X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מוטי בן-משה ולב לבייב הודיעו על פרישה מהתמודדות על רכישת אפריקה-השקעות האחים סיידוף מארה"ב נותרו יחידים, וירכשו את החברה וישלמו בצורות שונות 2.2 מיליארד שקל
▪  ▪  ▪
לבייב. פרש [צילום: פלאש 90]

האחים סיידוף מארה"ב ירכשו את את אפריקה השקעות ב-2.2 מיליארד שקל. כך הוברר הערב (יום ד', 5.7.17), לאחר שקבוצת לבייב ובן-משה, המתחרה היחיד הנוסף לרכישת החברה, הודיעה על פרישתה מהמרוץ. לאחר ההודעה, נשארו האחים סיידוף הקונה היחיד.
הרקע הוא אי-אמון של בעלי אג"ח בלב לבייב, בעל השליטה היוצא. בעלי אג"ח דרשו ממוטי בן-משה (בעלי רבוע כחול ולשעבר שותף באי.די.בי), שיש לו 85% בהצעה, שיוציא את לבייב לחלוטין ויהיה בעל 100%. בן-משה אמר כי לא יעשה זאת, והוא מעדיף למשוך לגמרי את הצעתו. עוד ציין כי המהלך מתואם ומוסכם מצד לבייב.
נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, עשוי לפסוק כבר בסוף השבוע או בתחילת השבוע הבא, כי האחים סיידוף הם הרוכשים. לאור המצב שנותר, החלטתו תהיה פורמלית בלבד כמתחייב על-פי סעיף 350 לפקודת החברות. אפשרות אחרת היא שיוחלט בכל זאת על המשך ההליך המקורי, שלפיו ינהלו בעלי האג"ח מו"מ במשך חודש עם הקונים כדי לסכם את פרטי החוזה. רק לאחר מכן יובא החוזה לאישור בית המשפט. אפשרות זו נראית סבירה, מכיון שהחוזה אמור להיות מפורט מאוד, והאחים סיידוף פרסמו עד עתה רק תמצית של הצעתם.
לאור הודעת לבייב ובן-משה, ביטלה הערב הרמיטק את ההתמחרות שעמדה לערוך לקראת סוף השבוע בין שני הקונים בוח. החלטת לבייב ובן-משה לפרןש מהתחרות התקבלה הערב, בין היתר לאחר שהתברר שקרוב לוודאי שבית המשפט יפסוק, כי די ברוב הרגיל שהשיגו סיידוף מבעלי האג"ח, כדי שינהלו מו"מ בלעדי לרכישת החברה. הם השיגו בהצבעות 57% מהקולות.
לבייב ובן-משה לא הגיבו
סימן חיצוני ראשון להחלטה לפרוש מהמרוץ ניתן לפנות ערב, כאשר התברר שלבייב ובן-משה לא הגישו את תגובתם לבית המשפט, כפי שנדרשו, בנושא הרוב הדרוש. הרמטיק הודיעה שאינה יכולה לפסוק. האחים סיידוף, מצד שני, הגישו היום מסמך מפרוט המוכיח לכאורה, שדי ברוב רגיל – והם השיגו 57% - כדי שבעלי האג"ח ינהלו איתם מו"מ בלעדי במשך חודש כדי לסגור את העסקה. האחים סיידוף ישלמו בסך-הכל כ-2.2 מיליארד שקל, בחלוקה הבאה: 485 מיליון שקל במזומן, 1.6 מיליארד שקל באיגרות חוב, ו-230 מיליון שקל בנכסים שונים שאפשר יהיה למכור אותם (מניות במפעיל של דרך ארץ, קרקע ברוסיה ועוד).
אחת התוצאות של מכירת אפריקה לאחים סיידוף היא, שאפשר יהיה להגיש תביעות אזרחיות נגד נושאי משרה בהנהלה הקדומת, ובראשם לבייב, על התנהגות לא נכונה לכאורה, שגרמה לחברה הפסדים כספיים. בהצעת לבייב ובן-משה נכלל פטור מתביעות כאלו.

סוף עידן של 30 שנה

בן משה אמר הערב כי לב לבייב ראוי להערכה על שבמשך השנים השקיע מכספו ומהונו הפרטיים כ-4 מיליארד שקלים כדי לאושש ולהבריא את אפריקה-השקעות. "לא אעזוב אותו, למרות שכמה מבעלי האג"ח דרשו זאת ממני", אמר.
תחילה, לפני כחודש, היה בן משה אמור להחזיק 70% בשותפות, ולבייב 30% בעלי אג"ח טענו כי אין זה ראוי שמי שהביא את החברה להפסדים ימשיך להחזיק בה, ולוא גם חלקית. בתגובה, הקטין לבייב את חלקו ל-26%, ואחר כך ל-25%. ביום אסיפת בעלי האג"ח, הקטין את חלקו ל-15% והצהיר רשמית כי לא יהיה מעורב בניהול ולא ימנה דירקטורים.
כל זה לא עזר. באסיפה הורגשה עוינות כלפי לבייב, ורבים תבעו להגיש נגדו תביעות אזרחיות. הערב נגמר הסיפור. תוך כמה שבועות יסתיימו 30 שנותיו של לבייב באפריקה-השקעות. כך גם הסתיימה השותפות קצרת הימים בין שני יזמי הנדל"ן החרדים.

תאריך:  05/07/2017   |   עודכן:  05/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבייב ובן-משה פרשו; סיידוף נותרו יחידים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ממשיכים לבנות את השדה בתמנע? ל"ת
סניל  |  6/07/17 08:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת לב לבייב
אלעזר לוין
גברו על בן-משה ולבייב כאשר קיבלו 57% מהקולות בשתי הסדרות הגדולות של האג"ח, ו-61% בסדרה הקטנה    מאחר שלא הושג רוב של 75%, יתבקש אורנשטיין לתת אישור מיוחד למכירה
יואב יצחק
השניים מנסים להוביל הסדר חובות ומכירת השליטה בקבוצת אפריקה ישראל בתנאי שההסדר ייכלול התחייבות שתעניק להם הגנה מפני תביעות אישיות גם מפני עסקות מפוקפקות ומושחתות שבוצעו בקבוצה
אלעזר לוין
יועץ כלכלי שבדק את שתי ההצעות קבע: הצעת בן-משה-לבייב שווה 2,180 מיליון שקל, והצעת סיידוף - 2,093 מיליון    ההצעה השלישית, של מחזיקי אג"ח, שווה לדעתם 2,200 מיליון    ההצבעה המכרעת - בימים הקרובים
אלעזר לוין
היזמים הגישו לבעלי האג"ח הצעה מתוקנת ומשופרת, המדברת למעשה על פירעון מלוא החוב של 2.86 מיליארד שקל לבעלי האג"ח    מבקשים פטור מתביעות    ההצעה תובא לדיון מחר באספות בעלי האג"ח
שירות גלובס
בשנת 1999, זמן קצר לאחר היבחרו לראש הממשלה, הפקיד פוטין את אברמוביץ' ולבייב על הקמתו של איגוד הקהילות היהודיות של רוסיה    והשאר היסטוריה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il