X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הוועדה לפניות הציבור דורשת משרי האוצר והתחבורה למנוע דחיית הפעלת הרכבת לבית החולים הדסה ולנווה יעקב המדינה: כישלון הוא כישלון; הארכת הרכבת תפעל רק ב-2022 סיטיפס: המו"מ לא היה ענייני; נתמודד במכרז החדש לקו הירוק שיסתיים בעוד חמש שנים
▪  ▪  ▪
רביד. רוצה להתמודד [צילום: מן הטלוויזיה]
סיטיפס הפסידה מיזם ב-2.2 מיליארד
עידן יוסף
אחרי כשנתיים של משא-ומתן בין משרד האוצר לסיטיפס הוחלט כי יתר המתמודדות על הקו הירוק יוכלו לבצע את ההארכות מאחר שדרישותיה של סיטיפס מופרזות
לרשימה המלאה

הוועדה לפניות הציבור קיימה (יום ה', 6.7.17) דיון מעקב בנושא פיצוץ המו"מ על סלילת מסילת הרכבת הקלה לבית החולים הדסה עין כרם. לפני ארבעה חודשים הצליחה הוועדה לחדש את המו״מ שהוקפא במשך שנה בין 'סיטיפס' לממשלה. זאת לאור פניות של אזרחים בקריית יובל ועיר גנים ונווה יעקב ומשפחות החולים בהדסה, שהלינו על חמש שנות עיכוב וסבל בסלילת הרכבת הקלה. הסכסוך הקפיא את העבודה ומקשה בעיקר על הגעה לבית החולים הדסה עין כרם. בדיון התברר כי הרכבת כבר הייתה אמורה לנסוע עד צומת ״המפלצת״ מזמן ויתעכב בשנתיים נוספות לאור פיצוץ המו"מ בגלל אי-הסכמות כספיות בסכומי עתק בין המדינה לבין חברת סיטיפס.
בלחץ הוועדה בדיון הקודם בסוף חודש יוני התבשרה הוועדה כי הושג הסדר עקרוני לסלילת הרכבת הקלה להדסה והוא ייחתם עד אמצע חודש יוני אך בדיון השבוע התברר כי שרי האוצר והתחבורה החליטו לעצור את הפרויקט להדסה ולנווה יעקב בגלל הוויכוח הכספי עם סיטיפס ושני הצדדים הודיעו על הפסקת המשא-ומתן. האוצר הודיע כי המסלול להדסה ולנווה יעקב ייכלל מעתה בקו הירוק שמתוכנן לעוד חמש שנים ועד אז לא תהיה רכבת קלה לציבור של מאות אלפי הנוסעים לשני קצות העיר.
בפתח הדיון אמר היו"ר ח"כ ישראל אייכלר: "אנחנו לא מתכוונים להיכנס לשאלה מי מהצדדים צודק בויכוח העסקי והכספי או לא צודק. אנחנו מייצגים את האדם שעומד בתחנה ומחכה לרכבת המתמהמת להגיע זה עשור שנים. אם לא חוזרים למו"מ ולא מנסים להגיע להסדר, אנחנו מפסידים עוד כמה שנים לפחות וזה מצדיק את התערבותם של שר האוצר ושר התחבורה".
זוהר זולר, משנה למנכ"ל צוות תוכנית אב לתחבורה, טען כי "בערב הפסח הגענו לפריצת דרך ונכנסנו לדיונים בעצימות גבוהה מאוד. קיימנו 126 מפגשים של ימים מלאים. שני הצדדים ניסו להגיע לניסוח ההסכמות אבל לא הצלחנו לגשר על הפערים הגדולים מדי שהתגלעו. כישלון הוא כישלון לשני הצדדים וזה סוף סיפור. אנחנו נמצאים היום בתהליך של מכרז להקמת הקו הירוק החדש באזורים נוספים. ביום ראשון פרסמנו שתחולת ההארכות והשלוחות של הקו האדום נכללים במכרז הקו הירוק - לסלילה, קרונות וכו'. במילים פשוטות המסלול להדסה ולנווה יעקב יחכו עד להשלמת המכרז והבנוי של הקו הירוק. ההערכה היא שהרכבת תפעיל את השלוחות וההארכות רק באמצע 2022 אם הכל ילך כשורה".
גם נציג משרד האוצר אליאס מטר סירב להצעה לחדש את המו"מ על הקטעים של הדסה ונווה יעקב: "פנינו לקווים העתידיים בירושלים. המכרז לקו הירוק וההארכות לקו האדום. המכרז מתוכנן להתפרסם בתחילת 2018. בחירת זוכה תהיה בערך לקראת סוף 2018 וב-2020 תחילת עבודות".
ירון רביד מנכ"ל סיטיפס אמר שאין טעם בחידוש המו"מ לאור עמדת האוצר: "יש לא מעט שכונות שתשתית הגישה של הרכבת אליהן מוכנה כבר היום - נווה יעקב, קריית יובל, קריית מנחם ועוד. יכולנו להפעיל רכבת כבר בשנתיים הקרובות ולא בעוד חמש שנים. אבל המדינה החליטה אחרת וזו זכותה. המו"מ לתחושתנו בשבועיים האחרונים לא היה ענייני. המדינה סירבה לארכה של שבועיים שביקשנו, למרות שבעבר הקפיאה את המו"מ לכמעט שנה. קשה לראות איך היא מבטלת את המכתב שהוציאה וההתניות שהתנתה. נתמודד במכרז של הקו הירוק".
לאחר שהיו"ר אייכלר ביקש מהצדדים לחזור למו"מ ולהקדיש חודש נוסף כדי למצות את הסיכוי שלא לתת לנוסע לחכות עוד חמש שנים, הודיע מנכ"ל סיטיפס רביד כי "אם משרד האוצר יחזור בו מהמכתב שכתב על הפסקת המו"מ וכל מה שנלווה אליו כולל טבלה שאינה מדויקת מההבנות שהיו ערב פסח יש מקום לשקול זאת. לאור התיאור שהוצג כאן אני לא בטוח שזה אפשרי".
נציג ארגון 15 דקות גיל יעקב דרש למצוא חלופות לחמש השנים הקרובות: "אנחנו מבקשים שהמדינה תפעיל בינתיים קווי אוטובוס ישירים לתקופת הביניים, באותו מסלול שבו עתידה לנסוע הרכבת. זאת כדי לתת מענה לציבור כבר בשנה הקרובה. מי ששילם את המחיר של הכישלון וחוסר היכולת להביא לשיפורים זה הנוסע". עוד ביקש כי "המדינה תבטיח שכל זכיין שייכנס בעתיד ידאג לכל ההיבטים לא רק תשתית מסילה ועמודים אלא גם כמות הקרונות המתוכננים ביחס לצפי השימוש בקווים, התדירות, מכונות הכרטיסים וכו'".
אייכלר סיכם את הדיון: "אי-אפשר להשאיר את הציבור עם תחבורה ציבורית מתחת לכל ביקורת. אני לא מבין איך הציבור שותק בתחנות ולא חוסם כבישים בסבל הקיץ וגשמי החורף למי שאין לו רכב פרטי". הוא העריך כי "הנושא יכול להפוך למרכזי בבחירות הבאות" והודיע כי "הוועדה תפנה לשרי התחבורה והאוצר לחדש את המו"מ כדי למצותו בחודש נוסף. אם אין סיכוי לכך, לפחות שיכינו מיד תוכנית חלופית להסעת המונים בחמש השנים הקרובות על מסלול הרכבת המושבתת".

תאריך:  06/07/2017   |   עודכן:  06/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דן / Dan  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משבר בהפסקת סלילת הרכבת הקלה להדסה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לא. אמין לפקידי האוצר
אורי פ  |  7/07/17 02:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 20
עידן יוסף
בשל המחסור בחשמל לא מופעל מתקן טיהור גדול שהקים בעזה הבנק העולמי    אגודת ידידי כדוה"א: שום דבר לא יעזור כשמאות אלפי עזתים ינועו לגבול מאימת המגיפה. לכן צריך לספק מי שתייה לעזה
מירב ארד
בהתייחס לדיווחים כי אירן מקימה מפעלי נשק לחיזבאללה הבהיר הרמטכ"ל כי יש לשמור על פרופורציה ולא להיבהל והוסיף כי צה"ל פועל למנוע מהארגון לשדרג את דיוק הטילים שלו
מירב ארד
במקביל מקדמת ועדת הכנסת הצעת חוק שתחייב את הבנקים וחברות האשראי להגיע לוועדה ולמסור לה מידע
מירב ארד
כך דברי הרמטכ"ל בוועדת החוץ והביטחון    הבהיר: אני לא מסתכל מה יש או אין למפקד על הראש מתחת לקסדה, אלא מי הכי מתאים לפקד במלחמה
מירב ארד
עוד הודיע שר הבריאות כי יסייע בתקציבים לבתי החולים קפלן וברזילי במקביל לפתיחת בית החולים באשדוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il