X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דגני. לא לאשכולות קטנים [צילום: ליאת מנדל]
"ללא מתחמי ענק לתעסוקה - ההשקעות הן לריק"
מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה קוראת לעצור את מדיניות הקמת מתחמי תעסוקה רבים וקטנים בעשרות יישובים ולייצר מתחמי ענק להבי: כולנו בעד בנייה - אבל איש במדינה אינו חושב כיצד נכון להתמודד עם הציפוף
מיטל להבי [צילום: ליאת מנדל]

אין כלל משמעות להשקעות מיליארדים של הממשלה בתחבורה ובדיור במסגרת הסכמי הגג בפריפריה, ללא יצירת "אשכולות תעסוקה" גדולים בכל רחבי הארץ, שייצרו מאות אלפי מקומות עבודה גם מחוץ ל"מדינת תל אביב". כך אומרת ד"ר רינה דגני, מומחית להיתכנות כלכלית ומנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה. היא דיברה בחבר-דיון (יום ד', 5.7.17) בנושא תחבורה ונדל"ן, במסגרת הוועידה השנתית לתשתיות של מידע כנסים.
ד"ר דגני קראה למקבלי ההחלטות בממשלה, לעצור את המדיניות הנוכחית של מתחמי תעסוקה רבים וקטנים בעשרות רבות של יישובים ובמקומם לייצר מתחמי ענק. האשכולות הקטנים - הדגישה - לא יוכלו להתקיים ולהתפתח ובוודאי לא בשטחים שהינם פחות מ-80,000 מ"ר, המהווה את הקו האדום הקריטי לקידום מתחם תעסוקה.
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו הממונה על תחום התחבורה, בינוי ותשתיות טענה כי "ממשלת ישראל תצליח לפזר תושבים לשכונות פריפריאליות רק אם תשכיל להציע שירותים ברמה גבוהה, ובכלל זה תשתיות של תחבורה ציבורית. כמעט שלא מושקעת מחשבה על פיתוח סביבות המגורים בשכונות החדשות, מה שיכול להביא לתוהו ובוהו תכנוני. כולנו בעד בנייה - אבל איש במדינה אינו חושב כיצד נכון להתמודד עם הציפוף. זו החמצה היסטורית שכן תכנון נכון יוכל להפוך את המרחב העירוני בישראל למקום שכדאי וראוי לחיות בו, אבל הלחץ לבנות מביא לקידום המגורים בלי לספק מענה לצרכים נלווים של בני-האדם.
"אנחנו נמצאים במרחק שנות אור מהנעשה בעולם. כבר היום כבישי ישראל הם הפקוקים ביותר במדינות ה-OECD בין השאר משום אין אלטרנטיבות אמתיות לרכב פרטי. עם כל הכבוד לרצון להגדיל את ההיצע, אנחנו בסופו של דבר נתעורר עם תוהו ובוהו תכנוני גדול מאוד: הדירות אולי יהיו זולות יותר, אבל החיים יהיו יקרים הרבה יותר כאשר התושבים נאלצים לשלם בריבית דריבית על הבחירה במגורים בפריפריה או בשכונה חדשה - בהוצאות על תחבורה, רכב שני, ריחוק וכדומה כך שיוקר המחיה בפועל לא יורד. במקום שקודם כל יבנו התשתיות ואליהם יגיעו אנשים, מדינת ישראל מאכלסת קודם כל שכונות שלמות ורק אז נזכרת לדאוג לתושבים לתשתיות", סיכמה להבי.

שטייניץ: לא נוותר על גז טבעי

עוד דיברו בוועידה שר האנרגיה יובל שטייניץ, שאמר כי לאיש אין זכות לבלום את המהלך של מעבר לגז טבעי כי הוא חשוב ליעילות משק החשמל. שאול מרידור, מנכ"ל משרד האנרגיה, הוסיף לדבריו ואמר כי בסופו של דבר תפקידו של ועד העובדים הוא לשמור על זכויות העובדים ולא להכתיב מדיניות.
"לאיש אין זכות לבלום את המהלך של מעבר לגז טבעי כי הוא חשוב ליעילות משק החשמל. הוא חיוני לבריאות הציבור. המהלך יוביל לכך שאנחנו, ובעיקר ילדינו ונכדינו, נחיה בסביבה נקייה יותר ובריאה יותר מאשר זו שחיינו בה עד היום, ולכן אני לא מתכוון לוותר בעניין הזה. קבעתי מדיניות וניישם אותה", אמר שטייניץ.
לדבריו, "מדינת ישראל החליטה לאחרונה בצעד חריג ולא שגרתי להגיש עתירה לבג"ץ נגד בית הדין לעבודה, שבפסיקותיו נתן זכות וטו לוועד עובדי חברת החשמל על התכנון הלאומי. עלינו לכבד את זכויות העובדים כדי שזכויותיהם לא ייפגעו, אך האחריות והסמכות לתכנון משק החשמל הלאומי היא על הממשלה, על שר האנרגיה ושר האוצר במשותף. אנחנו בממשלה מחויבים לביטחון אנרגטי, תוך דאגה לבריאות הציבור".
שאול מרידור, מנכ"ל משרד האנרגיה, הוסיף כי "לוועד חברת החשמל יש מה להגיד ומה להשפיע, אבל זה לא אומר שאנחנו לא יכולים או לא צריכים לעשות רפורמה. בסופו של דבר, תפקידו של ועד העובדים הוא לשמור על זכויות העובדים ולא להכתיב מדיניות. לא הגיוני שבכל רפורמה נצטרך אישור של ועדי עובדים כדי להתייעל ולהתקדם, ולהיות ככל מדינה מודרנית אחרת". לגבי משק הגז הדגיש מרידור כי "חשוב לזכור ולהבין שזהו ענף שהוקם מנקודת האפס, ולכן מהווה אתגר שאנחנו פועלים להצליח בו". מלבד זאת, טען כי בשיחות שהתקיימו עם מדינות האיחוד האירופי סוכם כי צינור גז שעובר דרך מים אירופיים, מקטין את התלות של אירופה בספק גז אחד שנתון להשפעות פוליטיות.

"לא מרגש לעבוד עם המדינה"
[צילום: ליאת מנדל]

חבר-הדיון הראשון בוועידה עסק ביכולת לשלב את כל הכוחות הכלכליים המרכזיים במשק לבניית תוכנית אסטרטגית לאומית לתשתיות בהשתתפות שאול מרידור, מנכ"ל משרד האנרגיה, אהוד דנוך מנכ"ל קבוצת סולל בונה, שרון קדמי מנכ"ל אלסטום ישראל, ד"ר שמואל פלדל מנכ"ל סימנס ישראל, יוחאי שוחט מנכ"ל בפועל מקורות, יגאל לנדאו מנכ"ל רציו.
קדמי, מנכ"ל אלסטרום ישראל, שיבח את המדינה על הסקת המסקנות ממיזם הקו הראשון של הרכבת הראשונה בירושלים וקבעה חלוקת סיכונים מאוזנת יותר בין המדינה לזכיין בקו השני המתוכנן - דבר שיאפשר לוחות זמנים קצרים בהרבה. דנוך, מנכ"ל קבוצת סולל בונה: ״לעבוד עם המדינה זה לא מרגש כי מוסר התשלומים של המדינה ירוד. אני לא מבין למה החריגו את הקבלנים מהתקנות המחייבות את המדינה לשלם שוטף פלוס 30 כי זה יוצר מצב בו החברות הקבלניות מממנות את המדינה, ולדעתי זו שערורייה. זה יוצר מצב בו רק קבלן עם חוסן פיננסי משמעותי יכול לעבוד מול מדינת ישראל, ולהתמודד עם הפגיעה המתמשכת של המדינה בתזרים המזומנים של כל מיזם שנעשה מולה״.

עוגן תחבורתי מעזה לעולם
[צילום: ליאת מנדל]

שר המודיעין ישראל כ"ץ סיפר כי הרעיון בהינתקות מעזה היה שהיא תתחבר למצרים כדי שישראל תשחרר מאחריות. אך המצרים סירבו לשאת באחריות על עזה, ולכן ישראל נותרה האחראית העיקרית ומשלמת מחיר כבד על כך. "מבחינה ביטחונית, אנחנו לא יכולים לאשר ים פתוח בגלל חשש מספינות אירניות וגורמים אחרים, ולכן הפתרון שמצאתי הוא הקמת אי-מלאכותי במרחק של 5-4 ק"מ מהיבשה עם מתקני התפלת מים וייצור חשמל, שישמש גם כנמל. משיחות שקיימתי עם גורמי ביטחון, כולם תומכים בעניין הזה. אפשר לקבל החלטה לשחרר את עזה ולהשתחרר מעזה. בזכות המהלך הזה ניתן לפלשתינים בעזה עוגן תחבורתי לעולם, דבר שיחבר אותם לפעילות הכלכלית הבינלאומית. מהלך זה ישנה את האווירה וייצר תנאים טובים יותר לפלשתינים. יהיה שלום, ביטחון ובתווך פעילות כלכלית שתוביל את השלום האזורי".

תאריך:  05/07/2017   |   עודכן:  05/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ללא מתחמי ענק לתעסוקה - ההשקעות הן לריק"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
טענה שקרקעות הפטריארך בירושלים נמכרו ל"קבוצת יזמים מסתורית"    האמת - כפי שפורסמה ב-News1 - הקונה היא שותפות בבעלות משפחת האחים בן דוד, יזמי נדל"ן ידועים ומוכרים בירושלים    יש לה טעויות נוספות
עידן יוסף
כ-170 כלי רכב ממותגים יחלו לפעול בת"א    נעשתה פנייה להרחבת השירות לרשויות הסמוכות
מירב ארד
בהתייחס לדיווחים כי אירן מקימה מפעלי נשק לחיזבאללה הבהיר הרמטכ"ל כי יש לשמור על פרופורציה ולא להיבהל והוסיף כי צה"ל פועל למנוע מהארגון לשדרג את דיוק הטילים שלו
מירב ארד
במקביל מקדמת ועדת הכנסת הצעת חוק שתחייב את הבנקים וחברות האשראי להגיע לוועדה ולמסור לה מידע
מירב ארד
רצועת החוף תעבור לידי עיריית אילת בשני שלבים, כאשר רצועה בת כ-300 מ' נפתחה היום לטובת מתרחצים, ו-200 מטרים נוספים יועברו בהמשך ויוגדרו כ"חוף אקולוגי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il