
יקודם פתרון לאספקת אמוניה לטווח הקצר באמצעות אוניות קטנות והזרמה ישירה בצנרת קיימת למפעלים ללא שימוש במיכל הקיים
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה: יש קשר ישיר בין הסיכוי לקבל אשראי בבנק לבין פרופיל הלווה - נטפל גם בכך בוועדת החקירה הפרלמנטרית    בישיבה נידונה בטענה לאפליית ערבים, נשים ומזרחים בקבלת אשראי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il