X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקניון שנבנה באופן לא חוקי ייסגר עד 1 בספטמבר וייהרס עד 1 במרס 2018 המועצה הארצית החליטה ברוב של 3:16, לא לשנות מחקלאי למסחרי את יעוד הקרקע של הקניון הלא-חוקי, כדי "להכשיר" אותו יצחקי היה בעבר רואה החשבון של עמוס לוזון, מבעלי הקניון
▪  ▪  ▪
אחד ממוקדי עבריינות הבניה הגדולים

הקניון לא-חוקי "ירקונים" בפתח תקוה, של עמוס לוזון ושותפיו, יסגר ב-1 בספטמבר, וייהרס עד 1 במרס הבא, כפי שהחליטו והורו בתי המשפט. המועצה הארצית לתכנון ולבנייה דחתה (יום ג', 4.7.17) את הצעת היו"ר אביגדור יצחקי, לשינוי ייעוד המתחם מחקלאי למסחרי, כדי "להכשיר" את הקניון, למרות פסיקות בתי המשפט בעניינו.
המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמיניץ, שלח שלשום (יום ב', 2.7.17) מכתב לחברי המועצה, ובו הגיב על הצעתו של יצחקי בישיבה קודמת, לשנות את ייעוד הקרקע למסחרי. תוך כדי כך מתח המשנה ליועץ ביקורת על יצחקי, שהוא גם יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר.
"אל תיתנו יד להפרה בוטה ומתמשכת של שלטון החוק. אני מצפה מכם לסרב נמרצות למי שמבקש להכשיר אחת מעבירות הבנייה הגדולות בישראל... אנא הצביעו כולכם נגד ההצעה, מתוך כבוד מינימלי למערכות התכנון ואכיפת החוק... הפעילות במתחם במשך כל השנים הייתה אחד ממוקדי עבריינות הבנייה הגדולים ביותר".
אביגדור צחקי, רואה חשבון במקצועו, היה בשנת 1977 רואה חשבון - בשכר - של עמוס לוזון, מיזמי הקניון. פעמיים, בישיבה הקודמת של המועצה הארצית, וגם אתמול, דיבר בזכות שינוי ייעוד הקרקע למסחרי, דבר שיסייע ללוזון. מצד שני, יצחקי דחה את הטענות נגדו, ואמר כי הקשרים עם לוזון היו לפני שנים רבות, ולא בתקופה האחרונה.
"בתי המשפט לא עצרו את הגישה לרכבת"
נימוק מרכזי שבו השתמש יצחקי לשינוי הייעוד הוא, שהשארת המצב כמות שהוא תמנע מהציבור גישה לתחנת סגולה של רכבת ישראל. אולם עו"ד קמיניץ שמט את הקרקע גם מתחת לטענה זו. הוא כתב לחברי המועצה כי בית המשפט, שהורה על סגירת הקניון, לא עצר את התנועה בדרך המובילה לתחנה, ואת החניון הסמוך לה. בנוסף, הודיעה אתמול רכבת ישראל, בדיון במועצה הארצית, שיש לה פתרון, והוא יוצג בישיבה הבאה של המועצה. זו תתקיים מן הסתם לפני 1 בספטמבר.
פרקליטות המדינה מנהלת זה 7 שנים מאבק משפטי נגד הקניון, בעליו וגם חנויות שפועלות בו. ביולי 2012 הורשעו לוזון ושותפיו בבניה בלתי חוקית. לאחר מכן הורו בתי המשפט פעם אחר פעם לסגור את הקניון ולהרסו. בעלי הקניון נקטו בצעדים משפטיים שונים, כדי לדחות את הקץ. הקניון ממשיך לפעול עד היום בניגוד לחוק, ומניב הכנסות ורווחים לבעלים. החלטה שיפוטית אחרונה לסגור את הקניון ניתנה לפני מספר ימים, תוך דחיית בקשה של היזמים שנשענה על עמדת יצחקי.

תאריך:  05/07/2017   |   עודכן:  05/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המועצה הארצית שללה הכשרת קניון ירקונים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מכשיר
שרצים  |  5/07/17 12:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
דני קדוש, שעל-פי מכתב של משרד מבקר המדינה טען כי ראש עיריית קריית שמונה, נסים מלכה, פעל לתפירת מכרז בחברה הכלכלית עבור מקורב פוליטית, טען באמצעות עורך דינו כי "מעולם לא טען שהעסקת המתלונן נכפתה עליו עקב בקשת ראש העיר"
איציק וולף
בשנים האחרונות הוגשו כ-30 כתבי אישום נגד מתנגדים לגיוס חרדים, כשרוב כתבי האישום נוגעים להפגנות    ח"כ אוחנה: פרשנות מצומצמת מדי להסתה לאלימות, הדם שיישפך - על ידיו של ליצמן
אלעזר לוין
החברה ביקשה לבנות מגדלים בני 45-27 קומות ליד שכונת מורשה ברמת השרון    ראש העירייה: מצטער לנפץ את החלומות של הקבלנים על מגדלי ענק    אם יבנו מחלף, אולי תשונה ההחלטה בעתיד
יצחק דנון
חברת לאו שכטר תובעת 3.5 מיליון שקל, בטענה לפיה דדה אזולאי מנסה לייחס לעצמו זכויות בפטנט לליטוש יהלומים עגולים
יצחק דנון
18 עובדות ניקיון באוניברסיטת תל אביב תובעות 700,000 שקל, בטענה שהחברה ניצלה את חולשתן ולא שילמה את כל המגיע להן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il