X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שכרה 25,000 מ"ר במגדל עזריאלי החדש בת"א ב-110 שקל למ"ר לחודש שכרה מגב-ים ומעיריית חיפה 12,000 מ"ר בכ-65 שקל למ"ר לחודש תעביר מעבדות מיקנעם ומהרצליה לבניינים החדשים תשכור עד 2,500 עובדים
▪  ▪  ▪
ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון אמזון [צילום: AP]

ענקית האינטרנט אמזון שכרה בשבוע האחרון משרדים בשטח כולל של 37,000 בשתי עסקות גדולות, בתל אביב ובחיפה. החברה מתכוונת להעמיק את פעילותה בישראל בתחומים שונים. פירוט העסקות:
  • תל אביב - אמזון שכרה מקבוצת עזריאלי 11 קומות משרדים גדולות, בנות כ-2,300 מ"ר, במגדל שרונה בן 61 קומות, שבנייתו לפני סיום. הקומות הן בין 17 ל-32 (לא נמסר מיקום מדויק) בשטח כולל של 25,000 מ"ר. אמזון תשלם כ-110 שקל למ"ר במצב גמור, בחוזה ל-5 שנים עם אופציה להארכה. כן שכרה 300 חניות תת-קרקעיות ב-1,200שקל לחודש לחניה. אמזון תיכנס לבניין בתחילת או באמצע 2018, לאחר שתסיים את התאמת הבניין לצרכיה. מעבדות המחקר בהרצליה יעברו למגדל בתל אביב, ופעילותן תגדל.
  • חיפה - אמזון שכרה מגב-ים (50%) ומהחברה הכלכלית העירונית בבעלות העירייה (50%) בניין חדש בן 8 קומות, 12,000 מ"ר שיבנה במתחם מת"ם בכניסה הדרומית לעיר. הבניין ייבנה על-פי צרכיה של אמזון, והיא תהיה אחראית לגימור. לכן, עסקה זו היא במצב מעטפת, ודמי השכירות נמוכים יחסית ונאמדים בכ-65 שקל למ"ר לחודש, ל-5 שנים, עם אופציה להארכה. החברה תשכור גם חניות כנדרש. היא תעבור לבניין עם סיום בנייתו. ומעבדות המחקר ביקנעם יעברו לחיפה, ופעילותן תוכפל.
שני חוזי השכירות הם מן הגדולים שנחתמו בתל אביב ובחיפה, ומעידים על עוצמתה הכלכלית של אמזון. חברה זו נכנסה לפעילות בישראל לפני שלוש שנים וחצי, וגדלה כאן במהירות.
העסקות מצביעות על כוונה ברורה של אמזון להרחיב ולהעמיק את פעילותה בישראל. על-פי הערכה, היא תשכור עד 1,700 עובדים לבניין בתל אביב ועד 800 עובדים בחיפה. כיום מעסיקה החברה רק כ-300 עובדים במרכז הפיתוח שלה ביקנעם.
אמזון היא אחת החברות הגדולות בעולם לשירותי אינטרנט ומחשב מכל הסוגים. החברה נוסדה ב-1994, גדלה במהירות, עברה את המשבר הכלכלי של 2008 והמשיכה לגדול ולהרחיב את תחומי פעילותה. מניית החברה רשומה בבורסה בארה"ב, והנתונים הכספיים מעידים על רווחיות.
המגדל: חברות טכנולוגיה עילית, מלון לאפריקה-מלונות
עסקת אמזון מסבה את תשומת הלב למגדל בן ה-61 קומות שחברת עזריאלי בונה במהירות במתחם שרונה בתל אביב. כמעט כל הקומות הושכרו עוד לפני הפתיחה, הצפויה בחודשים הקרובים.
חברות טכנולוגיה עילית שכרו, עם עסקת אמזון, 24 קומות, שהן כ-40% מהשטח הכולל. שוכרים אחרים: חברת היישומונים איירון סורס קומות 16-12, חברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן 39-38, פלייטק של טדי שגיא קומות 57-56, לאבס 61-58. על-פי הערכה, דמי השכירות דומים בכל הקומות, כ-110 שקל למ"ר במצב גמור. ייתכן שהשוכרים בקומות הגבוהות משלמים דמי שכירות גבוהים יותר. החוזים המקובלים הם לחמש שנים עם אופציות להארכה.
שוכר גדול נוסף הוא ככל הידוע חברת אפריקה-מלונות. לפני שנתיים חתמה על חוזה לשכירת הקומות 33 עד 37, בשטח כולל של 12,000 מ"ר. היא תשלם כ-140 שקל למ"ר (כולל חניות), בחוזה ל-20 שנה. אפריקה מלונות מתכננת לפתוח מלון המיועד לאנשי עסקים.
בין השוכרים האחרים נמצא משרד עורכי הדין פרל-לצר ששכר שתי קומות, וחברת סייף-צ'ארג' ששכרה קומה. סך הכל, עם עזקת אמזון, השכירה חברת עזריאלי כ-60% משטח המגדל, וזה עוד לפני הפתיחה, המביאה בדרך כלל שוכרים נוספים.
מי מגיב על עסקת המלון?
מקורות הענף אומרים כי ייתכן שהעסקה לא תצא לפועל. News1 לא הצליח לוודא אם העסקה קיימת כיום, או אינה קיימת. News1 פנה לדוברת אפריקה-השקעות כדי לקבל תגובה, וזו אמרה כי הנושא בטיפול אשת יחסי הציבור של אפריקה מלונות. News1 פנה ליחצ"נית של חברת המלונות, וזו אמרה שהנושא בטיפול לאפריקה-השקעות.

תאריך:  04/07/2017   |   עודכן:  04/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אמזון  טדי שגיא / Teddy Sagi
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הוסיף בכינוס הקוד האתי: הערך של הקוד האתי הוא הזעקה האישית שאני השמעתי כאן היום    הרב שרלו: לדחות מכל וכל בשל הדרך שבה הקוד נעשה    פרופ' רבקה כרמי: גאה לעמוד בראש מוסד האקדמי היחיד בישראל בעל קוד אתי
עידן יוסף
שבעה מתמודדים על ראשות המפלגה    הערכה: צפוי סיבוב שני בשבוע הבא    הבחירות ממוחשבות ולכן ההכרזה על התוצאות צפויה עוד הלילה
איתמר לוין
קלינגר טוענת במכתב למנדלבליט שקביעותיה של ועדת השחרורים נלקחו הישר מתוך הקמפיין שניהלו עורכי דינו של אולמרט ונוגדות את העובדות    טוענת עוד: אולמרט הפר את כללי הביטחון למרות שהוזהר מראש
איתמר לוין
כאשר גוף פרטי נתבע בתביעה ייצוגית והוא טוען שמעשיו קשורים לפעילותן של רשויות שלטוניות - ניתן יהיה לצרף את הרשויות כנתבעות נוספות
עידן יוסף
יקודם פתרון לאספקת אמוניה לטווח הקצר באמצעות אוניות קטנות והזרמה ישירה בצנרת קיימת למפעלים ללא שימוש במיכל הקיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il